Vreugde en Verdriet in Ver weg van mijn Bord


vierde dag van de ramadan:
gezamenlijke  iftar  bij mijn tante thuis.
een moment die tegelijkertijd fungeerde als afscheidsmaal.
 
  


mijn tante had erg haar best gedaan om met haar schamele inkomen een gevarieerde maaltijd te verzorgen met allerlei lekkernijen.
deze lekkernij echter komt uit de maag van zoonlief.


dertig kotstaferelen later is faf nog altijd onder de indruk van het geweld die
zijn ingewanden hem aandoen.
 


mij stond het kotsen ook nader dan het lachen na dit inmiddels overbekende schouwspel.
gelukkig hebben tantes een sterkere maag en nam zij de zaak voor haar rekening.
 

31 thoughts on “Vreugde en Verdriet in Ver weg van mijn Bord

  1. @lebonton
    daar zeg je wat
    een paar dagen daarvoor gebeurde hetzelfde
    en toen had de recyclemaal precies dezelfde kleur als de hrera
    dat zorgde bijna voor een verschrikkelijk misverstand voor de binnenkomer;-)

  2. @barbara
    ik had erg met hem te doen
    hij is ook veel afgevallen, niet vreemd als hij bijna niets binnenhield
    @zelfstandig_journalist
    zo vreemd was het eten niet voor hem
    hij eet het vaak genoeg bij zijn oma in nederland
    ik dacht aan twee mogelijkheden:
    of het was het superenthousiasme zo kenmerkend voor hem
    of hij had een vervelende bacterie opgelopen
    of dat laatste het geval was, moet nu de komende dagen blijken
    blijft hij overgeven dan zal hij onderzocht moeten worden

  3. @antoinette
    wel veel zorgen, maar dat heb je als je met kleine kinderen op reis gaat
    naar een land met extreme temperaturen en een geheel andere levenswijze
    de reis was vooral op de terugreis niet makkelijk
    maar we hebben daar ook veel genoten, vooral man en Faf.

  4. Je kent vast het gezegde "wat de boer niet kent dat vreet hij niet". Hadden jullie ook moeten doen (of beter laten;-)).
    Maar die lieve tante had ongetwijfeld ontzettend haar best gedaan en dat wil je toch niet beschamen.
    Jullie hebben het overleefd. Komen er meer verhalen en foto’s, Assyke?

  5. Goed dat je weer terug bent en gelijk met
    een duidelijk beeld. Hoop dat het weer snel
    over is en met een sisser (raar woord in dit
    verband) afloopt.

  6. Ja, nu weet ik het zeker
    Je bent weer terug
    Ik was al bang dat je nu verder alleen nog maar in het frans zou bloggen

  7. Welkom terug!
    En hopelijk
    gaat het nu
    beter met het
    arme
    kind.
    Darmpjes van kinderen zijn nog altijd gevoeliger dan de onze.
    En worden kinderen ook weer gauw beter.
    Vriendelijke groet!

  8. Ik ben zelf een paar jaar geleden bij een tamelijk arme familie geweest van een marrokkaanse vriend van me , ze woonden in een soort krottenwijk in Casablanca, de vrouwen deden ook erg hun best om het binnen er zo goed mogelijk uit te laten zien.Een van de zoons was inmiddels afgestudeerd en wilde naar Canada. Zo laat een land zijn talenten gaan en in een krot wonen, wat ergens ook weer meeviel door al die inspanningen om het netjes te houden binnen.

  9. Hey een ander blog van Assyke.
    Kinderen zijn kinderen.
    Vermoeidheid, warmte, andere bacterien, nieuw ritme enzovoorts.
    Als kind gingen wij vaak naar Spanje en je kon er vergif op innemen dat ik darmproblemen kreeg. . . Niet de gehele vakantie maar toch een paar dagen tot een week!
    Het grappige is overigens dat ik nu bijna overal naartoe kan gaan zonder ziek te worden!!!!

  10. Wat had je tante haar best gedaan zeg! Het eten ziet er heerlijk uit.
    Ik hoop dat je zoontje wat meer heeft kunnen genieten van de rest van de vakantie. Maar inderdaad, hitte en andere bacteriën kan voor een hoop maag/darm problemen zorgen..

  11. Laat die kinderen toch buiten Allah en laat ze lekker hun worstje eten overdag als ze dat willen.
    Brainwash ze toch niet met die niet bestaande maangod.
    Eet smakelijk!

  12. @Mephisto
    zie mijn antwoord aan Zelfstandig_journalist
    @Ingrid
    zie mijn antwoord aan Zelfstandig_journalist
    bovendien werd hij daar de hele dag volgestopt met koekjes en danoontjes
    er komt meer, vier weken vang je niet in een paar foto’s
    mij heeft de vakantie in elk geval goed gedaan, op een bepaalde manier

  13. @Martin
    dat hoop ik ook
    beide kinderen zijn verschrikkelijk afgevallen
    mijn oudste in marokko
    en mijn jongste tijdens de terugreis
    beiden ziek…
    ik betwijfel dan ook of ik dit avontuur nog eens overdoe
    het zal wat mij betreft vliegen worden

  14. @Svara
    ja hé
    als ik s’nachts naast één van hen lag kon ik niet slapen
    een verzameling warme botjes die tegen mij aan geschurkt lag;-)

  15. @Ely de Waal
    hoe weet je nou zeker dat ik terug ben?
    Voor hetzelfde geld blog ik vanuit de Sahara…
    en wat is er in hemelsnaam mis met het frans?????
    ☻☺☻
    @Rene Louman
    dank je wel
    complimentjes van een fotograaf doen het altijd goed bij mij
    ooit ga ik een cursus fotografie volgen, want mijn foto’s bevredigen me niet echt

  16. @Isis
    Nu hij weer helemaal enkel en alleen onder mijn hoede is
    hou ik nauwkeurig bij wat hij eet
    ik heb van dat fransachte brood (boule) gekocht, vol zaden en pitten
    gister heeft hij daar de hele dag met tussenpozen een boterham van gehad
    met komkommer en tomaat
    het is binnengebleven en heeft het hele traject van boven naar onder afgelegd
    thank god

  17. @Iris kijkt
    niet alleen van binnen, ook als ze naar buiten gaan zien ze de mensen er keurig uit
    met schoongewassen kleding
    maar makkelijk is het niet, vooral niet na (zware) regenval
    of langdurige hitte, want de krotjes zijn slecht geisoleerd en houden hitte erg lang vast
    je zit letterlijk bijna in een soort oven
    het is overleven voor de mensen, meer niet
    zo’n kind, dat dan naar het buitenland gaat is in feite de redding voor het hele gezin

  18. @Catherina
    hij heeft gister niet overgegeven en nu ook nog niet
    dus ik hoop inderdaad dat het enkel enthousiasme en extreme verwennerij was
    @Pirate Pete
    je hebt of weerstand opgebouwd of je bent (onbewust) alerter op wat je in je mond stopt
    ook handen wassen, speelt een grote rol.

  19. @meisje van het heden
    hij heeft buitensporig genoten;-)
    binnen een paar uur had hij daar vriendjes en daar heeft hij
    de hele zomer mee gespeeld
    die vriendjes waren altijd thuis, in tegenstelling tot zijn vriendjes in Nederland;-))
    @Zelfstandig_journalist
    peut-être;-)))

  20. Tjongejonge, ik denk dat ik nu mijn lunchpauze maar oversla, zodanig kan ik me inleven… 🙂

  21. @Draver
    dank je
    @Paul
    Als je last hebt van overgewicht is dat niet zo’n ramp
    maar is dat wel zo?
    Zo niet, dan mijn excuses;-)))

Geef een reactie

