Dorstige impulsen

Je mag ze niet tellen.

Dat levert namelijk geheid hoongelach op uit de lucratieve hoek waar de atkins, de montignacs en de bakkers  exclusief genieten onder een stralende michelinhemel. Ik hou er niet van om uitgelachen te worden en al helemaal niet door zulke deftige lui, al stond het tellen me  vaker nader dan het lachen.

En zo kon het gebeuren dat kilo´s aanvlogen, zonder dat ze bijtijds weer werden teruggezonden naar waar ze thuis horen. En waar dat dan ook maar moge zijn, dat is in elk geval niet op mijn weegschaal!

Maar nu ik vandaag voor het eerst sinds elf jaar opnieuw een fitnesszaal betrad en dertig dappere minuten doorbracht op een zadel, kilometers verslindend terwijl het uitzicht nauwelijks veranderde vond ik dat ik wel recht had op een beetje eigenzinnigheid. Stram en rillend van de kou liep ik door het park terug naar huis, terecht zwaar afgestraft voor de minimale bagage die ik bij mij had. In mijn handen bungelden mijn ouwe nike´s  (zijn dat echte Nike´s, mama????)   en verder droeg ik enkel mijn eigen kilo´s. Op de fiets had ik een collega trainer naast mij. Het eerste wat mijn opviel was haar flesje water. Het tweede haar handdoek. Ritmisch vloekend  overtuigde ik mij zelf er van dat ze vast meer heerlijkheden bij zich had, in de vorm van een flacon douchegel…of…wie weet wat een slimme sportvrouw allemaal in haar canvas fitness tas meesjouwt.

Toen de eerste hoestkriebel omhoog kwam,  nam ik me voor om naast tokkisch gezwoeg  ook keihard te gaan tellen in de oude rekenmaat genaamd kilojoules.

Fiets+minder joules=slank

6 thoughts on “Dorstige impulsen

  1. Tussendoortjes die mogen zijn ontbijtkoek en een zacht gekookt ei.
    Afvallen is moeilijk, vind ik. Vind je eigen weg en neem je tijd, Assyke.
    Maak er geen straf van. Succes en groet!!

  2. Ik denk dat het bij iedereen weer anders werkt maar ik ben ooit meer dan twintig kilo kwijtgeraakt door ’s ochtends een boterham, een banaan en water en gedurende de dag alleen water en ’s avonds een uitgebreide maaltijd, ik heb dat al zo’n dertig jaar volgehouden en die twintig kilo’s zijn nooit meer teruggekomen.
    Overgewicht is iets dat men zelf moet meedragen, een ander doet het niet voor je.

  3. Lekker in een halfuur je zelf fitter en slnaker zweten. Als het buiten niet kan doe ik het ook. Ik heb voor een paar tientjes een eigen hometrainer gekocht.

  4. als je 4 keer per week een half uurtje gaat fitnessen dan merk je over twee weken al iets, dat was bij mij toch het geval 🙂

    Het leukste vind ik het gedeelte na de fitness, even volledig ontspannen, doucheke pakken, douchegel, wegsmelten in de sauna… Heerlijk 😀

Geef een reactie

