Laesie, cyste…?

Ik had eigenlijk verder willen gaan met Zwerfkei.

Maar dit is even belangrijker.

De huisarts heeft een vrije middag, terwijl ze notabene de praktijk deelt, dus dat begrijp ik al niet. Morgenochtend vroeg opnieuw een afspraak. Op de echo was een laesie te zien, geen idee wat dat inhoudt, volgens de assistent is dat een breed medisch begrip. Kon samenhangen met een cyste…

Er zal vervolgonderzoek nodig zijn, om te achterhalen wat ze daar nu precies heeft. Cystes maken me niet blij. Het is een aanduiding die wel vaker rondgestrooid wordt, terwijl eigenlijk nog niet duidelijk is wat er echt scheelt.

Laten we de onderzoeken afwachten, al ben ik daar heel slecht in.

8 thoughts on “Laesie, cyste…?

  1. Ja, dit is uiteraard vele malen belangrijker dan welke kei dan ook. Ik heb geen benul wat het verschil is tussen een laesie en een cyste en/of hoe verontrustend die dingen zijn. Onwetendheid veroorzaakt angst en onzekerheid. Maar je hebt hier geen keuze. Het is domweg afwachten en vooral jezelf niet gek maken door van alles te gaan verzinnen. Gemakkelijk gezegd, weet ik. Probeer rustig te blijven.

  2. Een cyste is volgens mij een onderhuidse ontsteking, moet onder verdoving weggehaald worden. Zoiets als een steenpuist, maar dan dieper. Een laesie lijkt geloof ik meer op aangedaan of gekwetst weefsel, meer indirekte ziekigheid, maar weet niet zeker.
    Mijn broertje had ooit een cyste, is niet gevaarlijk, wel pijnlijk.
    Je zult geduld nodig hebben, toegewenst dus!!!
    Mijn ma zegt altijd, in geval van zenuwen, rustig maar, dat ding loopt niet weg, dat probleem is er morgen ook nog wel. Klinkt hard, maar soms zit er wel iets in…

  3. Bedankt voor de lieve reacties
    heb een knoop in mijn maag
    afspraak in ziekenhuis pas over twee weken
    bij de kinderarts en die moet dan ook nog weer doorverwijzen
    ik word al ziek als ik aan die weken denk
    waarin ik niks wijzer zal worden
    en een vrolijke moeder en echtgenote moet blijven
    maar we doen ons best

    nogmaals bedankt!

  4. Jeetje twee weken wachten, en dan weer door verwijzen… dat is niet leuk, dat is erg lang… veel sterkte, en ik hoop dat het uiteindelijk mee gaat vallen…

Geef een reactie

