De zomer van 2011

19 thoughts on “De zomer van 2011

  1. Wat een heerlijk gebied is het daar toch. Fijne collage, die naar blote-voeten-weer doet verlangen, maar toch zie ik een kerststerretje 😉

    • Ik heb daar in de buurt wel eens bij een vriendin/goede kennis gelogeerd
      ze woonde zo ongelooflijk: vanuit haar tuin liep je rechtstreeks de duinen in
      en haar tuintje werd dan ook door menig wild dier beschouwd als een verlengstuk van de duinen:)

      voor iemand die ver weg van de zee in een rijtjeshuis woont was dat heel bijzonder

      tsja en wat die kerstster betreft, het is de tijd van het jaar hé:)

    • het is een eiland, wel vreemd dat je er nooit een strand hebt gezien
      ik wou dat ik uit zo´n gebied vandaan kwam, of mijn ouders
      dan ging ik er nooit meer weg…

  2. Zo mooi! Dit glas gaat in de tochtdeur, zijn we altijd op weg naar de zee, laat het maar waaien!
    En als het windstil is, en de zon schijnt door deze ramen … Ach, het is, een en al verwondering!

    Groet van Ragfijn

    • dat is teveel eer voor deze eenvoudige collage
      maar evengoed wil ik hem in je tochtdeur plaatsen

      zulke mooie woorden hoor je ook niet elke dag tenslotte

    • de foto´s zijn zelf niet van een bijzondere kwaliteit, gewoon met de iphone geschoten
      daarom vond ik ze net iets mooier bijelkaar geplaatst

    • reintje,
      wij onverbeterlijke klagers hebben het niet over de nazomer
      noch over de voorzomer, maar over juli en augustus, de zomer dus!

  3. de zee neemt en spuwt
    de botjes op het strand voor
    wie ernaar omkijkt

    zonder zon toont hij
    een icoon van verpauperd
    zand, zijn sloppenwijk

    ooit spoelde daar een
    lading port aan, de honger
    stillend van ’t schoolkind

    de zee heeft kennis
    aan de armoede die zijn
    vaste bezoek mist

    de man van mijn land
    die op de blanke top der
    duinen d’aanblik mijdt

  4. een mooie collage – een mens zou zo even met de voeten door het zand willen lopen, al is het daar nu even de temperatuur niet voor …

Geef een reactie

