Mijn aaaargghhh grrrr…hersendisorder

De een heeft dit. De ander dat.

Nu heb ik liever dit dan dat. Want dit is van mijzelf en dat van de ander.

En dat van de ander is toch maar van die ander en niet bepaald vertrouwd.

Ik ben dan ook niet jaloers aangelegd.

Of laten we zeggen, ik ben niet jaloers op de vervelende datjes waar de ander last van heeft. Ik heb liever mijn eigen hemeltergende lichaamskwaaltjes of hersenonbegrijpelijkheden. Dit, die hersenonbegrijpelijkheid is wel een ernstige kwaal. Niet iets waar een ander weer jaloers op zou hoeven worden.

Ik wens het niemand toe. Alhoewel…ik de belastingdienst met zijn kinderbudget, huursubsidie en ander ongein best wel een beetje hersenongemak zou willen toewensen, op een voorwaarde dat mijn brein dan wat normaler functioneert.

Want wat heeft het voor zin om een ander kwaad toe te wensen als je er zelf niet beter van wordt?

O ja, en dit wordt zeker vervolgd!

25 thoughts on “Mijn aaaargghhh grrrr…hersendisorder

  1. Nou vooruit, speciaal ingelogd op een wordpress.com account om je like-knopje te mogen bedienen 😉

    =Want wat heeft het voor zin om een ander kwaad toe te wensen als je er zelf niet beter van wordt?=

    Een altruïst maakt zijn eigen belang ondergeschikt aan dat van anderen, maar of je altruïstisch bent als je een ander kwaad toewenst is twijfelachtig.

    • @ !100 woorden

      altruisten moeten extra hard werken om aan hun irreele idealen te blijven voldoen

      na mijn pensioen zal ik tijd vrijmaken voor deze onbetaalde liefhebberij
      vrees dat niet iedereen daar blij mee zal zijn, altruisten kunnen uiterst vermoeiend zijn voor hun omgeving
      en mijzelf goed kennende zal ik ook in deze hobby te ver doorschieten:)

      en hopelijk was het niet teveel moeite was met dat inloggen?
      wordpress is wel stukken gastvrijer voor vreemdelingen dan blogspot, waar je soms een kwartier bezig bent met een reactie er door te krijgen.
      Over Aaargggh gesproken!

  2. Want wat heeft het voor zin om een ander kwaad toe te wensen als je er zelf niet beter van wordt?

    Voor sommigen is alleen al het kwaad aan iemand toewensen bevredigend.
    Dat soort mensen kennen de win-win situatie dus niet 😉

    • @glaswerk,
      zoals jij het formuleert vallen die mensen bijna in de categorie altruisme
      want dat kent ook geen win-win:)

  3. Ik hoop het nooit mee te maken. Die hersenonbegrijpelijkheid. Wat ik wel weet is dat als de een meer van dat krijgt dat zelden bij jezelf tot minder van dit leidt. Want dat en dit communiceren niet. Ze zitten niet in vaten. Dat is de Wet van Ditjes en Datjes, begrijp je wel?

    • het beste zal dus zijn niet meer aan de belastingdienst te denken
      want dat heeft toch geen zin?
      ik ga ze negeren, kijken of dat helpt…de deurwaarders zijn nu toch met recess:)

  4. Nu er zijn wel mensen die ik iets ergs toewenst, maar die hebben het dan weel naar gemaakt. Zoals minister Schippers, een paar dagen flink depressief zijn, zodat ze weet wat dat is.
    fraaie bekentenis he.

    • antoinette
      ben blij dat ik nooit de behoefte heb om anderen iets slechts toe te wensen
      maar de belastingdienst beschouw ik niet als mens, maar als een instituut waar je niet tegen kan praten maar die vreemd genoeg wel in staat is leuke brieven te schrijven en die op te sturen, leuk volgens hen zelf.

      ik denk dat de minister van een paar dagen depressie heel wat kan opsteken, dat bedoel ik dus
      even in andermans schoenen staan als dat mogelijk was, zou heel leerzaam kunnen zijn:)

    • bar, nee niet op jou
      volgens mij heb jij jouw deel al meer dan genoeg gehad,
      al hoop ik niet dat het een deeltje hersenonbegrijpelijkheid is geweest

      mijn favo´s zijn:
      # de Teaparty,
      # de Ku Klux Clan
      # Mijnheer G.W zijnde een instituut:)
      # islamitisch fundamentalisme
      # Bankbonussen
      # Multinationals
      # Pentagon
      # Belastingdienst

      en ach nog veel meer
      jeetje als ik met die klaar ben zou er al niets meer voor jou overblijven, als ik dat al had gewild

    • Annet,
      over mijn disorder zal ik zeker nog heel veel vervolgjes schrijven
      denk niet dat het heel leuk zal zijn:)

    • Jacopone sr
      ik probeer al jaren mijn vervolgers van me af te schudden
      van apiedapie leer ik net dat ik ze moet negeren:)

  5. Gelukkig maar, Assyke, dat het een vervolg krijgt.Je tekst bedoel ik. Een ander iets naars toewensen, daar krijg je alleen maar de lachkriebel van want je weet dat het niet helpt.Groet!!

  6. Beterschap is vast niet van toepassing. En kracht heb je ook genoeg dus sterkte wens ik je dan ook niet. Maar op mijn respect kun je wel rekenen. Mooi beschreven! 🙂

  7. Mijn hersenen hebben al een optater gekregen toen ik acht was. Sindsdien ga ik behoorlijk eigenzinnig door het leven :-).

Geef een reactie

