Moslims distantieer je van extreme groeperingen!

Wat misschien nog wel erger is dan de angst, is het schelle geluidseffect van een tegenpartij.
De extreme opvattingen van Wilders jegens moslims en hun geloof roepen ongewenste
tegengeluiden op.
Als de moskeeen, de buurthuizen en de ouders nu hun verstand zouden gebruiken, zouden ze actief een standpunt innemen tegen de oproep van Sharia4holland om de sharia in te voeren in Nederland.

Nederland, een gastland voor velen, christelijk van oorsprong en politiek gezien, gebaseerd op de scheiding van staat en kerk, heeft niets van doen met deze Extreme Wens.

Moslims verbreek de stilte en steek de hand in eigen boezem!
Alsjeblieft…

Dat is ons recht.
Het is onze plicht.

46 thoughts on “Moslims distantieer je van extreme groeperingen!

  1. Gelukkig zijn heel veel moslims het met je eens, maar inderdaad zijn er weinigen die de stilte verbreken.
    Mooie oproep.

  2. @Beus
    Voor veel moslims voelt een stelling hierin alsof men zich op drijfzand begeeft,
    je wordt heel makkelijk weggezet als zijnde afvallige, met alle gevolgen van dien,
    zo verklaar ik de stilte in deze
    maar zo stil is het vast niet, alleen mogen de moskeeen wel wat luider hun stem laten horen
    want het zijn juist de moskeeen die een grote invloed hebben
    en laten ze die nou eens een keer positief gebruiken

  3. Heel goed deze oproep assyke. Moslims en eigenlijk iedereen zou afstand dienen nemen van al degenen die het voor goedwillende mensen verbruiden, van welk geloof of geen geloof dan ook.
    Verdelen in groeperingen is eigenlijk niet de beste optie. Zich distanciëren van de zogenoemde rotte appels in de mand ( die onder elke groep mensen aanwezig zijn) is nodig voor aller gezamenlijke leefbaarheid in het piepkleine land. Goeden die onder de kwaden moeten lijden dat is niet eerlijk.
    Leuke avatarfoto van Sara:-))))

  4. @smokey
    hahaha!!! ze is nog zo piep
    nee, dit is een baby foto van Sas, toen hij een paar maanden oud was:-))
    de datum staat er wel op, maar is zowat onleesbaar

  5. "Moslims verbreek de stilte en steek de hand in eigen boezem!
    Alsjeblieft…", zijn je eigen woorden.
    Jij legt de nadruk bij de moskeeën, maar in het dagelijks leven mag er van mij best wat meer positief geluid van de moslims zijn. Met zwijgen komen we er niet. De angst regeert kennelijk.

  6. @beus
    je hoopt dat mensen uit zich zelf gaan nadenken
    en een mening durven te vormen
    vervolgens die ook te geven
    openlijk discussieren over religieuze kwesties is helaas nog niet zo gangbaar,
    er zitten daar te veel haken en ogen aan
    wel denk ik inderdaad dat voor de massa, de moskee, een leidraad zal zijn,

  7. Ja, assyke, ik hoop dat je oproep helpt. Het lijkt bijna een grap, zo absurd is de oproep van deze jongeren oproep.http://shariah4holland.wordpress.com/2010/12/19/shariah-4-holland-rtlxl-nieuws/
    Ik wil even wel wat rechtzetten:
    Wilders moest indertijd beveiligd worden omdat hij de haat-preken in moskeeen in de kamer aanhangig maakte. Kip wel graag onderscheiden van het ei
    Zetten (radicale) Moslims zichzelf niet apart, was Wilders en zijn partij niet nodig geweest..
    Wat vinden jullie trouwens hiervan:
    Ik hoorde vanochtend iets heel merkwaardigs op radio 1. Chazia Mourali vertelde, wat ze zelf ook heel idioot vond, nu, dat zij als 14 jarig meisje met een sticker van de NVSH liep waarop stond: Kinderlokker mag ik met je mee.
    Beluister het zelf:
    %3Ca%20href=’>www.radio1.nl/podcasts/94-radi…
    Typisch jaren ’70 HMTK- (het moet toch kunnen) gedrag.

  8. Dat is jullie recht en jullie plicht..en please laat je geluid nu echt maar eens horen. Wij zullen alles doen om jullie, onze landgenoten, te ondersteunen. Maar jullie moeten het wel uiteindelijk zelf doen!
    (Wat ben jij al weer lekker "weerbaar’!!)

  9. @Katja
    kip of ei
    het ene roept het andere op
    wie begonnen is?
    geen idee…daarvoor moet je denk ik heel ver terug
    is nu ook niet zo interessant
    waar het mij om gaat, is dat extremisme extremisme uitlokt,
    een neerwaartse spiraal van polarisatie en potentieel geweld

  10. hear hear.
    En ik distantieer me van al die lieden die blaten dat we Wilders nodig hebben.

  11. Prima oproep. Gebeurt ook wel, maar kan nooit duidelijk genoeg gebeuren.
    Geldt overigens voor alle extremistische groeperingen met alle achtergronden.
    P.S. misschien even de titel corrigeren. "Molims" is voor mij een nieuwe naam :-0

  12. In een land zonder wilders:
    Uit een onderzoek van het Center for Social Cohesion in opdracht van de Amerikaanse ambassade in Londen, blijkt dat 32% van de moslimstudenten in Engeland doden in de naam van religie goedkeurt en 40% is voor invoering van de sharia, zoals de doodstraf bij afvalligheid en overspel, bij voorkeur door steniging. 54% wil graag worden vertegenwoordigd door een islamitische politieke partij.http://nieuwreligieuspeil.net/node/4082
    Ik zie geen reden waarom dat in NL anders zou zijn.

  13. Helemaal mee eens. Ze hebben het trouwens overgenomen van Sharia4Belgium, een groepje orthodoxe moslims hier in Antwerpen Borgerhout. Ik kan even niet meer op de naam van de leider komen, maar dat valt snel te googelen. Hoe dan ook: veel aanhang heeft hij niet en de Antwerpse moslimorganisaties hebben al heel snel afstand van hem genomen toen hij in de media kwam met zijn gedachtegoed.

  14. Helemaal mee eens!
    Zulke absurde toepassingen van geloof in de wetgeving zijn strijdig met de democratie.
    En dat is waar we voor staan.
    De jongeren die dit roepen mogen van mij graag verhuizen naar een land waar dit wel van toepassing is.

  15. Assyke, je wakkert mijn kerstgevoel aan met deze oproep tot redelijkheid.
    Prachtige foto’s overigens met de kleine.

  16. @Frank: dank voor de link. Had het inderdaad nooit gezien. Het moge duidelijk zijn dat Imran een orthodoxe visie heeft op de islam waar gelukkig niet veel moslims in zich kunnen vinden.

  17. Asyke,
    Zie jij het zitten straks te verhuizen naar een niet Islamitisch land als het je straks niet bevalt als Nederland/Europa is geislamiseerd?*
    Want dat zegt Abou Imran letterlijk in het you tube filmpje van Frank ST.. En nog veel meer.
    Of is/was dit een grap, of moet dit als een grap worden opgevat? Wat missen we dan een hoop al die jaren! Had veel meer kunnen lachen dan ik nu heb gedaan.
    Prettig kerstdagen straks! Neem het ervan zo lang het nog kan!
    * Ik acht dat in dat geval ons weerwoord niet "extreem" genoeg is geweest.

  18. joostsr
    ik ben het met je eens, dat je niet moet wachten op anderen
    het is in feite een islamitisch probleem en moet binnen de islamitische gemeenschap
    worden opgelost, het liefst in samenwerking met de omkaderende gemeenschap
    en dan zodanig dat er nog maar één samenleving is, niets zo vruchtbaar voor cohesie
    als werken aan een gezamenlijk belang

  19. barbara
    hokjesdenken zal wel nooit helemaal verdwijnen
    zolang men maar respect voor elkaar blijft houden
    @Catharina
    ik ook
    @antoinette
    het is niet veel, maar ik weet dat er onderhuids
    wel veranderingen gaande zijn
    we krijgen dat niet allemaal mee,
    nog mooier zou zijn als de discussies openlijker worden gevoerd

  20. @Aad Verbaast
    ach…de term moslims is zo vaak gebruikt
    het werd tijd voor een andere spelling:-))
    maar bedankt, ik had het echt niet gezien
    shame on me

  21. @FrankSt
    zoals in de laatste zin wordt vermeld, bestaan de moslims in engeland voor 74 procent uit migranten uit azie
    dat is hier in nederland niet het geval, ik beschouw me zelf niet als een kloon van de engelse moslim
    zoals ook christenen in de vs heel anders hun religie beleven als hier in nederland,
    kun je dus niet de conclusie trekken dat een onderzoek in groot brittanie dan ook maar geldt voor nederland

  22. Assyke: Je hebt een nieuw kind gekregen. Gefeliciteerd. Maar waarom hang je een godsdienst aan die kleine. Die weet toch van niets.

  23. En mag hij op zijn zesde, veertiende of later zelf oordelen of hij die godsdienst wil. Of is hij veroordeeld.

  24. @assyke
    Al is het de helft. Je hebt maar een paar gekken nodig.
    Ik vind dit soort oproepen ook prima alleen lijkt Wilders daar weinig mee hebben te maken..

  25. Daar heb ik alles mee gezegd. Dag Assyke. Als je zo gek wilt zijn. Dat kan allemaal in Nederland. Dus ook het afscheid. Je weet echt niet wat er in de wereld betstaat.

  26. Ik hoop van ganser harte dat men zich snel distantieert van dit extremisme. Het zal allicht helpen alhoewel als ik lees hoe de toestand onder Moslim studenten in Engeland is, dan is er nog heel veel werk aan de winkel.

  27. En nog sterker. Op onze belastingcenten laten deze mensen hun zoontje hun voorhuid afsnijden. Ik. heb er meer dan genoeg van. Ook voor joden. Betaal het zelf maar.

  28. Asyke,
    Zet je deze oproep ook op andere sites waar vnl Moslims komen? Op zich is deze oproep goed en brood nodig, maar er lijkt geen enkele Moslim op te reageren hier…. Heeft het dan zin? Zo blijf je een roepende in de woestijn, tegen dovemansoren, nooit gehoord door diegenen die het horen moeten.
    Jij wilt straks toch ook in alle rust evt je religie belijden of in alle vrijheid geloven wat je zelf wilt, zonder strenge en enge, beklemmende bevelen van bovenaf?

  29. Beste Bas
    je hebt je stem hier meer dan genoeg laten horen,
    jouw punt is duidelijk
    laat ik ook even mijn punten duidelijk maken:
    1. gijzel niet mijn reactieruimte, dat is allesbehalve beschaafd
    2. ik hoef geen verantwoording af te leggen aan jou, wat mijn levensovertuigingen betreft
    3. met mijn kind heb jij niets te maken, en ik waarschuw je bij deze, om het nooit meer over mijn kinderen te hebben, je gaat veel te ver, blijkbaar weet je niet wanneer je een bepaalde grens overschrijdt
    4. punt 4 is eigenlijk overbodig, maar besnijdenissen worden allang zelf betaald, zorg dat je een beetje op de hoogte bent, voor je zegt dat je ergens persoonlijk genoeg van hebt,
    ik wil niet weten wat wij allemaal voor jou moeten betalen van onze belastingcenten

  30. Dag Assyke,
    Ook van mij alsnog felicitaties met die wolk van een baby.
    Mooie oproep. Ik kwam net dit artikel tegen, waarin sheikh Fawaz Jneid van de As-Soennah moskee in Den Haag afstand neemt van Sharia4Belgium en Sharia4Holland:"Het betreft deze keer een verzameling jongeren die zichzelf de positie heeft gegeven van staatshoofden en die de mensen de Islamitische Wetgeving willen opleggen in Nederland en België. Zij hebben zichzelf een verantwoordelijkheid gegeven die de hunne niet is. Ook de taal die zij uitslaan, doet vermoeden dat zij allerlei geheime genootschappen hebben opgericht om hun doel te bereiken. Dit alles duidt op één van de volgende zaken: Of deze jongeren zijn geestelijk krankzinnig, of het betreft hier een verzameling uitbuiters en misdadigers die uit zijn op bloedvergieten en dit vanuit de Islam willen rechtvaardigen.
    Indien deze figuren daadwerkelijk lijden aan geestelijke stoornissen, dan is het de plicht van België om hen in een geestelijke inrichting op te sluiten. Anders moeten zij achter slot en grendel in de gevangenissen verdwijnen. Dit voordat het land opgeschrikt wordt door een auto-explosie of een zelfmoordaanslag. Het zijn per slot de moslims die daarna de verwijtende vinger toegewezen krijgen en van terrorisme beschuldigd zullen worden. Ook zullen er wetten in het leven worden geroepen die het de moslims moeilijk maken om hun leven op een normale manier te kunnen voortzetten. Zij zullen opgejaagd worden op school en op de werkvloer. Dit alles door toedoen van een stel zwakzinnigen.
    Daarom wil ik nogmaals benadrukken dat de Islam noch de moslims iets te maken willen hebben met deze absurditeit. Ook wil ik een oproep doen richting de media om geen podium te bieden aan dit soort mensen door hun werk het promoten."
    http://www.republiekallochtonie.nl/sheik-fawaz-mensen-achter-sharia4belgium-sharia4holland-horen-in-gevang-of-gesticht?utm_source=feedburner&utm_medium=twitter&utm_campaign=Feed%3A+republiekallochtonie+%28Republiek+Allochtoni%C3%AB%29&utm_content=Twitter

  31. Grappig dat een "katja" en "Bas" volkomen hersenloos reageren zonder dat ze de gewoon menselijke strekking van dit blogje lijken te snappen.

  32. Mooie oproep Assyke.
    en eh, natuurlijk veel belangrijker……..heel veel geluk wens ik jullie met jullie kleine….

  33. ==landheha 23-12-2010 21:03
    Grappig dat een "katja" en "Bas" volkomen hersenloos reageren zonder dat ze de gewoon menselijke strekking van dit blogje lijken te snappen.==
    Tja , als je niks meer hebt te verliezen, loopt je hoofd leeg en stroomt naar de onderbuik. Logisch toch?
    Grappig, hè?

  34. @katja
    grappen kunnen wel eens verkeerd uitpakken als je ze tegen de verkeerde maakt.
    snap je dat?

  35. Prachtige en moedige oproep. Je hebt het gelijk en heel veel mensen aan je zijde!
    Hartelijke groet

  36. Prachtige en moedige oproep. Je hebt het gelijk en heel veel mensen aan je zijde!
    Hartelijke groet

Geef een reactie

