Oproep: Vkblogger on the run, who the hell are you?

NB: Ik realiseer me na het lezen van de reacties dat er enige schroom is.
Dat begrijp ik maar al te goed. Het is echter helemaal niet de bedoeling dat mensen hun identiteit prijs gaan geven.
Over jezelf vertellen kan ook door over een langgeskoesterde droom te schrijven, een gebeurtenis die je gevormd heeft, een liefde, boek of film dat zoveel met je gedaan heeft dat het invloed op je leven heeft gehad…etc.
Kortom het gaat niet om achternamen of geboortedata, ik zou zeggen wees creatief!

Voor dat de bom ontploft en de bloggers alle kanten opvliegen, wil ik nog gebruik maken
van het vkblogthema.
Op 28 januari 2010 om 19.42 ben ik hier begonnen met delen. Ik schreef verhalen, gedichten, maar ook schreef ik over dagelijkse beslommeringen en hoe ik mezelf daarin tegenkwam. Dat wat ik met de community deelde riep overwegend positieve reacties op. Maar ik heb hier ook  minder mooie momenten gekend.
Van persoonlijk gerichte racisme tot venijnig geuite kanttekeningen.
 
Sommigen heb ik enigszins leren kennen, anderen laten al vrij veel van zichzelf zien door middel van hun berichten.
Een groot aantal echter, was en is nog altijd overwegend incognito.


Het lijkt me geweldig om een tipje van de sluier op te lichten en meer van onszelf te laten zien. Zodat we ook weten van wie we afscheid gaan nemen.


Schrijf derhalve een blog waarin je iets over jezelf vertelt. Hoe je dat invult mag je helemaal zelf weten, als het maar niet uitsluitend fictief is.
Om te voorkomen dat het al te summier wordt, wil ik dat de persoonlijke verhalen het liefst minimaal 500 woorden bevatten.


De datum dat de eerste verhalen mogen verschijnen is 28 januari 19.42 uur.
Sluitingsdatum 7 dagen later:  4 februari 19.42 uur.

De verhalen mogen uiteraard voorzien worden van franje in de vorm van foto´s, tekeningen etc…
 
 
 
 
 

49 thoughts on “Oproep: Vkblogger on the run, who the hell are you?

  1. Hee assyke, dat is een mooi plan! Ik dacht ook in die richting, wat mezelf betreft.
    Wel lastig, want ik weet niet wie mij leest…al heb ik voor jullie een hoop over.

  2. @Barbara
    je mag je verhaal ook bij iemand anders parkeren
    hier bijvoorbeeld en dan zet ik een link naar jouw blog
    zonder dat je verhaal daar dan te lezen is
    maar ook zonder gebruik te maken van deze parkeermogelijkheid,
    je bepaalt natuurlijk zelf wat je schrijft
    of is alles wat je te vertellen hebt geladen?
    :))

  3. Ja 🙂
    ik zie wel, of ik neem een extra account met een extra valse baard, en dan heette ik l’etranger. Ofzo.

  4. Nog meer? Ik heb al in diverse blogs ongelooflijk veel mezelf laten zien.
    Tot x-ray foto’s aan toe.. Kan ik nog meer diepgang aan internet toevertrouwen? 😉

  5. Het onderscheid fictie en non fictie begrijp ik niet zo goed. Fictie betekent dat je gevormd ben in het hoofd van de auteur en zo lijkt het me dat we allen fictief zijn.
    Mijn verhaal zou dus uitsluitend fictief worden waarmee ik meteen word uitgesloten, ware het niet dat ik jullie allen ook behoorlijk fictief vind, gezellig!

  6. Ik heb me altijd sterk vereenzelvigd met het ANARCHISME (een denkwijze die ZELF-ontplooiing centraal stelt en SCHIJN en VALSE AUTORITEIT afwijst).
    En juist omdat de VOLKSKRANT anarchisme altijd heeft afgewezen (de niet al te fijnzinnig uitgevoerde sluiting van het VK-blog getuigt er van) , wil ik als vorm van zelfbeschrijving alleen maar een link leggen naar een aan de VOLKSKRANT gerichte brief die 22 jaar geleden al geschreven werd…http://astroanarchist.wordpress.com/test/anarchisme-beginselprogramma/

  7. Assyke….al in het begin dat ik blogde was er een blogger die met een leuk idee op de proppen kwam om bloggers een aantal vragen te stellen waaruit wat meer naar voren zou komen over de blogger zelf…
    ook ik werd gevraagd door deze blogster Voordaan en maakte er een blog van….
    hier is die te vinden http://www.vkblog.nl/bericht/18582/Voordaan_wenst….. je mag hem voor je idee gebruiken….ik heb de woorden niet geteld, wellicht zijn het er teveel, dan zet je maar een link naar mijn blog toe…
    ik ben nu ook te vinden op http://jeg-synes.blogspot.com/
    hopelijk zijn hier tegen die tijd niet bijna alle bloggers verdwenen….:))
    jeggroet

  8. Das niet te best natuurlijk, racistische opmerkingen/uitspraken.
    Bannen dat soort lui, wees je eigen moderator!
    Tsja, een verhaal over mezelf schrijven, ik heb al het idee dat ik zo eerlijk ben.
    Ik zou niet weten wat ik er verder aan moet toevoegen. Écht.
    Tis dat je zo’n lieve lach op je gezicht hebt, maar die baard….please.
    I’m begging on my knees!
    Maar…… ik kan iets wat jij en Barbara niet kunnen en dat is een snorretje laten staan.
    Zo die zit!!! :-)))
    Nog ff over nagedacht, mezelf helemaal bloot geven…in het verleden een paar doodsbedreigingen gehad, no fun. Ik denk dat ik het maar niet doe.
    Uiteraard succes natuurlijk voor andere bloggers die zich wat meer in de luwte van het VK blog bewegen.
    Ik vond het idee van Hanneke (in Hanoi) wel leuk, ze wil een boek (voor haarzelf) samen stellen van blogs van zo’n 500 bloggers om er later als alles weg is nog eens een keer in te kunnen lezen.

  9. @Ghijsa
    Wie zou jou nou willen uitsluiten?
    ik niet, dus:hanteer uw stempel met fictie,
    als dat is wat gij zijt

  10. Ik? Zei de gek.
    Steeds weer komen er op de valreep leuke iedeeën. We moesten maar doorgaan op BiB en Blogspot. Er is genoeg te doen.
    Kweenognie…

  11. Tja, kan een beetje lastig worden. Geheimhoudingsplicht en zo. Heb weinig zin om een batterij juristen, of erger op m’n dak te krijgen. Of puriteinse bloggers.

  12. @Wim Duzijn
    de ware anarchist is de poezebeest
    voor mensen lijkt het me een strijd
    zoals alles wat afwijkt van het gangbare
    de brief kan ik 28 januari wel hier plaatsen
    dank je

  13. Ik vind dat ik mezelf genoeg heb bloot gegeven, al was me de tijd niet gegund dat hier af te maken.

  14. Mag ik even misbruik maken van jouw blog Assyke? Zich van verre, laat je me weten waar je heengaat? Ik ben aan jou gehecht geraakt. Jij bent een van de mensen, die ik niet graag uit het oog zou verliezen.
    Assyke, het is een leuk idee, maar inderdaad al eens eerder uitgevoerd, de interviews op voordracht van Voordaan. Ik ben ook maar wie ik ben. Dat sijpelt door in mijn blogs en in mijn reacties. Maar ik zal eens nadenken of ik nog iets meer wil vertellen. 😉

  15. Ik schrijf wel eens wat over mezelf maar alleen als het me uitkomt.
    Ik be vrij man op mijn blogs. Vandaar.

  16. Assyke: kokopelli en ik hebben ooit een duoblog in de vorm van een dubbelinterview gedaan. Is ook wel een mooie vorm, voor de liefhebber. Uiteraard staat het vrij om op sommige vragen geen antwoord te geven ;).

  17. Minimaal 500 woorden, tja, daar doe ik minimaal vijf dagen over.
    Ik houd meer van impliciet dan expliciet, of met andere woorden, als je maar genoeg van me leest leer je me langzaam kennen zonder dat ik echt iets over mezelf hoeft te vertellen. Dat neemt niet weg dat ik graag de autobiografische verhalen van anderen lees.

  18. Assyke, waarde blogger. Mijn bijdrage staat gepland voor publicatie op de door u gewenste datum. Nummer 22 maakt zich bekend! of..niet?

  19. @Jeg Synes
    dat is heel lang geleden, zie ik
    wel mooi gedaan
    het leek me zo vlak voor het einde wel mooi
    om onszelf nog even voor te stellen
    er zijn veel redelijk anonieme bloggers, veel nieuwe ook
    ik las zojuist je reactie bij Dianne, dank je wel

  20. @Gus Bolden
    tsja, die doodsbedreigingen…
    het lijkt soms wel sinterklaas hier
    het is bijna 1 maart en dan haal ik het scheerapparaat erover heen
    …als ik hem dan nog wil missen:))

  21. @zelfstandig journalist
    das al fijn:)
    @lebonton
    500?
    hahaha
    wees maar niet bang
    het zal meevallen, let op mijn woorden

  22. @Catharina
    gek hé
    das bij mij nou ook
    zal wel mens eigen zijn
    @Apiedapie
    jij speelt vals
    das marjelle haar bijdrage
    zij krijgt dan ook dispensatie
    jij niet

  23. @oliphant
    wordpress:))
    @Beeldsprekers
    je spreekt wel
    ghijsa had een punt
    ik ben weer eens te streng
    das de moeke in mij

  24. @Zich van verre
    jammer is dat
    @Thera
    natuurlijk mag je dat
    dat zou ik leuk vinden…ben benieuwd

  25. @satuka
    link?
    als ik zie wat ik allemaal al heb beleefd hier
    in korte tijd, dan kan ik me voorstellen dat er al heel wat heeft
    afgespeeld in de vier jaren daarvoor
    eeuwig zonde:((

  26. @!100 woorden
    jij mag van mij
    in 500 lettergrepen desnoods
    jou kennende zullen die lettergrepen multi interpretabel zijn
    en kom je alsnog aan de 500 woorden minimaal

  27. ♥♥♥♥♥♥
    @Nummer 22
    Tsjakka!
    Jij krijgt van mij een dikke zoen,
    voor je geschonken enthousiasme♥♥♥♥♥♥

  28. Op zich een leuk idee en initiatief, Assyke.
    En we mogen er een week over doen?
    Er zijn idd wel eerder soortgelijke thema’s geweest geleuf ik.
    Maar goed, ik hou het ff in de peiling.
    Voor zo’n topwijffie als jij moet dat goed komen, toch….?

  29. Blogs in de trant van een afscheid zitten bij mij in de pen. Opbouwen naar het einde lijkt me een goede climax i.t.t. langzaam afbouwen…

  30. Vanwaar dat expliciete:
    " De datum dat de eerste verhalen mogen verschijnen is 28 januari 19.42 uur.
    Sluitingsdatum 7 dagen later: 4 februari 19.42 uur.?"
    en "vijfhonderd woorden"?
    Ik heb duizenden woorden en beelden maar of ik daar duidelijker van word? Vind het een leuk initiatief maar vul het op mijn manier in, Met Uw Welnemen!

Geef een reactie

