De kus

Krokodillen kunnen verliefd worden.

Zelfs op een tijger.

Het bewijs werd gister geleverd.

We waren juist realistisch grommend en grauwend verwikkeld in ons wilde dierenspel, toen de tijger met de gevaarlijke tanden zomaar ineens zijn poezelige pootjes om mijn nek sloeg en aangaf dat hij mij héél erg lief vond.

Maar ik heb honger, sputterde ik nog, en ik ga een hele grote hap uit jouw lekkere tijgerlijfje nemen. En ik sperde mijn krokodillenbek zo wijd mogelijk om te laten zien dat het mij menens was.

Voor de zekerheid ging het plotseling kleingeworden tijgertje een beetje opzij. Maar toen kwam hij alweer met zijn pootjes en zei met een serieus koppie dat hij het echt meende, hij wilde vriendjes worden met de krokodil, want hij vond mij veel te lief om op te eten. Ik zal het je laten zien en hij springt op. Hij rommelt wat in een la en haalt er een rode boerenzakdoek tevoorschijn, doet er één van zijn lievelingsboekjes in en een knuffelvisje en knoopt de zakdoek dicht. Alsjeblieft een cadeautje voor mijn vriendje…

Krokodil vergat prompt zijn honger, want in de buik van de krokodil fladderden ineens allemaal vlindertjes.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

uit mijn archief
5 thoughts on “De kus

  1. Ai, zo leuk! Echt genieten….

    Ik zou bijna heel belegen zeggen, geniet er maar van want het is zo voorbij, maar dat doe ik niet. Je hebt geen aansporing nodig denk ik zo!

  2. Heel leuk Assyke, ken je de verhalen van Toon Tellegen (zelf heb ik een hele dikke over de eekhoorn (volgens mij heette het Misschien wisten zij alles al…..
    Succes verzekerd om voor te lezen en ook voor jezelf heel leuk.
    Doet me denken aan een gedichtje op het blog, ga ik nu verhuizen, is echt heel leuk over tien minuten te vinden, aanrader dus

Geef een reactie

