Het oude jaar uitgeleid…met een passende knalpartij

Kabang!
Die van buiten zal ik niet snel kopen.
Want die van binnen is vrij verkrijgbaar.
Het hele jaar knalt en sist het in mijn eigen kop.

Zo ook gisteravond en het was nog lang niet twaalf uur.


De laatste tijd leek het evenwel rustiger.
Schijn bedriegt.
Zoals je ook een slapend rotje op de stoep nooit wakker moet maken.
Zo is het raadzaam ook in het dagelijks bestaan bij de les te blijven.
Achteraf had ik te weinig geslikt. Verbazingwekkend wat voor een gevolgen dat dan toch elke keer weer heeft.
Speelt de vrije wil dan helemaal niet mee? Of is die wil in mijn geval niet sterk genoeg?
Vreemder nog dan de vuurwerkfabriek die ik ben, is de houding van mijn levensgezel. Al zegt hij van niet, hij houdt zo nu en dan best van een flinke knalpartij. Zijn ogen schitteren. Verliefde golven overspoelen hem.
En zodra de as is neergedaald zie ik ook wat ik heb gemist.

De droomlief die hij was.
Hij is voor even terug.
Opgeroepen door oude geesten in mijn brein.


23 thoughts on “Het oude jaar uitgeleid…met een passende knalpartij

  1. Knal met mate, en koester sommige oude geesten.
    Dat je een heel erg gelukkig nieuw jaar mag hebben!

  2. Assyke, je bent die je bent, geniet van de nuance en schakeringen in je spiegelbeeld, beste wensen!

  3. Mooi jaar voor jou en al jouw geliefden toegewenst Assyke. En alle jaren er na.
    Er zijn knallen en er zijn knallen.

  4. VAARWEL 2010
    Dit jaar nog geen vakantie genoten, moet, net als s`lands grootgrutter, op de kleintjes letten.
    Een kort reisje naar de Spaanse Costa kan er, op de valreep, gelukkig nog net af.
    Ik boek een tripje bij de landelijk bekende Peter L. reizen groep.
    In de bus vanaf Amsterdam blijkt menig passagier zo verheugd op reis te mogen gaan dat ze al bij vertrek dronken zijn.
    Probeer te lezen, te slapen, mij niet te ergeren.
    De terreur van dronkaards groeit naarmate de reis duurt.
    Chauffeur en begeleider zetten de bus langs de kant om hen vermanend toe te spreken.
    Overige passagiers worden tevoren verzocht even buiten de benen te strekken.
    In de bus komt het intussen tot geschreeuw en een handgemeen.
    De dronkaards dienen zich gedeisd te houden of: ‘uitstappen en wandelen’.
    Ze trekken zich weinig aan van het dreigement dat immers toch niet wordt uitgevoerd.
    Er moet per slot geld verdiend worden door Peter L. reizen.
    In het appartement, in een klein dorpje bij Barcelona aangekomen, denk ik te kunnen gaan genieten.
    Het complex heet De Vlinders,… een naam die vrolijke dagen belooft.
    Maar niets is minder waar,…
    Het appartement blijkt al bewoond, overbevolkt mag ik wel zeggen.
    Een leger van honderden mieren marcheert in dikke zwarte strepen over ramen, muren, aanrecht, kasten.
    Ik meld dit bij de receptie.
    Men belooft mijn verblijf schoon te zullen maken.
    Ik ga het dorpje en het strand opzoeken .
    Als ik, na enkele uren, met leeftocht voor in de koelkast, terugkom, is er niet gepoetst.
    Weer ga ik naar de receptie en vraag hen dringend het appartement onder handen te nemen.
    Helaas, schoonmaakpersoneel is naar huis; ‘morgen zal het echt gebeuren’ belooft men mij.
    De volgende dag herhaal ik mijn bezoek aan het strand, en weer is er niets gedaan bij thuiskomst.
    Intussen hebben de mieren eveneens bezit genomen van de koelkast en mijn bed.
    S`morgens word ik wakker vol bulten van de mierenbeten.
    Ik neem een tas, ruim mijn koelkast leeg en breng alles naar een dakloze die naast de plaatselijke supermarkt bivakkeert.
    Hij pakt mijn hand en zegt dat God mij zal belonen.
    Helaas was die in Spanje niet thuis.
    Even met vakantie…?
    Een week lang ben ik geteisterd door de mierenkolonie in een verblijfplaats met de prachtige naam ‘De Vlinders’.
    O was ik maar in Amsterdam gebleven.
    Hopelijk gaat de wens van de dakloze in vervulling in 2011.
    Moge God mij alsnog belonen en de duivel de firma Peter L. halen.
    Of hen tenminste een week lang in een mierenkolonie laten verblijven.
    WELKOM 2011.
    IngeborgBrounts

  5. het zijn maar knallen
    en wat zijn nou knallen?
    ik wens jou dus een héél mooi en vooral een héél relaxed jaar
    dicht bij huis
    bij en met allen die je lief zijn Assyke

  6. Gelukkig Nieuwjaar assyke!
    "Slapende rotjes niet wakker maken"…..:-)) een goeie.

  7. =Zoals je ook een slapend rotje op de stoep nooit wakker moet maken.=
    Mooie zin in een mooi stukje tekst. Ik hou wel van kort en krachtig vuurwerk.

  8. Niet alleen zachte zwevende vetpotjes
    maar ook een knal op z’n tijd en daarna
    siervuurwerk om op te dansen…..
    Alle goede wensen voor jou en je geliefden Assyke

  9. *•. ˜"*°•. ˜"*°•.•°*" ˜ .•°*"˜ .•*˜
    ˜"*°•.˜" *Happy New Year 2011*"˜. •° *"˜
    .•*˜ .•°* " ˜ .•° * "˜"*°•. ˜"*°•. ˜*•

Geef een reactie

