ieder zijn aapje

Oudste komt bij mama in bed liggen.
Zachtjes klagend dat hij niet kan slapen zonder meneer Baap.
Meneer Baap is de knuffel die voor zijn geboorte in de Menzis kraampakket zat.
We zijn nooit kwistig geweest met knuffels.
Meneer Baap vervult dus een unieke rol.
Of hij bij mij mag liggen tot hij in slaap is gevallen.
Slaperig mompel ik dat ik ook nooit kon slapen zonder mijn aapje.
Maar dat ik tegenwoordig omringd wordt door aapjes van een geheel andere orde.
O, zegt oudste, als jij niet kan slapen zonder jouw aapje wil ik wel bij jou blijven hoor.
En hij kruipt tegen mij aan, zoals aapjes dat nou eenmaal doen.

*de vraag is natuurlijk: waar is meneer Baap, potjandorie?!!!
 
 
 
 
 
 
 
 

27 thoughts on “ieder zijn aapje

  1. Hahahaha…je hebt de smaak te pakken gekregen om te schrijven over het kroost! Super, heel erg leuk verhaal…
    = zoals aapjes dat nou eenmaal doen =
    Ik zie het zo voor me…

  2. Mijn oma had altijd reserveknuffels in kast liggen.
    Dat zal de reden zijn dat ik zo’n apekop ben geworden.

  3. Assyke: de kern van het leven mag niet miskend blijven. Mijnheer Baap moet gevonden!

  4. Ja, reserveknuffels zijn erg belangrijk. Zo hebben wij op voorraad voor onze aapjes: schapie, oinkje, poezewoek en muis. Ik hoop dat mijnheer Baap weer gauw gevonden wordt!

  5. Goh, tot welke leeftijd blijven kinderen met een knuffel slapen?

  6. @Antoinette
    ik heb hier drie aapjes rondlopen
    de kleinste zijn het beweeglijkst, zelfs in hun slaap
    meestal eindig ik dan halverwege de nacht ergens op de grond

  7. @wattman
    integendeel
    toen ik twee jaar geleden voor het eerst een blog opzette
    was dat voornamelijk een moederschapsblog
    ik ben allengs minder over het moederschap gaan schrijven
    in die zin heeft het bloggen zijn functie naar behoren vervuld

  8. @k.Reintje
    ik kan niet beoordelen of je een apekop bent
    maar zou dat echt aan de reserveknuffels hebben gelegen?
    dat betwijfel ik

  9. @Hé leuk we hebben een Groepie!!!
    Nop!
    @Noud
    u heeft helemaal gelijk
    overmorgen gaat er een opsporingbericht de deur uit
    houdt Jaap Jongbloed maar in de gaten!

  10. @Verbaas
    ;-))
    @bloknoot
    knuffels hebben hier nooit een grote rol gespeeld in het leven van oudste
    dat veranderde toen zijn broertje overstelpt werd met knuffels van bezoek
    de meeste van die cadeauknuffels belandden in het bed van de jongste
    zo ontwikkelde Faf bij zichzelf de behoefte aan ook een standaardbeestje in zijn bed
    deze meneer Baap zat in een kraampakket en er is er dus maar één van
    voor Faf was de mysterieuze verdwijning van meneer Baap veeleer een excuus
    om bij mij in bed te kruipen;-)))

  11. @Kitty
    lees mijn reactie aan bloknoot
    en dan snap je dat jouw commentaar de spijker op de kop slaat;-)))
    @zelfstandig_journalist
    ik heb tot mijn achtentwintigste met mijn knuffelaapje geslapen
    oudste is echter pas vijf, dus hij mag nog;-)))

  12. @Robert Kruzdlo
    het kan nog erger:
    mijn kind bedenkt zelf het probleem en komt dan met een oplossing
    heel slim en uitgekookt;-))

  13. whahaha
    hij weet het heeeeeeerluk te brengen assyke:-)
    zalig manneke, breng maar hier:-)
    xxx

  14. @ineke
    mwahhh…soms;-)))
    @kees smit
    oftewel 38 graden x 3= 114 graden
    geen wonder dat ik liever ieder in zijn eigen bedje wil;-)

  15. @klaproos
    met alle plezier, wat zou je ervan zeggen,
    een zomer lang?
    als jij me belooft niet meer midden op de weg te gaan staan;-))

  16. Heel af en toe voor niet te lang is het best wel leuk! Vooral als je toch alleen in bed ligt.
    Heel leuk die nieuwe avatar!

  17. O ja die groupie, volgens een medeblogger ben ik een groupie…… ik moet dan onmiddellijk aan die ene bijzonder vrolijke jingle denken, haha.
    Al had ik de indruk dat de medebloggert zonder argumenten stond en naadloos over stapte op schelden.

Geef een reactie

