Mijn moeder is een alien

Afgelopen zondag een baby in mijn armen gehad, de pasgeborene was de dochter van een vrouw die ik zelf ooit in mijn armen heb gehad.
Aanstaande zaterdag is er een soort doopviering van de baby van iemand die ook ooit in mijn armen baby is geweest.
Gister heb ik mijn eigen kind tussen hemel en aarde op het televisiescherm gezien. Hij of zij lag relaxt op zijn of haar ruggetje, het neusje in de moederkoek, de beentjes speels bewegend.
Als ik moest lachen wiegde ze mee, kleine lachschokjes die  volgens de echoscopiste geen kwaad konden, net zomin als de hoge hakken die ik sinds een paar dagen draag.

Ik heb geen zin om te bloggen.
Dacht ik eerst nog dat het enkel aan het mooie weer lag. De ijssalons die lonken, het plezier die mijn jongste in het volle zonnetje heeft, flirtend met de terrasgasten.
Sinds gister weet ik beter, de babyvirus heeft me te pakken.
Ik, die altijd met een grote boog om kinder- en wandelwagens liep…raak nu geemotioneerd als een vroegere baby trots haar pasgeborene toont.
Ik, die de prille zuigelingentijd als een noodzakelijke fase beschouwde, waar je je door heen moest zien te worstelen, kijk nu met verbazing en vervreemding naar het wkgeweld.
Ik, die ooit maatschappelijk en sociaal erg geengageerd was, volg het (in-)formatiecircus met een afstandelijke glimlach.
Het zal allemaal wel.
Ook zonder mij draait de wereld door.

En het vkblog, wat ooit een passie van me was, ligt nu als een verwaarloosd knuffeltje te wachten tot ik hem weer de aandacht geef die het verdient.

Ik zie wel.
Het zal wel.

Ik verwaarloos alles en iedereen.
Hopelijk wordt mij dat vergeven. En anders…ach…☻☺☻

25 thoughts on “Mijn moeder is een alien

  1. ja, dat doe ik wel, vogel-vrij
    want half twaalf is veel te laat voor mij
    dus dag, dank je wel voor je nachtelijke bezoekje
    maar nu ga ik lekker onder de wol
    dááág…nachtbrakertjes van het vk!

  2. De frequentie van de zender van de alien klinkt zeer aards.
    De dageraad is aangebroken.
    Het geraas van het WK is een trein die snel passeert en voor je het weet gaan de bomen weer open.
    De blijde verwachting is nu volledig tot ontplooiing gekomen.

  3. Heel herkenbaar Assyke! Wij hebben nog wat coccoongeluk in te halen, en de wereld kan me ook gestolen worden. Alleen dat bloggen, dat heb ik eigenlijk door hem juist ontdekt! Hij ligt ’s morgens heel vroeg, lekker tegen me aan, en ik maar schrijven. Heerlijk!

  4. naar binnen gekeerdheid is goed…het is een fase van opmaak voor een nieuwe periode..

  5. Hoog tijd om weer eens wat narrige geluiden over je uit te storten. Wat is dit weer voor rare vrouwenlogica.
    Een prachtig weblog schrijven, van wat ik maar noem, ouderwetse kwaliteit. Waarin je op je best bent door ongekunsteld en zonder enig spoor van bewijsdrang aan ons een kijkje in je dagelijks zieleleven te gunnen. En dan daarna zeggen dat je me verwaarloosd.
    Hartegroet,
    Simen Vrederat

  6. Assyke, geniet van die gevoelens, de rest wacht wel. Behalve echtgenoot en jou jongens, die moet je wel aandacht geven:-)

  7. Je productie hier op het blog is anders nog steeds hoog. Ik heb niets te klagen. Er valt altijd wel iets te lezen bij je.

  8. heel veel geluk
    dat wens ik je
    en bloggen
    ach het is maar bloggen
    ik blog al maanden bijna niks
    en ik leef nog
    Liefs Moon

  9. "Ook zonder mij draait de wereld door"
    Maar je gezinnetje dat is jouw wereldje Ass, en die hebben je nodig.
    Lieve Assyma, ik ben vertederd door hoe het babyvirus jou te pakken heeft.( roze ?)
    Ik herken het helemaal.. Geniet er van want het voorbij voor je het weet.
    Als ik jou zo weer lees dan wilde ik wel dat het besmettelijk was. haha.. maar ik ben immuum geworden..( kinders genoeg en tijd voor komende kleinkinders nu, maar dat gefladder in je buik mis ik wel dan)
    En joh, dat bloggen.. ; voor alles is een tijd, en je hebt er een hoop van geleerd, toch?
    Jouw wereldje,, daar draait het om!
    Dikke knuf
    Tham

  10. @Reintje
    als mijn frequentie je vertrouwd voorkomt
    dan moet jij ook haast een alien zijn
    welkom!
    @Wattman
    nou Ceetje moeten we dus maar eens een groot cadeau sturen
    hij weet je de juiste dingen in te fluisteren
    wat een magie!

  11. @Zwollywood
    het heeft een functie, dat is waar
    en toch is het een merkwaardig verschijnsel
    @simen
    hmmm…we verschillen nogal van mening over wat een geweldig blog is;-)
    in fictie of gedichten laat ik het binnenste van het binnenste van mij zelf zien,
    verwerk daarin ballast en overtollig bagage en het geeft me een groot voldoening
    heb na plaatsing echt het gevoel heel even van iets verlost te zijn
    en misschien een ontbrekende puzzeltje op zijn plek te hebben gelegd,
    met deze hapsnapcolums heb ik dat gevoel helemaal niet
    het zijn gevoelens die zo aan de oppervlakte liggen, zo voor het grijpen
    voor iedereen zichtbaar, waarom ze eigenlijk nog opschrijven?
    waarom ik het wel doe, is omdat ik het gevoel heb dat ik verklaringen schuldig ben
    tsja…over vrouwelijke logica gesproken;-))

  12. @Kitty
    dat zeg je nu wel
    maar tegenwoordig is niets meer zeker
    er gebeuren wel gekkere dingen;-)
    @antoinette
    echtgenoot en mij jongens…???
    wie zijn dat?
    ☻☺☻

  13. @zelfstandig_journalist
    hahaha bloggen is meer dan een artikeltje plaatsen
    mijn reservoir is zo groot, dat ik dagelijks wel tien logjes zou kunnen plaatsen
    maar je moet je blog ook onderhouden in het reactieveld, betrokken blijven
    bij wat er gebeurt in de vkcommunity, daar heb je energie, enthousiasme en tijd voor nodig
    meer tijd dan het plaatsen van een logje,
    want daar ben ik in verhouding nooit erg lang mee bezig

  14. Ik kom met mijn space-ship naar je toe en dan reizen we af naar de Cote d’Azur.
    We genieten van de voorjaarsbloemen, de strandjes en de havens.
    Iedere avond verse vis op de bbq op het stand met verse salade.
    En slapen op het strand. En we nemen een voetenbankje mee. Mocht je dikke voeten krijgen.

  15. Is dopen van een baby nog gangbaar?
    En heeft dat jullie instemming?
    Ben je moslima?Ben je ook voor besnijden?

  16. ik lees je graag
    geniet Assyke!
    maakt niet uit van wat
    dat voelt dat kleine frummelke in jou ook.
    en fijn dat het virus je te pakken heeft
    met een zonnegroetje van mij
    ….naschrift….
    en veel kracht van jeZelf gewenst voeg ik er nog even achteraan nu ik net pas je blog van vandaag heb gelezen

  17. To blog or not to blog, nu even not dus. Er zijn belangrijkere zaken in de wereld, zoals mensen, waarvan er één wedstrijdje speelt met jouw hart.

  18. De Cote d’Azur is verdronken.
    Ik las nadat ik in mijn spaceship was gestapt.
    We zijn nooit aangekomen.
    Het nieuwe blog ademt dip en vermoeidheid.
    De energie is voor de baby.
    Prima.
    Als de batterij weer opgeladen is
    dan vliegen we de wereld rond.
    Heerlijk

  19. Het zij je vergeven, vergeven, vergeven. Je hebt zoveel krediet. Zoveel zou de DSB zich wensen!
    Groet

Geef een reactie

