Waarom wil Oba perse een titel?

Vandaag had ik naar de stad willen gaan, inkopen doen voor Sara’s verjaardag, pakjesavond en wat fatsoenlijk spul voor mama’s uitdijende figuur. Al roep ik echter jaren dat ik niet bevattelijk ben voor griep, die waarheid is helaas al heel lang achterhaald. Zaterdag reed de eerste tractor over me heen en heb ik mijn bed niet verlaten voor het middaguur. Na een lange warme douche voelde ik me pas een beetje in staat om voor me zelf een ontbijtje te maken. Veel anders heb ik die dag niet gedaan. Gister ging het wonderwel stukken beter en ik zei nog triomfantelijk tegen me zelf: zie je nou wel, ben niet stuk te krijgen.

Iedereen weet dat als je zulke dingen denkt, zelfs als je ze niet eens hardop hebt gezegd, dat je dan het onheil over je afroept. En ja hoor, vanochtend zat mijn hoofd opnieuw vol watten en wist ik absoluut zeker dat er een vrachtwagen -ditmaal met oplegger- een paar keer over me heen was gereden. Gelukkig dat ik een half uur voor de wekker ging al wakker was. Het zou niet lang duren of de hel zou uitbreken en dan zou ik met dat krakkemikkige hoofd en lijf niet meer in staat zijn drie sterke willetjes het hoofd te bieden en het hele ochtend programma af te werken. Zo snel als mijn spieren het toelieten heb ik de schooltasjes in orde gemaakt, het ontbijt klaar gezet en mij zelf alvast een beetje verzorgd, voor ik terug mijn bed inging. De kinderen hadden deze ene keer gewacht met wakker worden, maar besloten wel dat bij mama in bed liggen leuker was dan naar beneden gaan en zappelin te kijken. Waarschijnlijk was dat hun en mijn redding en hebben zij hiermee een belangrijke bijdrage geleverd aan het op tijd naar school gaan. Want na al het gekietel en schorre vertelseltjes voelde ik de energie weer terugstromen, die door de grieperige nacht was afgetapt.

Vrolijk bracht ik ze een voor een naar hun respectievelijke schooltjes, in de veronderstelling dat ik ook nog wel een fietstochtje naar de stad aan zou kunnen. Niets was minder waar. Een maal thuis wist ik weer dat ik griep had en hoe. De stad, sinterklaas en het fatsoen konden naar de pomp lopen.. Een concessie zou ik nog doen en dat was snel het eten opzetten. Want lief had ik beloofd dat we twee dagen nederlands en twee dagen marokkaans zouden eten. Die belofte was vorige week ingegaan en ik kon het niet maken nu al verstek te laten gaan.

Vanwege de watten nu eens geen logisch einde. Die verzinnen jullie maar eens zelf.

22 thoughts on “Waarom wil Oba perse een titel?

  1. fwsfgsjhfsdf is ook een titel.
    We doen het niet om je te plagen, het is een beveiliging tegen mensen die al op “Publish” klikken voordat er wat staat. ( nee jij niet, maar je hebt er portretten bij… )

    • fwsfgsjhfsdf onthoud ik voor de volgende keer,
      ik vond deze die ik gebruikt heb ook wel aardig bij gebrek aan meer herseninhoud:)

  2. Jij ook beterschap,
    dus ik kan je niet helpen iets beters te verzinnen 😉
    Die vergelijking met overreden zijn door zwaar werkverkeer is mooi gevonden en voel ik nu goed aan!

  3. Sinterklaas kan naar de pomp lopen …..LOL!!!
    Spoedige beterschap. liefst voor sint’s verjaardag.

  4. … een beveiliging tegen mensen die al op “Publish” klikken voordat er wat staat …

    ‘T kan er wat mee te maken hebben, weet je nog ?

    hoe vaak ik gister dit itempje niet heb aangeklikt
    dat wil je niet weten, kreeg telkens te horen
    dat ie niet bestond:)

    Een verbodsbord “verboden voor werkverkeer” op de deur van de slaapkamer, wellicht helpt het 🙂

    Groetjes van Ragfijn

  5. Mooi geschreven en niks onlogisch aan het eind.(Je zou er nog achter kunnen zetten: En ze leefden nog lang en gelukkig, maar echt nodig is het niet.)
    Wat me op een idee brengt. Dat zou misschien de titel kunnen zijn.

  6. Ik zag net je tweet over “niet kunnen reageren” onder je blog.
    Kan natuurlijk wel maar verwarrend (blijkbaar) voor een aantal lezers is dat met het reageer klikblok hier rechtsonder geen contrast te zien is. Dus de tekst onleesbaar. Zal wel iets met het gekozen thema te maken hebben.

    Maarer gewoon op klikken werkt verder prima!

    • Aad Verbaast
      Aha…
      tijd om weer eens te switchen naar mijn andere favo thema Chateau
      wel jammer, want het andere thema beviel me ook prima

      met deze actie heb je je managerblogje meer dan goed gemaakt:)

    • Appelvrouw, je bent warm
      stoofpot met wortel en aardappel
      en verrek drie uien

      een marokkaanse hutspot dus

      aan tafel zeiden ze dat het flauw smaakte
      dat zal wel, ik heb er niets van meegekregen:)

  7. It will pass! Dat is het enige bemoedigende dat ik je (uit eigen recente ervaring) kan beloven. En tot dan lekker in je bed of op de bank en rustig aan doen hè. Natuurlijk wil je je menu-belofte nakomen, maar dat kan ook volgende week 😉
    Heel veel beterschap!

  8. Het begint te heersen.
    Had het gisteren ook koud. Zet nog niet door.
    Sterkte ermee. De laatste dagen van de griep of net erna zijn het prettigs, althans voor een man.
    In Pyama, middagdutje, wat lezen, bisquits, thee etc.

Geef een reactie

