De macro economie van de glimlach

Twee keer per jaar. Vaste prik.
De regelmaat valt me nu pas op.
De dagen rond oud en nieuw, maar dan vooral de stille bevuilde dagen daarna en het einde van de zomervakantie.
Waar ik het aan merk? Ik hoor de vogels niet zingen. Dat in elk geval. En bovendien krijg ik een onweerstaanbare behoefte gedichten te schrijven.
 
Melancholie.
Er is slechts één kruid tegen gewassen.
En dat is de liefde.
 
 
De liefde in de zonnestraal. En de liefde in een mensenglimlach.
De oprechtheid van een vriendschap. En een land dat met zichzelf gelukkig is.
Politiek zoals het hoort en geen politiek die overstroomt.
Gewone kleine mensendingen. En het enthousiaste geblaf van de buurhond.
Horen dat ook een ander lekker in zijn vel zit. Zelfs dat geeft voedsel aan de zonnestraal.
 
Lach mensen lach…
ik ga het in elk geval proberen…
 
 

22 thoughts on “De macro economie van de glimlach

  1. Goed idee
    Enne die tandarts, de dag na de laatste keer keek in de spiegel naar het resultaat ……. dat was goed voor een glimlach!

  2. Je bent een gelukkig mens en dat werkt aanstekelijk. ‘De macro economie van de glimlach’! Alleen de kop boven je bericht is al een groene pijl waard.
    Mooi stukje, heel mooi!
    Groet

  3. "Kinderen lachen gemiddeld 400 keer per dag, volwassenen 15 keer." schrijft Pers Bureau AAP (Australian Associated Press?). Ik vind dat nog steeds niet weinig.

  4. maar dat moet toeval zijn.
    heb ik net van liefde geschreven.
    stille bevuilde dagen –> prachtig.

  5. @Heksje
    die tandarts zou ik te vriend houden!
    @Zelfstandig_journalist
    wel graag in de juiste dosering dan:)

  6. @BarbaraJansma
    jemig het regent hier!!!
    ik ga vaker dit soort stukjes schrijven:))
    @Thrammy
    hahaha, ik ben zeker gezegend met mijn geweldige lieve kids
    maar of je gelukkig bent, hangt voor een groot deel ook af van je hormoonhuishouding
    en die rare serotoninetoestand in je hersenen, als dat in evenwicht is
    en je hebt niets te klagen dan is elke dag een beloning op zich

  7. @Martin
    400 keer?????
    een wiskunde expert (barbara misschien?) zou eens moeten uitrekenen
    hoe vaak dat per uur is
    het kan wel kloppen, vooral heel kleine kinderen
    Sas, mijn jongste loopt gewoon standaard met een big smile rond
    tsja, geldt dat dan als één glimlach of als duizenden?
    ik merk, dat als ik met de kinderen ben, ik vanzelf ook veel meer lach
    hetzij om ze bezig te houden, maar meer nog omdat hen gedrag zo verschrikkelijk koddig is
    mijn oudste, vroeger toch ook een lachebek lacht al minder als zijn broertje
    dus in die zin zie ik met het "volwassen" worden de lach wel afnemen
    jammer is dat

  8. @Barbara
    niet om het een of ander (wel dus;-)
    maar waar is hier?
    hier hier of hier op het vkblog????

  9. Niet om het een of ander, maar ik krijg geen 4 smiley’s van je… 😦
    Want rekenen kan ik wel, heb je gemerkt.
    Op het blog in het algemeen, en voor jou in het bijzonder.
    Bij deze 🙂 😉 🙂 😉 🙂 😉 🙂 😉 🙂 😉 🙂 😉 🙂 😉 :-), 😉

  10. @lebonton
    good vibrations;)
    dank je…
    @barbara
    oei oei dat zijn er wel heel veel
    oké ik doe het zo 🙂 x triljoen
    allemaal voor jou

Geef een reactie

