ruimdenkende jonge geesten

Mattie wil graag met zijn vriendje trouwen.
Dat vriendje is een jongen. Mattie heeft duidelijk de jaren des onderscheids bereikt, want hij noemde één nadeel van een dergelijk huwelijk.
Hij zou zijn hele leven in nederland moeten blijven wonen en nooit
op vakantie naar een ander land kunnen.
 
Hoe zo dan niet, vroeg ik?
Dan neem je je man toch gewoon mee?
 
-Ja, mama, maar alleen in nederland mogen mannen met elkaar trouwen!
 

 
 
Besmuikt verhaalde ik van dit vroegwijze inzicht aan mijn lief, die er echter niet de lol
van in kon zien☻☺☻
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 

20 thoughts on “ruimdenkende jonge geesten

  1. Hahahahaha! Dat is nou die heerlijke kinderlogica! Vraag ‘m eens of ‘ie niet stiekem wil doen alsof ze niet getrouwd zijn…

  2. wat heerlijk,die gedachten van een kind, laten ze maar dromen. HEERLIJK
    Jouw man is ook anders opgevoed, heb ook daar begrip voor.

  3. jammer dat je lief dit niet zo kan waarderen…hij zou van zijn kind veel kunnen leren….
    de eerlijkheid die zo’n joch hiermee weggeeft…
    Uha!!! prachtig!
    jeggroet

  4. Nou dan woont hij hier toch goed?
    dat hij gewoon kan reizen ontdekt hij ook nog wel.

  5. Ha ha ha ha ha
    Even lekker gelachen!
    Wat zijn kinderen toch prachtig!
    Zonder blikken of blozen trouwen met een man!
    En realiseren dat het ergens anders niet mag . . .
    Geen vooroordelen
    Die komen later pas. . . .
    Wat zijn kinderen toch prachtig!
    Tja, het ontbreken van vooroordelen ligt vaak aan de ouders!!
    Goed gedaan zou ik zeggen!

  6. @martin
    praktisch…dat is wel lastig soms
    welk nee je ook verkondigt en hoe je het ook verpakt
    hij weet het altijd te ontkrachten door een oplossing te vinden;-))
    @k.Reintje
    ach…hoezo dan, hoort toch gewoon bij het leven
    ik denk dat pubers het in dit opzicht juist makkelijker krijgen
    dan vroeger toen alles wat met sexualiteit te maken had nog taboe was
    nu is Mattie nog pas vijf en betekent het helemaal niets
    hij denkt dat trouwen een ring aan elkaar geven is en dan samen dansen
    nou dat dansen wil hij best mijn vriendje doen, elke dag;-)

  7. @wattman
    nee, dat zou ik hem niet vragen
    het laatste wat ik wil is hem de mogelijkheid van stiekem gedrag te openbaren
    @Marijke
    dat zou niets uitmaken
    in veel landen heb je een trouwakte nodig voor een hotelkamer;-))
    maar met deze trouwakte zouden ze niet zo blij zijn

  8. @the Saint
    het blijft niet zo
    dat is onmogelijk
    maar je kan wel proberen je kind zo lang mogelijk onschuldig te houden
    door zo min mogelijk taboes te introduceren
    @Annet
    soms schrik ik ervan
    en merk ik dat ik achterloop op zijn ontwikkeling
    dat hij veel dingen al beter snapt dan ik dacht

  9. @Z-J
    hiep hiep hoera
    en in ijsland las ik toevallig
    de premier is de eerste die het voortouw nam
    geweldig!

  10. @Alberdina
    is ook zo
    heb een beetje het idee je te kennen
    speelt een klein prins(es)je een rol in jouw leven????

  11. @jeg synes
    dat is zeker waar
    hij heeft een andere achtergrond en een omschakeling gaat altijd langzamer
    dan een natuurlijke kindontwikkeling

  12. @barbrajansma
    ;-))
    @catherina
    ach hij is nog maar vijf
    het is geen coming-out;-)))

  13. @pirate pete
    wij zouden veel van kinderen kunnen leren
    nu draaien we het om en onderrichten en voeden kinderen op
    terwijl er zoveel innerlijke wijsheid gewoon voor het oprapen ligt
    in de kinderziel

Geef een reactie

