Over autowegen, kwetsbaarheid en achterblijven

ik hoor een deur,  het zal beneden zijn
verder niks,  ook de vogels
die de late ochtend luiden, een bevestiging
moet ik gaan kijken wie de deur beroerde
hier of verder weg
kan het me eigenlijk wel wat schelen
niets ben ik om weg te halen
kouwelijk leeg enkel dat gehunker
en de onbeantwoordde vraag
zijn ze op hun bestemming aangekomen
of zal ik bellen de rit verstoren
de handen van het stuur weghalen
ik herhaal de mantra
geduld is een levensverlengende zaak
de epinefrine giert zoals altijd door mijn lijf

14 thoughts on “Over autowegen, kwetsbaarheid en achterblijven

  1. Mijn oma van moeders kant stond er altijd op dat mijn moeder zou bellen wanneer we weer thuis waren na een bezoek aan haar. Ik moet ook altijd mijn moeder bellen na thuiskomst van een bezoek aan Rotterdam, anders panikeert ze volledig. Vrouwelijke eigenschap?

  2. dat weet ik niet,
    het is in elk geval mijn eigenschap:))

    ze zijn inmiddels aangekomen
    en zoals gewoonlijk is mijn man vergeten te bellen
    dat is dan weer zijn eigenschap,
    wellicht een mannelijke:)

    • mijn vader staat altijd minstens een half uur voor verwachte aankomsttijd te ijsberen. Helaas geloof ik dat ik die eigenschap ook heb.

  3. Stefania,
    ja stom en dat terwijl je je alleen maar
    hoeft te verheugen
    hij op jouw komst
    en ik op het plezier dat mijn kinderen nu vast hebben

  4. Er staan jou nog veel slapeloze nachten te wachten.
    Ik belde mijn moeder altijd twee keer, de tweede keer om haar te vertellen dat ik weliswaar was thuisgekomen, maar dat ik nu weer weg was gegaan en dat ik niet wist hoe lang dat ging duren.
    Tenslotte won de logica.

    • Simen,
      de logica is bij mij ver te zoeken
      ook na het lezen van deze wijze tip…
      maar toch bedankt voor je lieve simeniaanse tip!

    • ja, zilvertje
      toen ik geboren werd kreeg ik dat goedelijke goedje geduld
      niet met de borst en later ook niet met de paplepel
      en verder ben ik hardleers…:))

  5. ik bel alleen als ik aangekomen ben en wanneer weer thuis, no more!
    vakantie is vakantie, geen computer, geen tv, alleen telefoon voor nood thats it

    maar ik snap je wel hoor:-) gna

    gaaf vers

    gr enrico

    • beste enrico,
      dat is precies wat ik vraag:
      bellen als je aankomt
      en just for the record: ze hebben geloof ik
      alle electronica meegenomen, alleen de teevee staat nog thuis:))

  6. Fijne timeout gewenst.
    Heb je soms aandelen facebook gescoord?

    IK ben naar wordpress gegaan.
    En facebook daar kom ik al jaren niet meer

Geef een reactie

