killed by the rules

Je hebt van die weken die je het liefst voor eeuwig  uit je levensagenda zou willen schrappen. Dit is zo´n week. Nu ben ik een veteraan op dit gebied en zou mijn hand niet meer moeten omdraaien voor rottige dagen. Maar een veteraan met kinderen is een stuk krenkbaarder dan een zonder.

En soms vraag ik me zelfs af of veteranen uberhaupt wel kinderen moeten krijgen.

Zoals mijn man zei, nederland is een moeilijk land. Elk aspect van je dagelijks bestaan moet perfect in orde zijn. Want anders…grijpt Vadertje Staat in je leven in.

Ik ben niet anders gewend, maar gelijk heeft hij wel.

13 thoughts on “killed by the rules

  1. Het is best mogelijk dat Nederland in sommige dingen een moeilijk land is, maar eerlijk gezegd zijn er heel wat landen waar ik toch niet graag mee zou willen ruilen. In pakweg acht van de tien landen is men toch slechter af dan in Nederland.

    • dat is kiezen uit tien kwaden
      als je hebt meegemaakt hoe de staat desastreus kan
      ingrijpen in je prive leven en dat onherstelbaar kan beschadigen
      dan lijkt nederland echt niet zo´n geweldig land
      voor het recht op verzorging van wieg tot graf (tot hoelang nog eigenlijk?)
      betaal je als burger een enorme prijs die je je soms kan doen
      afvragen of echte vrijheid niet te verkiezen valt boven het recht op
      uitkering of pensioen

      verder verkies ik nederland niet omdat het hier beter is,
      maar omdat ik houd van zijn huisjes boompjes en beestjes
      want beter is een relatief begrip

  2. Niet één aspect van mijn leven is op orde, maar ik ben er nog!
    Ooo, ken je Pa Pinkelman en Tante Pollewop van Godfried Bomans? Gaat daarover, kun je zo uit de jaren 50 op nu plakken, en even hartelijk lachen.

  3. Djoek zit nu op zijn kamertje.
    Vaak ervaar je alles om je heen zoals je jezelf voelt….

    Ik las het verhaal achter de man op de Dam met het vuur…en ik schaamde me zo…..brok in de keel…..niet te bevatten….door al die regeltjes….. en regeltjes zijn onmenselijk….bedoelt voor dingen niet voor het levende……als de empathie wegvalt blijft er alleen gevoelloosheid over…..

    lentedromen voor jou…..

    • het klopt
      je ervaart de dingen om je heen zoals je je voelt

      aan de andere kant wordt de laatste jaren de vraag gesteld
      waarom nederland het hoogste percentage depressiviteit kent
      en kun je het wellicht ook omkeren
      je voelt de dingen zoals ze om je heen zijn

  4. Ik word altijd een beetje balorig van ambtenaren en hun regeltjes en er komen er steeds meer, lijkt het wel. Maar toch!! Toch is dit geen slecht land, er zijn er slechter.
    En kinderen? Die komen gewoon daar waar ze moeten wezen. Groet, Athy.

  5. Wat zou het fijn zijn als de staat de perfectie had die ze van ons burgers verlangt…

    • precies,
      daar hebben ze dit op gevonden:
      elke vier jaar verkiezing en dan kunnen de daders
      hun handen wassen in onschuld

  6. Assyke, je hebt gelijk, Nederland is een moeilijk land, met veel te veel regels. Maar het is ook een erg vol land, met alle narigheid die teveel mensen op een kluitje nu eenmaal veroorzaken.
    Een van de ergste is wachtlijsten als je hulp nodig hebt, vaak ook veroorzaakt door misbruik door mensen. En om dat tegen te gaan, meer regels.
    En zo kun je doorgaan, want zolang mensen niet hun verantwoordelijkheid nemen, wordt de ellende alleen maar groter.

  7. Ook vervelende weken maken je tot wie of wat je bent, toch?
    Je man heeft wel gelijk voor een deel vind ik maar zonder regels word het een nog grotere chaos denk ik.
    Alleen zouden degene die de regels bedenken zich er ook aan moeten houden….

    Fijne dag!

  8. Ik vind Nederland zo slecht nog niet, maar ik ben ook uit de klauwen van de bureacratie gebleven. Probleem is denk ik dat de regering(en) korte termijn denken en als er een probleem is met regeltjes dit met nieuwe regeltjes proberen op te lossen, doekje voor het bloeden, i.p.v. te kijken wat er nu echt mis is en het structureel aan te passen.

Geef een reactie

