lelijk wijf

De tobster is weer eens opgestaan uit haar verkleedkist.

Lang heeft ze zich daar koest gehouden.

De laatste keer dat ik haar tronie zag, de diepe fronsen, de matte ogen was toch zeker rond de vaccinatietijd.

 

Daaruit mag ik concluderen dat het eigenlijk heel slecht gaat met de tobster.

De flierefluitster heeft haar verdrongen, lijkt het haast.

Zou het?

Of tobt ze in het geniep.

Niemand die het ziet.

Zelfs de flierefluitster niet?

 

Enfin deze week is ze dus terug…

Wordt het niet tijd dat ze wordt uitgezwaaid, haar bezoek heeft al lang genoeg geduurd?

 

Tobster…lelijk mensenkind, ga eens heel snel je kist weer in!

 

18 thoughts on “lelijk wijf

  1. Eerlijk gezegd begrijp ik niet veel van deze blog. Niet bedoeld als negatieve kritiek, maar waarom niet gewoon duidelijke taal schrijven in plaats van de lezers een soort raadsel opgeven?

  2. prachtig assyke, hoeveel plaats is er voor nog anderen, kan de flierenfluitster niet alleen bestaan met een tobster? Ze mag alleen niet de hoofdpersoon zijn van het feestje dat leven heet.

  3. De hoogste tijd om tobster de deur te wijzen,
    je krijgt alleen maar negatieve energie van haar.
    Meteen Flierefluiter weer omarmen, die laat je dansen
    en genieten ook geeft hij je de energie waarmee je
    tobster buiten de deur kunt houden.

  4. @Ridzerd Martinus

    Kritiek op mijn stijl van schrijven krijg ik wel vaker.
    Ik schrijf regelmatig persoonlijk getinte blogs, die voor zich zelf spreken.
    Mijn regelmatige lezers weten dan ook wat er zoal speelt.

    In dit blog gaat het niet om iets specifieks.
    Het eerste alinea laat zien dat ik van nature een piekeraar ben. Maar dat er blijkbaar iets veranderd is, het piekeren is afgenomen.

    In de tweede alinea, vraag ik me af of ik misschien een andere manier heb gevonden om toch te tobben,
    een manier die minder in het oog loopt en me minder hindert.

    In de slotalinea geef ik aan dat ik deze verandering wel prettig vind en dat het wat mij betreft zo mag blijven.

    Het geheel is flierefluiterig speels weergegeven:)))

    Is het blog nu minder een raadsel?

  5. @Sprakeloos
    welkom!!!

    Volgens mij herken je tobster wel een beetje,
    op sommige dagen dan
    ik herinner me een blog met een paarse overhemd, een trein en een opgeschoten jongen:-)

  6. @Assyke

    Het is nu wel wat duidelijker. Overigens sluit ik ma aan bij de reactie van Antoinette Duijsters, je bent niet de enige. Er wordt nogal eens beweerd dat over het algemeen vrouwen meer tobben dan mannen, maar ik als man kan er ook wat van 😉

Geef een reactie

