Winterkleren?

Seizoenen…op ochtenden als deze mogen ze mij gestolen worden.
Graaide je tot voor kort blindelings enkele kledingstukken uit de kast en wist
je dat het goed was; sinds een week of meer is aankleden opnieuw een issue.
Vol weemoed denk ik terug aan mijn kleuter die zich zelf in luttele minuten wist om te toveren van een slaperig en kreukerig gevalletje in een vlotte zontoerist, met zijn hawaishirt, bermuda en vrolijk gekleurde slippertjes.
Wat voelde ik mij toen een geslaagde moeder.
Dat gevoel ligt al weer dagen achter mij.
Hemden, onderbroeken, tshirts, truien met lange mouwen, kousen en de juiste schoenen…
Ik kan ze niet meer zien en vraag me af waarom we zoveel onderdelen dragen.
Maar misschien is het wel zo dat ik vriendelijker gestemd zou zijn, als ik op tijd de inhoud van de kasten had aangepast aan de weersverandering.
Ik heb alleen geen flauw idee waar ik, tenslotte alweer een seizoen geleden,  de winterkleding heb verstopt.

22 thoughts on “Winterkleren?

    • de herfst vervult mij zoals altijd met gemengde gevoelens –
      aan de ene kant de mooie kleuren en de gedaanteverandering van de natuur,
      aan de andere kant de kou, de regen en dan al die lagen kleren…
      voor iemand wiens waskamer al een puinhoop is,
      zijn de seizoenswisselingen een echte ramp:))

    • even afkloppen,
      de herfstblues heeft nog niet van zich laten spreken –

      het is gewoon weer even de knop omdraaien en blijkbaar vergt dat tijd:)

    • ben van boven altijd wat sneller warm dan van onderen,
      mijn voeten zijn al geruime tijd gehuld in dikke noorse sokken
      en dan voel ik nog de kou:)

    • ja, Martin, ik begrijp het ook niet,
      er is blijkbaar van alles met de jongens gebeurd toen de zon scheen –
      natuurlijke vitamine D werkt blijkbaar als een turbo groeimiddel!

  1. In dit jaargetijde is het een beetje gokken wat je aan moet trekken. Meestal kleed ik me te warm aan. Als de zon doorbreekt loop ik te puffen in een jas.

  2. Ja ik vind het ook altijd moeilijk deze tijd. Trouwens het is niet mijn seizoen. Ik vind het ook heerlijk gewoon niet na te hoeven denken welke jas of trui of sokken of geen sokken, open schoenen of laarzen, pfff was het maar weer zomer “:)

  3. Voor truien is het nog veel te warm. Voor alleen een t-shirt te fris. Ik houd het voorlopig op overhemden met lange mouwen. De winterjas hoop ik nog even in de kast te kunnen laten hangen. Heb een hekel aan de winter en de kou. Vooral vanwege de ongemakken die je dan gratis erbij krijgt.

  4. Met weemoed heb ik ook weer afscheid moeten nemen van de korte broek. Nu weer tijd voor de laagjes over elkaar heen.
    Temperaturen beneden de 20 graden zouden eigenlijk gewoon verboden moeten zijn! 😉

Geef een reactie

