gmail versus hotmail

Het blog van gister heeft  enkele nuttige tips opgeleverd.

Lief die graag sleutelt en de voorkeur geeft aan kronkelige omwegen om tot een oplossing te komen, doorstruint sinds gisteravond de hotmailfora op zoek naar een oplossing bij degenen die hem voorgegaan zijn  op dit digitale lijdenspad.

Ik ben niet iemand van omwegen en ga het liefst recht op mijn doel af.  De tip van Apiedapie  om eens brutaal over de schutting van de buren te kijken lag dan ook meer in mijn straatje.

En ja hoor  het gras was daar beslist groener. Dat het ook een bewerkelijke en onoverzichtelijke tuin  betreft, daar ga ik me onder deze omstandigheden niet over beklagen. Dat kan altijd nog, niet waar?

Gmail, zo heet de tuin van de buren.

En niet alleen kon ik daar een nieuwe mailaccount aan maken, die hopelijk minder slotgevoelig is, maar en dat heeft me het laatste zetje gegeven:  Gmail biedt je de mogelijkheid om je oude en in dit geval zelfs ontoegankelijke emailbestand van Hotmail in zijn geheel te importeren. En dat heb ik gedaan. Mijn probleem is dus opgelost. Want hij gaat dit de komende dertig dagen voor mij doen. Zo lang heb ik dus de tijd om mijn nieuwe emailadres door te geven aan vrienden en instanties.

Als dat geen service is!

13 thoughts on “gmail versus hotmail

  1. Graag gedaan! Veel plezier met gmail. Ze zouden me een bloemetje kunnen sturen, of op z’n minst een gegraveerd theelepeltje, ik houd mijn brievenbus in de gaten.

  2. Kreeg ook te horen dat Gmail zo
    handig was, ik begreep alleen niet waarom ik dat adres nodig had..
    Ik zat toen goed op Planet….

    Nu weet ik beter:)

    • hotmail blijft wel mijn favoriet, hij is zo eenvoudig in het gebruik
      al die extraatjes kunnen me gestolen worden

      dikke kans dat als het probleem opgelost is bij hotmail dat ik dan terugkeer

    • antoinette, via oba krijg ik ook het nodige binnen, niet echt nodig als je gewoon op de voorpagina kunt kijken

      Karin, ik heb geen idee en de toegang tot de mails is nog altijd gesloten

  3. Dit ben ik niet van jou gewend.
    Jij doet je lief hier onrecht aan.
    Er komt een dag dat je begrijpt dat leren hoe iets werkt je op de langere termijn verder brengt dan afkijken.

  4. De HartelijkeHulk heeft gewoon bij drie verschillende aanbieders een account.
    Ik word wel doodziek van Hotmail omdat zij er af en toe een levensgrote reclame er doorheen duwde.
    Daarom heb ik bij hen geklaagd, als ze dit bleven doen ik langs zou komen.
    Één keer raden wat er gebeurde?
    Geen reclame’s meer!

Geef een reactie

