Bloggen ofwel een steentje in het water gooien

Raar wereldje het blog.
Afgelopen dagen twee keer een vers geplaatst dat over iemand ging
die niemand kent.
Hij is weer thuis en moet het rustig aan doen.
Zonder dat hij het weet hebben veel mensen met hem meegeleefd.
Het een heeft niets met het ander te maken. Tenminste dat mag ik aannemen.
Maar toch…
Je weet het gewoon niet.
Wat de werkelijke invloed is of kan zijn van positieve energie.
Bij deze wil ik mijn lezers bedanken voor hun goede wensen. Ik begin namelijk zelf
na drie jaar bloggen het te geloven.
Social media is meer dan alleen tijdverdrijf.
Dat kan het zijn.
Of het is iets dat ik graag wil geloven.
Dat kan ook.

27 thoughts on “Bloggen ofwel een steentje in het water gooien

    • Dat is waar.
      En toch is het een mooi fenomeen.
      Al kun je je inderdaad afvragen hoe oppervlakkig de betrokkenheid
      binnen de social media is, zoals de koningin indertijd terecht als vraag opwierp

  1. Geheimzinnig leed, onbestaand iemand. Het persoonlijk leven verhullen door onthullend te schrijven.

  2. Ben net weer herbegonnen met bloggen. Social media dan doodvermoeiend zijn en is aan slijtage onderhevig. Maar schrijven is een primaire levensbehoefte. Ik geniet ervan om zaken te beschrijven, aan de orde te stellen, de revue te laten passeren. Hoop op reacties, maar ontbreken ervan is niet doorslaggevend om bezig te blijven.

    • Als schrijven de hoofddoel is,
      dan zijn reacties een extraatje
      maar het is wel fijn om gelezen te worden, vooral als je net als jij
      zoveel research doet voor een blog

  3. Het bijzondere van consequent iemands blog lezen, is dat er een lijn ontstaat, waarlangs meegevoel kan vibreren. En dat doet het, dat merk je aan de reacties.Groet!!
    Is dat ook niet de hoop waarmee iemand een blog begint?

    • zelf ben ik met andere bedoelingen een blog begonnen

      ik merk dat er steeds nieuwe aspecten voor mij bijkomen
      dat is wat een paar maanden terug mijn blog uit de wilgen gered heeft:)

  4. Je weet het ook met gevoel te brengen.
    Positieve energie werkt ook op afstand… geloof daar wel in.

  5. Assyke,

    Ik denk naar aanleiding van dit blog vannacht gedroomd dat ik op een terrasje zat in Malaga.

    Aan een tafeltje naast me zat een meisje van ongeveer 3 – 4 jaar achterstevoren op haar stoel. Ze keek me met grote bruine ogen aan en zei: ‘ik ben de dochter van Assyke. Ze was aan het logeren met een vriendinnetje bij haar grootouders. Toen ik vroeg hoe heet je zei ze:
    ‘ A-Benajarafe’. Wat helemaal vreemd is, want Benajarafe is een plaatsje in de buurt van Malaga. Dus hoe mijn brein dat aan elkaar gebreid heeft weet ik ook niet.

    Afijn om een lang verhaal kort te maken, zo kan de virtuele werkelijkheid overgaan in een surrealistische droom.

    • mijn dochters naam beslaat ongeveer een derde:))

      grappig dit
      onze geest is wat dat betreft nog altijd een mysterie

      voor de volgende keer:
      zou je ons dan alsjeblieft willen situeren in ijsland of noorwegen?

  6. Misschien is de kunst wel een midden te vinden tussen professionaltiet en familiariteit ofzo. Misschien is het een podium waar je je op kan profileren en erger je je aan de reacties of laat je je verleiden tot een 1 op 1-tje, zwalk je tussen de bevrediging van even gezien worden (maar is het niet helemaal het publiek waar je eigenlijk op uit bent) en languit kunnen met vrienden, Op een blog is leunt het meer naar het eerste en op fb inaar het andere. Dat is een stamkroeg waar je jezelf ook even tussen de andere doorrookte posters hangt, Het kan en het mag, en soms moet je toch iets anders, moet je op je uppie opladen. En dat is precies het lastige van social media, dat niet iedereen die verschillen ziet en respecteert. Dat je gedeeld moet en dat je tegen een grove grap moet kunnen en dat je beschikbaar moet zijn en dat dat aan je gaat trekken.

Geef een reactie

