Wormen op zijn Assykiaans

Neem een stuk rauw vlees
en leg het in een  half afgesloten bakje op een hoge tafel in de achtertuin.
Na een week sluit je de deksel en laat je het eens goed broeden onder de hete zon.
Wees geduldig en ga niet om de haverklap een kijkje nemen, dat brengt risico’s met zich mee.

Een paar dagen later kun je, als alles goed gegaan is en de wormen niet het loodje hebben gelegd, oogsten.
Prik het stuk vlees aan een stevige grote vork en wiebel alles wat beweegt er van af. Laat ze in een mooi opgemaakte schaal vallen temidden van veldsla, kerstomaatjes en kappertjes.

Het oorspronkelijke nu stinkende stuk rauwe vlees geef je, verpakt zoals het hoort in het speciale papier,  mee aan de Vleesophaler op Zondag.
Ondertussen heb je natuurlijk een dipsaus gemaakt op basis van volle yoghurt, verse mayonaise, fijngehakte bieslook, peterselie, zout en peper.
Zorg dat het bistrotafeltje gedekt is en de glazen versgeperste jus on the rocks klaar staan,
als je je mee eters aan tafel nodigt.
Geef iedereen een speciale witgebroedvorkje en toast elkaar toe.
Op jullie gezondheid!

Tip:
mocht je dit recept willen uitproberen, raad je tafelgasten dan aan goed te kauwen,
zet desnoods spuugbakjes naast de bordjes neer…
een goede gastvrouw of heer is immers overal op voorbereid.

Voor wie dit toch echt te dol is kan de boom in en daar de vruchten
van plukken:  http://www.miracletrees.org/moringaboom.html
25 thoughts on “Wormen op zijn Assykiaans

  1. Getsie, dat ga ik niet doen hoor.
    Ik bak het stukje rauw vlees tot het gaar is; veel beter idee 😉

    • ohhh…kitty
      dus jij bent één van degene die zich gaat verzetten
      tegen het eten van deze alternatieve zogenaamd aarde en mensheidreddende
      noodvoedsel?
      dank je voor je steun:))

    • De titel was anders veelzeggend genoeg:))

      Je hebt het blogje van gister gemist, dan had je geweten dat dit de eerste therapiesessie is:)

    • Ben jij ook vegetarier?
      Tsja, daar zeg je me wat!
      Toch denk ik dat als er straks geen landbouwgronden meer over zijn,
      er ook voor de vegetarier niets meer te halen valt,
      ook zij moeten dus aan de Worm…
      schuif dus toch maar aan, Johan,
      het spuugbakje staat klaar, zoals je ziet.

  2. Assyke, als er niets meer is om te eten, zijn er ook geen wormen meer. Dus waar maak je, je druk om. Ik eet vegetarisch, dus helemaal geen vlees nog vis. Is wel wat lastiger koken, maar met wat moeite kun je lekker eten op tafel zetten.

    • De campagnes die zacht sudderend gevoerd worden proberen dat juist voor te zijn,
      door een eiwit alternatief aan te bieden in de vorm van worm,
      boskat liet gister een linkje zien over een boom die voorziet in alles wat we nodig hebben
      aan vitamines, eiwitten en vetten.

      Ik moet er niet aan denken dat als ik straks in de winkel ben, ik in de koeling aangestaard word
      door weeiige wezentjes in een bakje. Brrrr…
      Ook zal het natuurlijk ter vulling en stevigheid her en der verwerkt worden in allerlei kant en klaar producten.
      Dat word een leesbril aanschaffen voor de allerkleinste lettertjes:)

  3. Spannend die experimenten maar als je straks een hap lijkengif neemt heb je een probleem.

    • Hoe bedoel je, lijkengif?
      Ik weet dat ze dol op lijken zijn, één van de belangrijkste associaties die ik
      met het fenomeen wormpje heb en waarom ik er van gruwel.
      Bedoel je dat women die natuurlijk gekweekt worden, dus op een kadaver,
      giftig zijn vanwege het zieke vlees?

      • In dood vlees ontstaat vaak op den duur lijkengif. In pijl-en-boogculturen doopt men de pijl in dit dodelijke gif.

  4. Uhh geef mij maar alleen groente of zo iets ,desnoods alleen de dipsaus,maar geeeeen wormen.
    Dan wordt ik gelijk vegetarier,als we dat alleen nog kunnen eten om eiwit binnen te krijgen,of die boom natuurlijk,bah:-(

  5. Het zal wel wennen, maar ik ben bang dat dit mij niet meer zal lukken. Ik na dan toch voor mijn recept met paneren a la Anglaise.

    • IJsprinses,
      laat die vooroordelen maar intact, soms hebben die namelijk een functie:)

      dit blogrecept schreef ik naar aanleiding van het blogje hiervoor: Wormenkuur
      men reageerde toen nogal gelaten op de mogelijke toekomstmuziek van wormpjes op je bord.
      en bij gelatenheid hoort altijd een provocatietest:))

Geef een reactie

