Binnenspeeltuinen hebben het hoog in de bol

Heb ik iets gemist?

Mijn roeping bijvoorbeeld…

Afgelopen zondag heb ik opnieuw kunnen ervaren dat ik het heerlijk vind om andermans kindjes om me heen te hebben. Vooral als er iets te vieren valt.

Zo hadden wij gister Faf zijn verjaardag gedeeltelijk uitbesteed aan het feestteam van Chimpie Champ, denkende dat wij, ouders dan even een beetje konden bijkomen en dat de kinderen dan iets nieuws konden ervaren.

Niets was minder waar. Het halve uurtje dat uitbesteed was voor het in het zonnetje zetten van de jarige job was van een humorloosheid waar mijn hongerige maag van samentrok. Zelfs de tenen in mijn winterlaarzen krulden samen bij het zien van het ongeinteresseerde meisje die zelfverzekerd maar kindonvriendelijk het programma afraffelde en nog net niet in de houding sprong toen wij, de ouders binnenkwamen.

Wij hadden alles kunnen zien en horen en besloten dat we er bij wilden zijn.

Gelukkig duurt een half uur niet eeuwig en was het zogenaamde feestteam uitgefeest en werden wij weer aan onze lot overgelaten met de jarige en de zich net zo jarig voelende minigasten.

Nog even alle frietjes weggewerkt, met de tolletjes gespeeld die in de happy vreetdoosjes zaten en het was weer tijd voor glijden, klimmen en springen.

Chimpie Champ is een heerlijke binnenspeeltuin. Zelfs als volwassene spring je ongegeneerd op de vele springkussens en klim je metershoog in ingewikkelde constructies.

Van feestjes hebben ze echter geen kaas gegeten en moeten ze daar ook niet commercieel op inzetten.

Waarom wij dan voor dat arrangement gekozen hadden?

Tsja, dat weet ik achteraf gezien ook niet meer zo goed. Zowel manassyke als ik lagen nog met een been in de lappenmand, wat hulp van professionelen leek toen helemaal niet zo´n slecht idee.

Maar die benen waren nog nooit zo snel weer uit de lappenmand als toen we zagen hoe vreemden omsprongen met onze zeven kindjes!

 

16 thoughts on “Binnenspeeltuinen hebben het hoog in de bol

  1. Antoinette,
    kinderen zijn heel makkelijk te vermaken, mits je over genoeg sprankelende energie beschikt

    we doen dat dus ook nooit meer
    maar het spelen daar was ontzetttend leuk
    en de tijd vloog omdat er zoveel te doen was

  2. Je moet dit soort dingen een keer meemaken om hier achter te komen.
    De leukste kinderfeestjes zijn gewoon thuis, is mijn ervaring (door schade en schande).
    Nog gefelicteerd natuurlijk!

  3. @Aad
    de kinderen hebben er geen trauma aan overgehouden:-)

    het meest irritante vond ik nog dat het hippe meisje
    een collega inwerkte en voortdurend zei, kijk zo moet je dat doen

    en ik maar grimdenken: zo moet dat het helemaal niet!!!
    lach gewoon tegen die kinderen en maak een praatje met ze, dat is al feest voor ze, maar een tijdschema met een strakke kop afwerken daar heeft niemand een boodschap aan

  4. Zonde wanneer zo iets tegenvalt door desinteresse. Gelukkig zal alles bij elkaar langer geduurd hebben dan het half uurtje.
    Het klauteren en springen en de frietjes, niet te vergeten, zullen het hoogtepunt van de herinnering zijn.
    Beterschap voor jullie. Groet!

  5. Gelukkig kon je er nog humor inzien 😉
    Nog gefeliciteerd en ook beterschap gewenst!

    Fijne dag!

  6. @Assyke, nog gefeliciteerd! Wij organiseerden en vierden de verjaardagen van onze kinderen altijd thuis. Moet je je voor inspannen maar dan heb je ook wat.
    Denk je dat het (jouw) kinderfeestje model staat voor alle kinderfeestjes? Ik hoop het niet.

  7. @Athy
    het was een lange dag
    aan het eind van die dag vielen ze allemaal
    braaf in slaap
    er is niet eens geprotesteerd;-)

  8. @Baruman
    voor ons ook de eerste keer buiten de deur
    is goed bevallen
    het was zoon zijn eigen keuze, vorig jaar viel zijn
    verjaardag samen met pasen en mochten zijn vriendjes
    eieren verven, zoeken en eierballons leegprikken
    ook dat was heel leuk, maar het was wel een stuk
    vermoeiender, vooral ook de rommel die overbleef na afloop…
    dat scenario staat ons gedeeltelijk woensdag te wachten:-)

    en model?
    ach…waarom niet
    het was erg leuk

  9. Ik ben nog van de oude stempel, zakdoekje leggen en koek happen op de kinderfeestjes. Destijds vond ik daar al geen reet aan maar zoals het nu gaat, val ik om van verbazing. Het ene feestjes is nog exotischer dan de andere en het kost klauwen met geld.
    Ik ga volgende week met mijn oudste kleinzoon en zijn vriendjes naar de Brandweer.

  10. Dat feestje werd tenminste nog begeleid door een meisje. Het wordt pas echt eng als er een mannelijke begeleider wordt geleverd die van die leuke plaatjes wil maken met de kids. Je weet het maar nooit tegenwoordig…

  11. @Maadtje
    hopelijk hebben we hier de Brandweer woensdag niet nodig:-))

    vorig jaar was ik ook over de honderd euro kwijt
    aan alle taarten, ballonnen, tafelversiering, knutselspul etc…
    de tijd van water en brood voor kinderen lijkt voorgoed achter ons te liggen
    zucht…

Geef een reactie

