Eerste stapjes in Nederland : Betaald werk!

Niet voor mij hoor! Mijn werk valt meer in de categorie onbetaald knuffels uitdelen.

Maar mijn lief begint vandaaag voor het eerst op zijn werk. Spannend. Vind ik. En ik moet wel. Hij is namelijk zoals altijd gewoon  zichzelf.

Hij  zou om 7.30 uur worden opgehaald. En dus zaten wij een half uur van te voren al voor het grote raam te wachten op dat inmiddels bekende busje van het installatiebedrijf waar hij is aangenomen.

Onze mobieltjes zijn op elkaar afgestemd, maar toch vraagt hij me hoe laat ik het heb. Het afhaaltijdstip ligt achter ons.

We worden ietwat onrustig. Als je maar goed genoeg je best doet, kun je dus blijkbaar zelfs met hulp van de tom tom verdwalen.
– Weet je heel zeker dat hij je zou komen ophalen?
– Ja, hij heeft me toch vrijdagmiddag gebeld…daar was je toch bij…
– Maar toch, moet je misschien even bellen,voor het geval het toch een misverstand is…

Ik slaak een zucht, die ik onmiddelijk probeer te verdoezelen, als ik zie dat hij zijn mobieltje pakt. Gelukkig maar, want oei, wat kan hij koppig zijn, vooral als het heel slecht uitkomt. Ik zit naast hem en ik hoor een harde verontwaardigde stem:

Waar blijf je nou, man?

O! Ja, natuurlijk …ik kom nu meteen…

En nu is lief toch een beetje nerveus…of een beetje, zeg maar gerust dat hij even niet weet waar hij het zoeken moet. Want te laat zijn is op een eerste werkdag natuurlijk geen  leuke binnenkomer!

kusjes…veel succes…ik denk aan je!

Maar hij is al weg.

.

.

. *Geschreven toen hij zijn eerste baan kreeg in 2008*

13 thoughts on “Eerste stapjes in Nederland : Betaald werk!

    • mijn man had toen geen eigen vervoer, behalve een fiets
      terwijl ze wel flinke afstanden in de regio afleggen
      dus in eerste instantie was de afspraak dat hij s’ochtends zou worden opgehaald
      waarom dat toen toch misging weet ik ook niet meer
      waarschijnlijk omdat de collega niet goed wist waar hij woonde

      • en verder speelde de taal natuurlijk een grote rol
        ze zullen vast iets hebben afgesproken en lief heeft daar toen
        ja op gezegd, in de veronderstelling dat hij ja zei op het tegengestelde:))

  1. Dat lijkt me ook vervelend om op je eerste werkdag te laat te komen.
    Aan te laat komen heb ik een hekel. Ik ben altijd overal te vroeg. Soms wacht ik dan in de auto.

    Met genoegen gelezen.

    • ben zelf ook een veel te vroeg komer
      vooral de eerste keer dat ik ergens kom
      ook een beetje te wijten aan gebrek aan vertrouwen
      in mijn innerlijke tomtom:)

Geef een reactie

