telecom vooruitgang

Donderdag en vrijdag werd ik een paar keer gebeld. Elke keer als ik de telefoon wilde opnemen was de verbinding alweer verbroken. Ik ken het fenomeen, van vier keer laten rinkelen en dan neerleggen. Ik begrijp ook wel dat telefonistes, secretaresses en baliemedewerksters meer te doen hebben dan de telefoon helemaal te laten uitrinkelen.
Ook begrijp ik, dat als je aan een bureau zit en de telefoon gaat, dat je dan zelfs al bij het eerste gerinkel op kunt nemen. Het enige wat je immers hoeft te doen is je hand uit te steken naar de hoorn. Die hoorn met onderkant ligt meestal op de zelfde plek en zoeken behoort niet tot de obstakels.
Voor zover mijn begrip voor de beller.
 
Prettig zou het zijn als de beller ook begrip zou hebben voor de eventuele omstandigheden van de gebelde. En al helemaal als je een mobiel nummer belt. Er zullen vast mensen zijn die hun mobiel op een standaard plekje hebben liggen en nooit hoeven te zoeken.
Het moge voor mijn vaste lezers duidelijk zijn dat ik niet tot die mensen behoor. Ik betreur het ten zeerste, maar het is zo.
Daar komt nog bij dat in dit huis een bureau ver te zoeken is, en als die er al zou zijn, dan zal ik daar weinig achter te vinden zijn.
 
Sas, al is het een behoorlijk kras jochie, draagt nog een luier. Die luier loopt om de paar uur behoorlijk vol. Want krasse jochies hebben nou eenmaal een stevige eetlust en een flinke dorst. Zo kan een argeloze voorbijganger die toevallig een blik naar binnen werpt, me regelmatig in een vreemde houding vinden. Een houding die me het makkelijk maakt om met één hand Sas bij zijn beide enkels stevig vast te kunnen houden en met de andere hand allerlei ingewikkelde en soms redelijk risicovolle gebaren te maken. Hoe behendig ik in de loop van de jaren ook mag zijn geworden, soms gaat het toch fout en dan met name als de gevulde luier een onhandelbare inhoud heeft. Strengste voorzichtigheid is dan geboden.
Zaak is ook om de luier, vooral als het om de laatstgenoemde inhoud betreft met één hand op te rollen en dicht te maken en ver buiten het bereik van de grijpgrage en zeer in poep geinteresseerde vent te gooien. Ogenschijnlijk lijk ik de situatie onder controle te hebben, totdat de telefoon gaat…
………………
Ergens in huis.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
copyright assyke januari 2010……………
 
 
 
 
 
 
 
 
 
uit de oude doos

30 thoughts on “telecom vooruitgang

  1. Ik lees met met de schrik om het hart hetgeen mij nog te wachten staat… Enfin, dat was dus een shit-telefoontje…

  2. Als je je mobieltje nou eens standaard In Sas’ luier stopt?
    Misschien kun je hem wel leren onverwijld naar z’n moeder op zoek te gaan als er iets begint te piepen in z’n pampers.

  3. Tja, als je daar al moeite mee hebt, hoe heb je ze dan ooit kunnen krijgen?

  4. @vogel-vrij
    goed idee, maar ik ga hem niet instrueren
    ik vertrouw erop dat hij het telefoontje zelf afhandelt
    zo ben ik daar ook vanaf

  5. @Jop Viezerik
    met ipnummer 77.166.100.117
    leer eens op een intelligente manier gebruik te maken van internet
    dag Jop

  6. De meeste vrouwen die ik ken beweren dat ze meer dan een ding tegelijk kunnen.
    Ik stuur ze naar jou toe om Sas te verschonen.

  7. @Ate
    heb al een gloeiende hekel aan telefoongerinkel
    hij staat bij mij op de zachtste stand en dan op een riedeltje
    die ik zelf gecomponeerd heb;-))
    dus is hij binnen hand bereik laat ik hem zeker niet rinkelen
    word ik alleen maar zenuwachtig van
    vaak zijn het inderdaad onbelangrijke telefoontjes

  8. @antoinette
    het zal herkenbaar zijn voor velen;-)
    sinds telefoons pootjes hebben gekregen
    is dit een terugkerend scenario in vele huishoudens

  9. @VSp
    waarom de trilfunctie uit?
    hoeft hij ook niet te zoeken;-))
    @zelfstandig_journalist
    brrrrr…dat doen we maar niet
    maar jij draagt hem wel in je broekzak?
    tsja, zie ik meer mannen wel doen
    is geen gezicht soms;-))

  10. @theo
    ja, daar ben ik inmiddels achter sinds een paar
    mannelijke lezers hier reageren
    stelletje sado’s;-)))
    @k.Reintje
    multitasken kan ik aardig, doe de hele dag niets anders
    een ander verhaal is een telefoon die rinkelt op een onbekende plek
    en een kind die poep aan zijn billen en in zijn luier heeft
    dat is een kwestie van prioriteiten stellen en geen multitasking
    dus die dames hoeven hier niet te komen, als het daar om ging
    ze mogen uiteraard wel even het wasgoed strijken, want daar heb ik een hekel aan
    nou wanneer schikt het hun?

  11. Ik heb altijd zoiets van:
    Als het belangrijk is, dan bellen ze nog wel een keer.
    En als ik geen zin heb om te antwoorden! dan laat ik hem gewoon lekker uitrinkelen….

  12. Meestal zit hij in mijn jaszak, wanneer ik buiten loop. Of inderdaad in mijn broekzak, wanneer ik geen jas aan heb vanwege te warm. Thuis ligt die op tafel.

  13. Reacties weerhouden me omdat ik de naam "assyke" nergens plaatsen kan.
    Het is wellicht jammer en/of dom van me, maar de eerste aantrekking, de naam, stoot mij af.
    Wie of wat is assyke vraag ik me constant af en lees dan verder je tekst niet.
    Ik zit me dan te bedenken waar dat een pseudo van kan zijn.
    Kortom, ik lees je niet en dat kan wellicht heel niet juist zijn
    Je naam is als een speer in mijn lijf.

  14. Telefoons zouden alleen in noodgevallen mogen rinkelen. Vind k.
    De mijne doet dat ook. IK heb hem altijd in mijn zak of bh, want ik wil zelf kunnen bellen in geval van nood, daar heb ik hem voor.
    Mooi beeldend verhaal van je, ik zag meteen een smerige luier om je telefoon glijden.

  15. Ach met die moderne telefoons kun je toch zien wie er belde?
    Belangrijke mensen bel je terug,
    onbelangrijken bellen jou nog wel een keer.
    Het luierverhaal is al lastig genoeg,
    dat weet ik nog wel ;-)))

  16. @Reintje
    ;-)))
    @Pirate pete
    het punt in deze was meer van: where the f… is that thing!!!
    ;-))

  17. @zelfstandig_journalist
    ach ik plaag je maar
    ik draag hem ook altijd in mijn jaszak
    maar omdat hij op de laagste volumestand is,
    is het zaak bij binnenkomst hem uit mijn jas te halen
    anders zou ik hem niet horen
    dus dan beland ie of op de ontbijtbar
    boven, soms vind ik hem zelfs terug op het toilet
    of in de badkamer
    ach…ik leer het ook nooit
    het zal wel een gen zijn wat ik mis;-)))

  18. @beeldsprekers
    dank je, daarvoor was het ook gewoon bedoeld
    een sfeertekening van een alledaags tafereeltje bij ons thuis
    @Jim Hasenaar
    daar zeg je iets
    assyke zie ik vaak gespeld als assijke, uit te spreken als seike
    dan lopen de rillingen over mijn lijf
    het is de bedoeling dat het uitgesproken wordt als assieke
    maar ja, dat is inderdaad niet duidelijk

  19. @appelvrouw
    vin ik ook
    ik haat telefoongerinkel
    maarre…mijn bh daar droeg ik in tijden van vlinders
    enkel de brieven van overzee…
    liefdesbrieven!
    verboden terrein in elk geval voor debiele mobielen;-))

  20. @paul nijbakker
    ehhh…je bedoelt luierbahland!!!
    @catherina
    als ik weet waar dat f… geval is, dan beantwoord ik misschien
    maar meestal niet
    want het levert dan soms inderdaad smerige tafereeltjes op,
    zie laatste zin van Appelvrouw, die de koe stevig bij de horens vat;-))

  21. Dus ik ben dankbaar dat toen ik de luiers te verschonen had, het verschijnsel gsm nog niet in ons leven was.

Geef een reactie

