Herfstblaadjes in de gang

Er zou vandaag heel misschien iemand bij Fafa komen spelen.
Het zag er echter naar uit, dat het eerder niet door zou gaan dan wel.
Het klasgenootje vindt het nog al spannend en griezelig om bij een ander kindje thuis te spelen. Daarom heeft Fafa alle keren dan ook bij haar gespeeld.
Probleem intelligent opgelost.
Hoe ze het nu bekokstoofd hadden, dat de rollen dit keer omgedraaid zouden worden, weet ik niet. Of misschien was het meisje er gewoon aan toe.

Ik had vandaag één van mijn trage dagen, traplopen kostte moeite en op de bank zitten en spelletjes doen met Sasa was al meer dan ik kon opbrengen.
Mijn moeder zou Fafa ophalen van school en heel misschien dus het klasgenootje meenemen.
Moe of niet moe, ik vind het altijd een feest als er kindjes komen spelen. Ik weet hoe belangrijk het voor mijn zoon is en ik zeg dan ook zelden nee.

Dan zie ik een overbekende mercedes de straat indraaien en mijn hart staat even stil. Oeps…
ik kijk om me heen, ja hoor, wat ik al had gedacht, de keuken is een bende, de trap is al een paar dagen niet gezogen en ook in de gang is Sas lekker te keer gegaan met herfstblaadjes.
Kortom het ziet er niet uit. Het ziet er zo erg niet uit, dat ik zelfs niet aan kan komen met de slappe woorden : let alsjeblieft niet op de rommel!

 
Ze bellen aan, mijn moeder en haar gevolg. De vader van het meisje verexcuseert zich. Zijn dochter wilde alleen komen spelen, als hij mee kwam. Of dat geen probleem was.
Nee, hoor geen probleem. Ik had het al eerder meegemaakt dat in het begin de ouder mee moest.
Maar een stralend welkom kreeg de arme man niet, omdat ik me plotseling wel heel erg bewust werd van de rotzooi.

Toen de man een half uur later wegging…troostte ik me met de gedachte dat het tenslotte maar een man was.
En was het niet zo dat mannen hun ogen in hun zakken hadden als het om interieurzaken ging?

 
Daar gaan we voor mijn gemoedsrust dan maar gemakshalve van uit…
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
copyright by assyke,
7 okt. 2010
 
 
 
 
 
 

26 thoughts on “Herfstblaadjes in de gang

  1. Vanaf vandaag modereer ik streng. Kwetsende reacties worden onverwijld verwijderd.
    Rascistische of zeer ongepaste off topic commentaren idem dito.
    Herhaalde waarschuwingen leiden zonder scrupules tot een ban.
    Ook zal ik elders enkel ingelogd reageren. Oningelogde reacties kunnen derhalve niet van mijn hand zijn. Graag zou ik wel een waarschuwing ontvangen waar dat gebeurt. Ook wil ik vragen deze reacties te verwijderen. Want trollen hebben behoefte aan aandacht.
    En het beste is die hen niet te geven.

  2. uhhh, volgens mijn vrouw zou je gelijk kunnen hebben, maar of zij gelijk heeft weet ik weer niet.

  3. mijn reactie slaat op je blog, niet op je reactie.
    wat betreft je reactie heb je wat mij betreft gewoon gelijk.

  4. Haha met mannenogen ……. dat hij na een half uur wegging is toch een goed teken? Dochterlief durfde het blijkbaar aan?
    Ach het overkomt ons allemaal,
    mijn zonen hadden een keer de huiskamer tot één groot legoparadijs omgetoverd,
    veel groter dan gebruikelijk was.
    Ik was aan het werk achter de naaimachine, en had de hele keukentafel vol liggen met lapjes,
    patroondelen, fournituren, afgenknipte snippers….
    Het werd een blouse, de strijkplank en strijkbout stonden ergens tussen de lego,
    want het kraagje heeft plakvlieseline nodig
    In de keuken stond de gebruikelijke afwas…..
    Heel voorzichtig een weg zoekend,
    kwam de medewerkerster van de Sociale Dienst binnen.
    Leuk dat je er weer bent!

  5. @Catherina
    dat is creatieve rommel wat jij daar beschrijft!
    dat van gister was van een geheel andere orde
    die afwas bij jou in de keuken lijkt er meer op;-))

  6. Leuk verhaal en wat betreft het modereren heb je helemaal gelijk. En wat betreft de mannen ook. Die zien dat echt niet. Mannen zien andere dingen. Gelukkig, helaas, misschien, soms, maar niet met opzet.
    Hartelijke groet!

  7. Gewoon jezelf zijn is altijd mijn poging. Maar ja, hoe vaak heb ik dat soort excuses niet gemaakt: het is een beetje een rommeltje hier.
    Een opgeruimd hart is belangrijker dan een opgeruimd huis.

  8. @Assyke, als man kijk ik, als ik bij iemand op visite kom, eerst of ik oprecht welkom ben. Dat voel je, zie je en dat vind ik veel belangrijker dan de "rommel" in iemands huis. Als de gastvrouw/-heer zelf zich ergert aan haar/zijn rommel dan stroop ik de mouwen op en help even een handje. Samen opruimen is toch ook gezellig? Tenslotte wens ik je in de komende tijd heel veel rust en sterkte en zonodig kom ik je helpen bij het opruimen, oke?

  9. @vuurjuffer
    een beetje rust doet wonderen;-)
    dat de zintuigen zijn aangescherpt kan voor de partner wel erg handig zijn
    @Thrammy
    het vkblog moet niet al te kafkiaans worden
    dat extreemrechts op je eigen blog de lakens gaat uitdelen
    en je hebt natuurlijk ook nog de zogenaamde wolfjes in schaapskleren
    die op een subtielere wijze pogen je schrijven te torpederen
    ik merk dat ik daar ook reeds bezoek van heb gekregen vandaag

  10. Assyke, je moet je niet druk maken, waar kinderen spelen is altijd rommel. En nu brengen ze herfstblaadjes en nootjes, bessen mee, plus schoenen met modder. Deden wij vroeger ook:-)

  11. @renelouman
    daarin kan ik je gelukkig geruststellen
    dat hart van mij raakt meer en meer ontdaan van overbodige zooi
    dat heb ik niet in laatste instantie aan (de wijsheid van) mijn kinderen te danken
    of ik word gewoon oud…
    @blogpieper
    oprecht welkom is iedereen bij mij
    die met goede bedoelingen binnen komt
    als ik niet lekker in mijn vel zit, straal ik dat helaas niet altijd uit
    bedankt voor je aanbod…wie weet;-))

  12. @Luisje
    kinderachtig gedrag negeer ik
    en als het me de neus uit komt, dan aarzel ik niet te modereren
    dag luisje!

  13. @Antoinette
    bij ons thuis werd alles meteen opgeruimd;-)
    vuile kleren (door uitbundig spel in zandbak of modder) werd niet bepaald aangemoedigd
    ik heb daar minder moeite mee, vuile kleren zijn voor mij een teken dat ze lekker plezier hebben gehad
    ik erger me wel steeds meer aan rommel, maar mis nu de energie en de motivatie
    om daar prioriteit aan te geven

  14. Vriendjes en vriendinnetjes van mijn zoon kwamen altijd graag spelen, want ik zei tegen ze, je kunt hier geen troep maken, want dat is het al. Speciaal voor nu. En dan gingen ze los! Ze voelden zich welkom daardoor.
    En tegen de ouders zei ik onmiddelijk, let niet op de rommel, durfden ze gelijk niks meer te zeggen of veelbetekenend te kijken. Kwam ook wel goed uit eigenlijk. Want er stond niet een afwasje, maar de veldslag van een week.
    In ieder geval had ik mijn prioriteiten wel op orde, vond ik.
    Fijn dat je er bent!

  15. Kinderen letten niet op rommel. Ze maken alleen nog maar meer rommel :-). Dat zal deze paps ook wel hebben geweten. Goed plan wat de moderatie betreft. Ik reageer ook altijd alleen ingelogd.

  16. Goh, drie dagen ertussen uit. Da’s lekker lang…
    Ja ik ken die afspraken nog al te goed, maar nu vallen de pubers gewoon binnen. Zoon, 18, dochter 16. Ze letten niet op rommel, moet je de kamers van mijn kinderen eens zien, Maar, …ik als man, zie alle rommel!
    Zo, dan weet je dat ook weer.
    Overigens kun je favorieten verwijderen natuurlijk bij favorieten en niet bij instellingen. Sorry.
    Groet, O.

  17. Oei, ik lees nu pas je strenge moderatieaanpak. Ik hoop dat ik door de beugel kan. Was toevallig wel ingelogd…
    Groet. O.

  18. Ach gelukkig, je bent gewoon gebleven. Heel verstandig om stelling te nemen en je stoepje van onzuiverheden verschoont te laten door het vuil onmiddellijk naar buiten te vegen, haha. Je hoort de boel gewoon proper te houden. Tot zover ben ik het met je eens dat er geen excuus is voor een rommelig en bevuild huis.
    Ik zal niet als een Oliphant door je porseleinkast gaan. Maar waar het je verhaal zelf betreft moet ik een beetje schuddehoofden. Mannen zien heus de rommel wel hoor. "Wij zijn niet achterlijk", haha. Maar misschien zoeken mannen de hartelijkheid wat minder in de staat van je huis, zoeken ze het eerder in je hart(telijkheid) zelf.
    Blaadjes in de gang……………. "herfst, herfst wat heb je te koop honderdduizend bladeren op een hoop". Hier zijn de gemeentelijke bladblazers al drie keer de buurt door gegaan. Waar kunnen kinderen heden ten dage nog handen vol blad opwerpen en zich schaterlachd in een opgewaaide berg storten.
    Mens durf te leven, haha. Het is vast gezellig bij jou thuis!

  19. Ik heb vandaag bijna m’n nek gebroken over de rotzooi in huis.
    En de pinups maar lachen.

  20. Assyke,
    was ’t maar waar dat kinderen van nature juist
    van schoonmaken houden en we daar
    speelgoed voor hebben, maar
    bij hen begint het pas bij een puist
    die verdragen ze niet
    staat garant voor groot verdriet
    als alle uren voor de spiegel voor niets
    zijn geweest, want steeds zien ze weer iets
    ik hoop nog altijd op die robot
    die alles opruimt voordat het een troep is
    die vuilmakertjes voor je spot
    en ze corrigeert zonder ergernis.

Geef een reactie

