Tokkiegeluk zit in een klein autootje

Het huis moet schoon.
Ja, zilver.
Boodschappenlijst.
Inpaklijst.
Regellijst.
Reislijst.
Financieenlijst.
Anti-stresslijst.

En na het opmaken van de lijsten, moeten de handen flinkt uit de mouwen worden geschud;-))
 
 
 
Of zal ik me deze week opgeven voor een meditatiecursus?
 
 
 
 
 
♪♪♪♪▼♪♪♪▼♪▼▼▼♪♪♪▼♪▼▼▼♪♪♪▼♪▼▼▼♪♪▼♪▼▼♪▼♪▼♪▼▼♪♪♪▼♪♪▼♪♪♪▼♪▼♪♪♪▼♪▼▼♪♪▼
 
 
 
 
 
de smoezentrommel:
 
Sas speelt in de voortuin
braaf in de zandbak
vanuit de keuken heb ik kijk op de tuin
Sas is al een tijdje bij het tuinhekje
met zijn friemelvingertjes lukt het hem
het hekje te openen
 
Da Da Da Da!!!
Dat mag niet Sas, hekje dicht!
Verwoed probeert hij het haakje terug te plaatsen
in zijn haast lukt het niet
Ik spreek hem opnieuw streng toe
Dan kijkt hij mij aan en zegt
Maar…Krako daan!
Nee, hoor, de traktor heeft dat niet gedaan
jij hebt het hekje open gemaakt!
Maar…fiets daan!
Nee, Sas, de fiets heeft dat niet gedaan
jij hebt het hekje open gemaakt!
Uhhh…en hij kijkt wanhopig om zich heen:
Bloem daan!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

34 thoughts on “Tokkiegeluk zit in een klein autootje

  1. Oh gut, de wij-gaan-op-vakantie-stress! Sterkte met de voorbereidingen! Ik heb met je te doen Assyke…

  2. Eeen meditatiecursus,een klankschalen therapie en veel valium,Assyke,dan ga je geheel stressloos/zorgenloos op vakantie:-))
    Heel veel sterkte met al het geregel en inpakken!

  3. sorry is iets fout gegaan,heb het weggehaald
    2x hetzelfde riedeltje hoeft ook niet:-)

  4. daarom ga ik niet met vakantie 🙂
    en als ik eenmaal ga, wil ik nooit meer terug 🙂
    die anti-stresslijst lijkt me een goeie
    groetje,
    dianne

  5. @blogbrain
    heb de neiging je bij je voornaam te noemen;-))
    ben momenteel nog (niet) gestresst
    verheug me ontzettend op de reis
    en dan te bedenken dat ik liever met het vliegtuig wilde gaan
    maar in het verblijf daar, daar zie ik wel wat tegenop
    de hitte overdag, hoe de kinderen bezig te houden
    voortdurend mensen om je heen, familie
    van s’morgens vroeg tot s’avonds laat
    dat soort drukte, daar kan ik niet goed tegen
    ben graag wat meer op me zelf

  6. @Boskat
    leuk dat je langskomt!!!
    ik denk niet dat ik valium mag hebben, met mijn dikke buik;-))
    maar die klankschaal gaat mee;-)

  7. Wat een activiteit. Gelukkig is het bij jullie afgekoeld inmiddels.
    Fijne vakantie (naar een warm land?)

  8. Vergeet vooral niet de lijst te maken die een handzaam overzicht geeft van alle lijstjes.
    Daar begint het natuurlijk allemaal mee!
    Nu schijnt het dat onderweg, en op de plek van bestemming er ook winkels zijn waar het een en ander te koop is.
    Ken je dat liedje nog?
    "Je pil en je pas en je portemonnee…. Meer hoeft er niet op vakantie mee".

  9. het is het waard
    vakantie…. heerlijk
    en de voorpret is het leukst:))
    kom heel terug!

  10. @Kiezels
    ook bij jou heb ik de neiging je Dianne te noemen
    gek he?
    ik ga wel graag met vakantie, maar dan het liefst naar een camping in zeeland
    of op de wadden
    als ik over de grens moet, dan het liefst naar skandinavie, ijsland,
    of engeland
    nu met de kinderen is het wel een heel gedoe
    en als je niet oppast wordt vakantievoorpret dan al heel snel
    vakantiestress

  11. Ja, vakantievoorbereidingen is stress.
    Tenzij je zorgt dat het geen stress wordt:
    Wat je niet bij je hebt, kun je meestal wel ergens kopen.
    Of je doet zonder…
    Huis schoon is leuk, maar het hòéft niet…
    Vast veel plezier gewenst!

  12. @Pierra
    het is niet meer zo verschrikkelijk als vorige week
    het waait en dat scheelt enorm
    het blijft voorlopig zo, geloof ik
    maar straks gaan we door frankrijk en spanje…dus als het daar net zo
    heet is als in italie…pfffff….
    we gaan naar marokko trouwens

  13. @Aad
    oeffff…gelukkig nemen we nauwelijks eten mee
    dat waren we wel van plan
    maar onze vrienden hebben dat liever niet
    we eten dus gewoon onderweg in pizzeria´s en dat soort gelegenheden
    maar er moet nog genoeg ander zooi worden ingeslagen:-)
    en dan nog de talloze cadeaus…voor de mensen daar
    O ja en dan die verzamellijst nog:-)))

  14. geniet
    van buiten
    naar binnen
    soms
    ben ook met lijstjes bezig…
    vooral een heel fijne tijd gewenst met allen die je lief zijn !!!!

  15. Lijstjes.
    Ik maak ze nooit.
    Maar goed, ik ben dan ook een chaoot. . .
    En pak alles de avond van te voren!
    Mijn paspoort is het enige waar ik van te voren naar kijk.

  16. Ik neem nooit meer dan een reistas mee. Ik ben dan ook nooit meer dan zes dagen weg, dat scheelt.

  17. Die laatste lijst is de belangrijkste, Assyke, en zo’n klankschalensessie heerlijk. 😉
    Succes met de lijststress!
    Leuke titel trouwens.

  18. @Kitty
    niet voor mij
    ik heb een hekel aan poetsen:)
    @Vuurjuffer
    ik ga mijn uiterste best doen om heel terug te komen:-)
    ja, de voorpret…

  19. @Marijke
    voor het zelfde geld, blijft het de hele zomer een lange hittegolf
    geen zin om na vier weken een huis vol mieren of andere ongenode gasten aan te treffen
    zo schoon mogelijk…
    ben niet zo’n poetser, dus het zal niet blinken;-)
    @Svara
    dank je
    ga je ook weg?

  20. Die smoezen! hahahahaha.
    prachtig!
    we houden niet van boze blikken van mama 🙂

  21. Wat ook helpt,
    en wat wij deden,
    is alvast kort kamperen,
    4 nachten in Noord Frankrijk en België
    Ik pakte relaxt in, 4 nachten dat is te overzien
    en we maakte onderweg een lijstje voor alles wat we misten en belangrijk vonden.
    – kussens
    – stoffer en blik
    – beterpassende koffiefilters
    enz enz. Kijk die vier dagen kun je makkelijk een beetje ontberen.
    Hierna gaan we 2 weken naar (heel verrassend) schotland en dan wil ik niks belangrijks vergeten.
    Je kan alles overal kopen maar ik hou daar niet van.
    O ja,
    ik had de koelkast redelijk goed ontruimd,
    maar het heeft hier ge onweerd
    en het aardlek is eruit gegaan.
    Na vier dagen bij dit weer viel het met de stank nog mee,
    maar de inhoud van de vriezer
    (± 10 pakjes vlees doperwten en vis)
    kon linea recta de vullis bak in.
    en in de koelkast stond aardig wat eten
    dat in een functionerende koelkast nog goed had kunnen zijn,
    maar nu toch groen uitgeslagen was…..

  22. Die smoezen passen prachtig bij zijn leeftijd.
    Het wordt pas minder als volwassen mannen bij hoog en bij laag volhouden dat de sleutels zich zelf zoek maken.

  23. @Assyke,
    mieren komen eventueel òòk als het brandschoon is, hoor.
    maarre… poets maar lekker. als jij je daardoor prettiger voelt :-).

  24. So hei! Die is er vroeg bij met anderen de schuld te geven! Heerlijk hè, die kinderlogica… Prettige vakantie!

  25. fijne vakantie, niet teveel menemen hoor niet nodig.
    eenhuis moet je wel schoon achter laten, maarja als je terug komt dan is ook weer stoffig, maar geen ongedierte.
    Fijne vakantie een goede reis doe rustig aan met deze warmte, heb daar ervaring mee, neem spelletjes mee voor onderweg voor de kinderen

  26. @Pirate Pete
    hahaha ik ben ook een chaoot
    daarom dat ik toch maar een lijstje maak
    want geheid dat ik onderweg ontdek dat ik driekwart niet bij me heb
    wat wel de bedoeling was
    zelf neem ik vier jurkjes mee en twee broeken
    ben niet zo’n meenemer
    maar voor de kinderen moet ik aan een hoop dingen denken
    ik schrijf elke dag weer wat dingen op
    en ontdek dan toch weer opnieuw dat ik essentiele dingen vergeet
    gelukkig heb ik een systematische denkende partner
    dat scheelt;-))
    @Antoinette
    ga je nooit?
    of gewoon in eigen land?
    dan moet je vaak ook al een hoop meeslepen

  27. @Zelfstandig_journalist
    ik ook, toen ik nog alleen was
    veel dingen, vooral toiletartikelen kun je altijd op de plaats van bestemming kopen
    maar nu is het wel anders
    en ja, vier weken is een lange tijd, vooral als je verschillende dingen van plan bent

  28. @Kitty
    wou dat het waar was
    meestal ligt hij in een deuk om mijn boze blik
    dat is bij oudste anders, die is daar gelukkig wel van onder de indruk
    nu wist hij dat als hij niet meteen het foutje herstelde, hij dan naar binnen moest
    vandaar…eigenbelang dus
    het monster;-)))

  29. @Catharina
    oei, dat klinkt nogal bewerkelijk
    als ik net ergens op pad ben geweest
    ben ik daarna voorlopig wel verzadigd
    volgen mij trekt lief straks alle stekkers eruit
    koelkast en vriezer zijn al bijna helemaal leeg
    en jippie lekker schoon
    al zou je dat niet zeggen met die klierende vliegen die maar om mijn
    hoofd blijven zoemen

  30. Nee joh, vier nachtjes kamperen dan begint het pas. Tent, slaapmat en slaapzakken zijn gewoon in de auto gebleven. Het was warm weer dus alles wassen en douchen was lekker en nu zit het weer in dezelfde tas.
    Onze diepvries heb ik dus moeten soppen, gadver wat een stank! Alles weggegooid en die gaat ook niet meer aan voor we weer terug zijn.
    In de kliko stonk het vreselijk verder maar vandaag kwam de vullisman en is alles WEG, gelukkig.

Geef een reactie

