Bjorn is hier geweest met vrienden.

Het was toch niet te geloven!
Voor de tiende keer die avond ging de bel. Ook nu besloot ze niet open te doen.
Vanachter de versleten vitrages gluurde ze naar beneden. Dat was lastig. Wie daar aan de deur stond zou pas zichtbaar zijn als hij het op zou geven en weg zou gaan en dan zag ze hem of haar op de rug. Ook nu zou een lantaarn van onschatbare waarde zijn geweest.
Een leven lang had ze door gebracht in niet weten. Die onwetendheid was haar schild, haar vertrouwde beschermheer tegen de wildernis buiten de voordeur.
Maar vanavond…had ze het gevoel dat haar beschermheer zich tegen haar keerde.
De bel ging nog een keer en nog een keer en nog een keer. Er liep niemand weg en er was geen rug die haar opzadelde met een raadsel. Ze liep langzaam achteruit en liet zich vallen op de enige fauteuil die in de kamer stond. De stoel stond dicht bij het raam zodat het leven niet helemaal aan haar voorbij hoefde te gaan. In het donker tastte ze naar de rozenkrans…ze tastte mis en vond hem niet. Hij moest gevallen zijn toen de bel voor de eerste keer ging. Ze had beslist geen slecht geweten, maar ze moest toegeven verschrikkelijk geschrokken te zijn van dat vreemde en plotselinge geluid.
Had ze niet altijd al geweten dat het op een dag zou gebeuren.
Dat de bel zou gaan?

.

inspiratie: Halbe en Bjorn zijn nooit vrienden geworden

16 thoughts on “Bjorn is hier geweest met vrienden.

  1. Direct spannend, hoop op een vervolg. Van de onzichtbare weet ik al dat hij Björn heet,vrienden heeft en op de stoep staat. Zij, heeft haar leven vanaf een zijlijn bekeken, vanachter vuile vitrages.Intrigerend,Assyke. Groet!!

  2. het was bedoeld als metafoor
    maar de vrienden verleiden tot een vervolgverhaal

    oudste gaat uit logeren dus misschien is er tijd en energie
    voor een deel twee

  3. Wat een mooi verhaal Assyke. Er gaat een wereld open tussen ´Het was toch niet te geloven!´ en `Dat de bel zou gaan?’ Intrigerend. Mooi geschreven.
    Wat mij betreft hoeft er geen vervolg bij: het is een mooi rond geheel.

    • Jo Hendriks,
      Ten eerste welkom op mijn blog!

      Dank je voor de complimenten en ik vond het zelf ook aardig rond, al zaten de vrienden me nog wat dwars:)

  4. Dit vraagt om een vervolg anders kom ik niet meer bij je lezen 😈 (lekker puh)
    Overigens vind ik dit geen just another etc., ik zou of Assyke’s blog alleen of een pakkende tekst eronder, maar ja ik ben jou niet 😉
    Heb je al een hangmat in de tuin?

    Fijn weekend!

    • Beuk, just an other wordpress blog, tsja
      zodra vkblog ontploft neem ik de titel over van mijn oude blog

      hoe wist je dat ik graag een hangmat zou willen?
      je bent toch geen assykefluisteraar?

  5. Ik krijg er een beetje een benauwd gevoel van zoals ze zich verschanst. Ken het wel, dat je schrikt van de deurbel, even niemand wilt zien.
    Wat komen die vrienden doen, klim in de pen Assyke. 😉

  6. Heel mooi geschreven en blij mee, ook voor je linken boven en naast.
    Bjorn intrigeert en daar heb je een prachtig gevolg aan gegeven! Dank je wel.

  7. Ja, die Bjorn intrigeert. Ik zal binnenkort bekend maken dat hij helemaal geen vrienden heeft. Het is allemaal een misverstand …

    • :))))
      doe dat
      wel jammer dat er dan een eind komt aan de mythe en hoe moet het dan
      met het rondwarende bjornvirus?

Geef een reactie

