Tussen grens en voet

Nog even en dan loopt ze hier naar binnen.
Haar voornaamste bagage de immer rondtastende handen; haar spiedende ogen, zogenaamd geloken.
Het hart zoals gewoonlijk op slot.
De thermostaat een paar strepen hoger,  hoewel ze daar niets van zal willen weten.
De kou die ze uitstraalt kan ze immers zelf niet voelen.
En dan die traditionele kus begroeting, in de ochtend en tijdens andere speciale momenten van de dag.
De wijze waarop ze terug lijkt te deinzen, de stijfheid van haar lichaam die me in verlegenheid brengt.
Was ik in een andere positie geweest, zeker weten dat zij hier niet binnen kwam.
Hier is, waar ik elke nacht mijn zorgen naast mijn bed leg, moeizaam de dag begin, vele zuchten slaak, servies te vaak en veel en veel te hard rinkelt, de ramen trillen van mijn slappe lach.

Blijf er met je poten van af.
Om maar te zwijgen van dat wat niet van steen is. Nee, je verleidt me niet, ik ga niets
zeggen over de zielen van de levenden. Dat krijg ik niet op papier.
Want o stel. Stel …
Ja, vergeet dan mijn positie maar. Een misdaad zal ik aan je begaan.

12 thoughts on “Tussen grens en voet

  1. Zó meeslepend geschreven!
    Ik zou je meteen een knuffel willen komen geven, zodat je het weer wat warmer krijgt zonder die thermostaat te hoeven hoger draaien….

    Maar na Redstar ’s reactie, valt hier niet zo veel meer toe te voegen hé… een hele wijze raad is dat. Talent zat.

    Groet van

    – Dauw –

  2. Zo blij dat ik je blog plots weer tegen kwam. de zoekterm vkblog leidde me tot je blog van gisteren. Ik ga je volgen en wees zoals je bent als Riet, buigzaam en oersterk Roosanna

Geef een reactie

