Wormenkuur

Het ziet er naar uit dat ik alsnog in therapie moet.

Wil ik tenminste ooit in de toekomst aan de aanbevolen hoeveelheid eiwitten geraken. Of er tegen die tijd nog alternatieven voor de worm zal zijn is nog maar de vraag, gezien de gestage opwaartse lijn van de bevolkingsgroei en het daarmee gepaard gaande verdwijnen van landbouwgrond. Want in plaats van de naakte worm eet ik veel liever mijn vertrouwde sojaburger. Maar als straks onze voor consumptie bedoelde varkens willens en wetens  worden uitgestorven zal ook de aanwezigheid op aarde van de sojaboon nauwelijks nog economische nut hebben.

Geen sojabonen, geen eieren, geen kaas, geen melk, niets meer van wat ooit gewoon was.

We keren terug tot de oorsprong aller leven. De bacterie, de bacil en de worm. In de combinatie van deze drie zal vast een voedzaam en ziektewerend menu worden samengesteld in de laboratoria van Nutricia, Liga en Macdonalds.

Rest mij niet veel anders dan te leren wormen aardig, lief en aaibaar te vinden. Daarvoor zal ik een langdurig en duurzaam haptonomisch traject moeten volgen. Heb ik die met succes gevolgd en afgerond en  kruipen de wormpjes vrolijk rond in huis en bedstee, dan kan ik me aanmelden voor de therapeutische eetcursus Hoe stop ik een worm in de mond?

Maar voor het zover is ga ik onderzoeken of er al leven mogelijk is op de maan.

23 thoughts on “Wormenkuur

    • Het voedzame en gezonde van dode worm betwijfel ik ook niet,
      maar wel denk ik dat ik dood neerval op het moment dat ik er één in mijn mond
      moet stoppen

    • Tsja Hot Hulk,
      het zullen straks toch echt wittige pannekoekjes worden
      die goed vullen en waarvan de ingredienten in zeer kleine lettertjes
      op de verpakking staan:)

  1. Ach, we eten toch ook al garnalen, mosselen en oesters. Dat is nagenoeg worm.
    Gooi een pondje malse, dikke, vers opgegraven (je weet wel, met de trillende schop methode) regenwormen in de gehaktmolen en je zult het verschil met half-om-half niet zien 😉

    • Het eten van insecten en wormen vooral associeer ik
      met spoelworm, lintworm en made
      die onwelkome gasten zijn in onze ingewanden
      die vrijwillig op eten, al dan niet gewokt
      gaat mij echt te ver

      los daarvan ben ik gewoon doodsbang voor het fenomeen
      kriebelwiebelkronkelwonkel
      en al weet ik wel waar het vandaan komt,
      bang blijf ik:)

      garnalen vallen voor mij in een geheel andere categorie

    • nou ja, we hebben daar laatst een voorproefje van gezien
      bij DWDD en in het programma zelf, waarin er al een stukje soylent green,
      maar dan onbewerkt werd genuttigd,
      zelf denk ik, dat dit best mogelijk is,
      de mens is nogal flexibel en deze oplossing snijdt natuurlijk aan twee kanten:)

  2. Sprinkhanen, mieren en wandelende takken schijnen zeer proteïnerijk te zijn. Maar als alles uitsterft wat voor ons eetbaar is, zijn wij ook aan het uitsterven.Het ene kan niet zonder het andere. Groet!!

  3. Aan je sojaburger zie je ook niet meer dat er sojabonen in zitten. Dus als de worm eenmaal verwerkt is tot gepaneerde hapklare schnitzel zal hij met smaak gegeten gaan worden…;o)

  4. Door de bloem halen, vervolgens door een losgeklopt eitje (beetje olie erin maakt dat gemakkelijker) en dan door paneermeer (voor de pedantere en franse types chappelure). In de frituur (wel heet dan bakt het snel dicht en komt er weinig olie mee. Een smullen maar. Je kan de bloem ook vermengen met kruiden zoals komijn of kerrie of wat je zelf lekker vindt. Eet smakelijk.

  5. Even tussendoor:

    Wie van mijn reageerders heeft dit een dag in de week op het menu staan?

    toch wel de helft, als ik de commentaren goed interpreteer:)

  6. En kom nou niet met de smoes, dat het nog niet in de winkels ligt,
    want elke visser of kippenhouder weet dat er niets makkelijker is dan het kweken van witgebroed:)

Geef een reactie

