Op de vlucht in je onderbroek

Staar me niet zo aan, dacht hij korzelig. Heb je dan nooit een man gezien die zich moet krabben? Ha ha! Ik weet al hoe ik die grijns van jouw smoel kan vegen! Ik doe gewoon een stap in jouw richting…

En ja hoor, de vrouw draaide zich om en liep een stukje bij hem vandaan. Zo, opgeruimd staat netjes. Maar wanneer komt die klotebus nou?

Aaahhh, daar was hij al. Een verlengde trolley? Dat kwam goed uit. Hij overhandigde zijn verfomfaaide strippenkaart en liep snel door naar achteren. De kinderen zaten op school, het werkende deel der mensheid was inmiddels al gearriveerd op kantoor. De bus was dus aardig leeg.

Wacht even tot ie optrekt, anders lig je zo op je gat, grinnikte hij. Iiiieeeee. De deuren sloegen dicht en de bus begon te rijden. En terwijl Merlijn zich met één hand bleef krabben, trok hij met de andere zijn broek uit.

Wanneer was hij voor het laatst in bad geweest? Hij kon het zich niet meer herinneren. Zodra er weer plaats zou zijn in het Vraathuis, moest hij toch eens een keer voor zich zelf opkomen. Tenslotte had hij er even goed recht op als een ander.

Het zweet brak hem uit toen de broek met een plofje op de grond viel en hij in zijn onderbroek stond. Hij moest kijken, want dit kon zo niet langer…

Zijn rechterwijsvinger gleed tussen elastiek en huid, hij gluurde door de opening en zijn hart sloeg over. Het was weer raak…

Hij kneep zijn ogen dicht en trok in één ruk zijn grote gaten Hema onderbroek uit.
Met zijn rechtermouw veegde hij zijn benen schoon. De klus was geklaard.

Kokhalzend kroop Merlijn in het donkerste hoekje en gaf zich over.

 

15 thoughts on “Op de vlucht in je onderbroek

    • ik weet het niet, het lijkt me niet makkelijk
      om psychisch in de war, zonder woning en geld
      jezelf schoon te houden
      ik kwam in groningen veel van dit soort mensen tegen
      helemaal verwaarloosd, vaak in zich zelf mompelend

    • ik was nog groen op het vkblog,
      de eerste week geloof ik, toen ik deze plaatste
      of er toen al gedebatteerd werd over de chipkaart weet ik niet
      maar de strippenkaart is volgens mij nog op verschillende plekken te gebruiken

  1. Las dit terwijl ik aan de lunch zat… Brr, wanneer je t leest hoe dan ook blijft wrang… (en dat op Prinsjesdag, dag dat er nog meer onheilstijdingen komen, vraag je je af of er nog meer van dit soort schrijnende gevallen volgen..)

  2. Ik las het gisteravond, zeer aangrijpend!
    Kon ook niet reageren, wist niet gelijk hoe?
    Was vandaag weer in mijn gedachten door een jonge man op straat en schrikbeeld voor moeder met een zoon die autistisch is.
    Schrikbeeld… grote angst bij vlagen, met tijd die voorgespiegeld wordt.

  3. Gisteren nog, bij een vestiging van De Slegte. Daar zat een man, met lang vies haar, blote voeten, een stank die echt op afstand te ruiken was. Hij las een stripboek, en praatte in zichzelf over wat hij zag en las…Het personeel liet hem maar, ze durfden vermoedelijk niets te zeggen, je weet immers maar nooit. Voor je het weet zit die ook met van alles en nog wat te spelen…

Geef een reactie

