verplicht genot

Regenachtige dag.
Er is niets achtigs aan. Als ik door de ruit naar buiten kijk is het regen op zijn echt.
Al mot het, miezert het of stort het. Regen is regen. En het ergste daarvan is niet eens het water. Van water heb ik geen last, wie wel, zolang het buiten is?
Het zijn de wolken, die ongegroepeerd als een dik vet deken over mijn dag ligt. En dekens vind ik prima in bed, mits het van het dekbedachtige soort zijn. Buiten heb ik het niet nodig en wil ik ongefilterd van kleur en materie genieten.
Dat zit er vandaag niet in.
Als ik het tijdschrift Flow goed begrijp is genieten verplicht, dus dat ga ik dan ook doen, zo goed en zo kwaad als het gaat. Genieten van een schepje extra suiker in de koffie, een iets dikkere laag pindakaas op het bakkersbrood…meer zal er vandaag niet in zitten.
Of wel…op ons specifieke plekje op de 51ste breedtegraad weet je het maar nooit….

16 thoughts on “verplicht genot

    • s’ochtends vind ik een beetje frisheid niet erg
      maar toen ik de douche verliet en ontdekte dat er iets teveel ramen openstonden
      wist ik weer hoe kippevel eruitzag en hoe tandgeklap kon klinken

  1. mooi stukje Assyke
    ik vertrek morgen weer naar het zuiden
    weet je nog dat we vorig jaar onderweg zouden zwaaien?
    groetjes

    • svara,
      dat wordt eenzijdig zwaaien
      ik hoop voor jou op veel zon en af en toe een wolkje en wat regen
      voor een mooie foto en dito gedicht:)

    • antoinette
      dat was voor sommigen inderdaad een beproeving
      gek genoeg hebben we nog heel lang lekker in de tuin gezeten en gespeeld
      overdag, het was blijkbaar niet overal zulk noodweer

  2. positief van je assyke
    en denk maar dat de natuur
    de vuile was aan het doen is
    waar jij straks weer van kan gaan
    genieten als de wolken oplossen in de
    enzymen van een hemelsblauwe lucht….

    maak je dag
    al breekt er onweer uit
    het kan geen kwaad doen met hagelslag
    en al het zoet op je beschuit

    marius

    • marius,
      de vuile was moet ook gedaan, je hebt gelijk
      hoop dat de natuur wel opschiet met zijn huishoudelijke rotklusjes
      als ik het weerbericht mag geloven ligt er voor morgen en overmorgen nog een hele wasmand vol:)

    • uhhh…ik zie liever de bolle wangen van de zon in juli
      als ik thuis ben
      op vakantie mag het regenen en waaien, dan kan ik het nog wel charmant vinden

  3. Het lijkt inderdaad wel herfst, ik vanmiddag maar een lekker ijsje gekocht om toch nog een beetje zomergevoel te krijgen. De regen is wel goed voor mijn nieuw aangelgde tuin.

    • ach mijn tuin…ik denk nooit aan de flora
      beloof dat ik dat meer ga doen
      het is goed voor mijn tuin,
      het is goed voor mijn tuin,
      het is goed voor mijn tuin

      wou dat ik ook groene vingers had…zucht:))

    • bar, had vandaag hartkloppingen
      dat krijg je van teveel genot
      en dan woon ik niet eens in bourgondisch brabant:)

  4. zoonlief heeft de hele dag koppig in korte broek, t-shirt en blote voeten in sandalen gelopen. Zijn verontwaardigde commentaar: ‘het is zomer, ik ga geen sokken aan doen!! (hoe kon ik dat nou voorstellen…) Tja, als je maar stoer volhoudt, is het misschien zomaar vanzelf waar 🙂

    • hij heeft gelijk!
      zelf ben ik bang voor de koude grond
      en jaag ik die van mij naar binnen om schoenen aan te doen
      maar het is waar, ook zij volharden in blote voeten:)

Geef een reactie

