Toegang ontzegd tot Hotmail…en wie moet nou mijn belangrijke post lezen?

Jarenlang, zeg maar gerust decennia heb ik me verzet tegen de P.C.

Als instanties naar mijn emailadres vroegen dan keek ik ze bevreemd aan.

Het duurde altijd even voor het tot me doordrong wat ze me vroegen en waarom.

Zo ook met het geschreven woord email. Het is pas de laatste tijd dat ik dit engelse woord echt lees als

iemeel. De emaillen pan of beker is altijd de eerste eerste associatie geweest en zo  las ik het dan ook: eemaj.

Als mijn huidige geliefde niet in mijn leven was gekomen was ik naar aller waarschijnlijkheid analfabeet gebleven in dit duizelingwekkende digitale tijdperk. Hij introduceerde met bijna grof geweld een vuilwitte verzameling reusachtig materiaal in onze kleine tweekamerflat. Wat heb ik die verzameling gehaat. Weg waren onze bekaarsde winteravonden, het rummikub plezier en de enkele dam. In de plaats daarvan blikte ik avond naar avond tegen de rug van mijn gezelschapsheer, gedwongen teruggekeerd naar mijn hardnekkige verslaving, nl het lezen van romans.

Dank zij marktplaats konden we zomaar ineens heel lang teren op een zak waxinelichtjes. Dank zij marktplaats vergat ik soms hoe mijn liefje ook kon zijn. Was het een vlaag van opstandigheid, was het zijn aanhoudende pogingen mijn weerstand te doen smelten…er moet een moment zijn geweest die mij vrijwillig oog in oog bracht met het bureaublad. Wanneer dat moment precies is geweest kan ik me niet meer voor de geest halen, vioolmuziek heb ik niet gehoord en dan is herinneren een veel zwaardere opgave.

Enfin, om een lang verhaal kort te maken, het is nu drie jaar geleden dat ik genezen ben van mijn digitale analfabetisme en afhankelijk ben geworden van iemeel.

Als TNT besluit een paar dagen te staken staat half Nederland verontwaardigd op zijn achterste benen. Maar als de heren iemeel weigeren mijn mailbox voor mij te ontsluiten hoor ik niemand.

Nou?

Of ben ik weer de enige kluns die dat overkomt?

22 thoughts on “Toegang ontzegd tot Hotmail…en wie moet nou mijn belangrijke post lezen?

  1. Je kunt je wacht woord opnieuw aanvragen en als dat niet meer helpt kun je naar de helpdesk, moet je zeggen wát je mail adres is en wát er in je mail ongeveer staat. Ze vragen allerlei dingen bv wie er in je adressenboek staan zodat ze weten dat jij, jij bent. Altijd t proberen waard toch? Stel je voor dat je belangrijke post mist! *schrik*

  2. hahaha, het is geen probleem met het wachtwoord, ik kom wel in mijn mailbox, maar ik kan de afzonderlijke berichten niet openen. Dat is met al mijn mailadressen zo en ook lief benoemde dit ongemak met zijn mailadres.
    Het vervelende is dat als je een paar dagen niet je mailbox opruimt dat het er dan onoverzichtelijk volstroomt gruwel

    • Johan, toch is het zo
      al heb ik tijdens een schoeversopleiding ooit wel een pc in huis gehad,
      een internetverbinding hoorde daar niet bij
      het zei me ook niets tot ik ontdekte dat als je van schrijven hield, internet
      een pracht van een medium is, toen was het snel Tsjakka!!!

  3. Beschouw het als een teken dat je weer moet gaan rummikuppen. Of neem een lekker fris emailadresje op gmail, daar heb je dit soort troubles niet mee, en begin helemaal overnieuw.

    • ja die gmail, heb daar ooit een account geopend, eerlijk gezegd vond ik het een ingewikkelde en onoverzichtelijk gedoe
      en ben snel weer teruggehold naar jip en janneke emailbasis van hotmail

  4. Nog even en de hele maatschappij stopt als de verbinding met het internet uitvalt. Zelf heb ik drie iemails – dus d’r is er altijd wel eentje die het doet…

    • ik heb er ook meerdere en ze doen het geen van allen:)

      apiedapie tipte me gmail, als de boel dichtblijft ga ik daar weer eens rondsnuffelen

  5. Ik dacht hier een oplossing te lezen voor mijn hotmail of beter live-probleem. Sinds enkele dagen deed die niets meer. Pagina met de laatste mails kwam wel, maar klikken op zo’n mail of in het menu leverde niets op. Uiteindelijk alle cookies van m’n PC gehaald en zelf MSN (dat ik niet wil gebruiken) weer eens ingeschakeld. Dus nog nix..

    Lag er uiteindelijk aan dat ik hun 2de domeinnaam als onveilig heb ingesteld. Krijg je niet al die reclame er omheen. Dat ging jaren goed totdat ik een paar dagen terug de nieuwe antiprivacy-optie van een schoonmaakprogrammaatje gebruikte. Heb dat wxlr-nogwat-domein uit de zwarte lijst gehaald en hij doet ’t weer (met die reclame, dat wel).

  6. xiwel…wie weet dat zoiets ook bij ons aan de hand is
    ik pruts nooit met de instellingen, maar manassyke probeert altijd alle knopjes uit:(

    • Inmiddels is het me duidelijk dat Hotmail zeer recent iets heeft gewijzigd. Bij mij werkt alles weer, maar ik krijg ‘m niet meer reclamevrij zoals voorheen. Niet zo erg, want ik haal de mail vaak op met Outlook Express en kijk bij Hotmail alleen of er per abuis iets in de spammap is gegaan wat er niet in thuis hoort. Maar door dit alles kan ik wel bedenken dat hij bij jouw niet meer werkte door bijvoorbeeld een te scherpe anti-pop-up-instelling.

      • @ Ximaar

        ik denk de oorzaak gevonden te hebben van het op slot zitten van de mails
        onze browser is firefox en die is overgegaan op firefox 4
        als je blijkbaar niet op tijd de update uitvoert worden sommige handelingen je onmogelijk gemaakt
        ik vraag me af of dat opzettelijk is om je te dwingen de vernieuwde browser te installeren

Geef een reactie

