fietsdag Martin Broek

  

Le plat pays?
Ech nie! 

enkele impressies vanmorgen
toen ik een foto wou nemen kwam ik tot de ontdekking
dat er geen batterijen in de camera zaten
aaarggghhh…
goed dat martin toen niet in de buurt was,
want mijn behoefte aan een zondebok was een kort moment
bijzonder groot


  
maar niet getreurd,
de blokker weet raad in noodsituaties als deze

de heentocht (kwart over acht) was ijzig koud
zoals ik nimmer in het gezelschap van ene paraplu
het huis verlaat,
zo verlaat ik het huis ook standaard zonder handschoenen…
op de terugweg scheelde het niet veel of ik was bij enkele meerkoeten
en eendjes een onwelkome gast
maar je bent een doorgewinterde fietser of je bent het niet
het mag waaien en het mag stormen
                            

maar van mijn fiets krijgen ze me niet!

Nb:
alleen de bovenste foto is gefotoshopt
 

38 thoughts on “fietsdag Martin Broek

  1. Goed gedaan! Er stond een stevig windje, zo rond het middaguur. Met de wind in de rug geen probleem, maar je moet ook weer terug (oude fietswet.).
    Geen nood dat de batterij op was. We wachten natuurlijk op Martin Broek in fietsbroek! 😉

  2. Ik ga daarin mee, bij wind en weer maak ik mijn dagelijkse fietstochtje. Zo ook vandaag. Zonder handschoenen. Hihihi. Wat hebben ze met die boom gedaan, wat zijn dat voor latjes?

  3. Ja, Martin had wel een dag uitgezocht hè, hier was het (ook) windkracht 6! :-))
    Maar ja, beloofd is beloofd, dus ben ik er met wapperende oranje-gele lintjes even na 12 uur ook op uit getrokken.
    Dat was buffelen hè Assyke, met die harde windstoten…
    Goed dat je ook gegaan bent, mooie impressie!
    Nee, van onze fiets krijgen ze ons niet, heel goed! :-))
    Hartelijke groet, Bart (vanavond na tienen heb ik ook een klein stukje over de fietsdag…)

  4. @Aad
    vanochtend was het vooral koud en onprettig guur
    maar toen ik terug moest, zo rond kwart voor twaalf
    toen waaide het stevig, ja, vooral het lange stuk langs de weilanden
    O en wat die oude fietswet betreft, daar moeten ze iets op zien te verzinnen!!!

  5. @navelpluis
    hihihi vind ik leuk als een man dat doet
    ik heb geen dagelijkse fietstochtjes meer,
    hopelijk komt dat weer
    we wonen nu zo dicht bij elke voorziening
    dat alles te lopen is
    een paar van die bomen langs de weg waren
    afgedekt met lange houten latten om ze te beschermen
    want werklui waren daar bezig en dan gaat het er soms zo
    ruw aan toe, met tractor en graafmachien

  6. @bart
    oeps geen lintjes, helemaal niet aan gedacht
    bovendien had ik haast (het was allesbehalve een pleziertochtje)
    ja, beloofd is beloofd ghrmpff…
    ehhh buffelen moet ik even opzoeken
    de foto’s vond ik zelf niet zo geweldig
    maar ja…je moet roeien met de riemen die je hebt

  7. Nu ik heb vandaag gewandeld, fietsen moet ik vrijdag en zaterdag en samen haal ik wel anderhalf uur:-)

  8. @antoinette
    vandaag was bij elkaar ook bijna twee uur
    maar iemand die rond wil kijken naar rare plantjes
    en vreemde beestjes die loopt liever

  9. Ik kon vandaag niet, maar jìj hebt alles getrotseerd, lees en zie ik.
    Petje af voor jou.
    Hartelijke groet, Coby

  10. @coby
    het regende niet toen ik op de fiets zat, dat was eventjes geluk hebben
    maar ik heb geen rijbewijs dus is weer geen excuus om niet te fietsen
    anders kom ik niet ver

  11. Ah, dus jij fietste ook op de verkeerde tijd ;-))
    Hier was het ook stevig waaien. De uiterwaarden in ging nog wel: wind mee en naar beneden. Maar toen weer terug, tegen de regen, tegen de wind en klimmen. Want Nijmegen ligt hoog….

  12. ..Respect hoor. Ik fiets haast nooit. En zeker niet door weer en wind.
    Ondanks de lege batterijen zijn het leuke plaatjes geworden! :-))

  13. @Ivy
    nee hoor, op de heenweg wel
    maar op de terugweg was het rond twaalven, iets voor twaalf dat ik
    weer op de fiets zat en bijna één uur toen ik weer thuis was
    dus precies goed…mijn afspraak liep uit, vandaar dat het toch nog
    goed is gekomen;-))

  14. @marielledeBoer
    ik vind mensen die een rijbewijs hebben
    knap
    hoe die dat ooit hebben gehaald
    is mij een raadsel

  15. Ik had ook een batterijen euvel, maar dat mocht de ‘pret ‘niet drukken. Het was zoals ik bij Heyta zei ploeteren en vliegen…

  16. @kitty
    inderdaad wat moet een blogger zonder?
    je kan schelden op uniformiteit
    maar op een goeie dag heb je ‘m toch nodig;))
    @Ina
    o jij hebt echt pret gehad?
    fietsen vind ik ook lekker
    of ik maak mezelf dat wijs
    zodat ik niet aan de bolide hoef

  17. Drie oproepen schrijven vind ik nog vermoeiender dan het fietsen zelf.
    Het was toch ook wel leuk. Bij mij wel. Met een vaartje van 30km van
    Vlissingen naar Middelburg. Ik leek Draver wel. Toen raakte ik de weg
    een beetje kwijt in het Zeeuwse. Nu nog een mooie bijdrage over deze
    dag maken.

  18. lieve Assyke
    ik dacht dat jij geveld was door heuppijn
    of heb je daar geen last van op de fiets
    ik zal iets niet gelezen hebben misschien?
    ik hoop het, liefs Moon♥

  19. ha, doorgewinterd ben je. ben trots op je!
    ik waaide haast om op dat uur en toen stond ik gewoon op mijn benen (bijna niet meer)
    heb vanavond gefietst, normaalgesproken 20 minuten, nu wat langzamer door de stevige wind maar zonder noemenswaardige regen of hagelstenen. Die kwamen pas toen ik droog en doorgewaaid gearriveerd was

  20. @k.Reintje
    heb ik ook zo’n liefdesverhouding
    met mijn veel te zware gazelle
    hij staat toch maar altijd voor me klaar
    @Martin
    ahum ik denk niet dat ik zo hard ging
    tuurlijk leuk, je bent in de buitenlucht
    alleen en helemaal vrij
    al is het maar voor even

  21. @moonfairy
    vorige week waren de dieptepunten
    maandag en vrijdag (maar dan vooral de nacht die eraan voorafging)
    ik ben afgelopen maandagochtend naar de arts geweest
    ze vond het moeilijk een diagnose te stellen
    volgens haar kon het zowel een spier iets zijn als iets met
    een peesaanhechting
    gewrichtsklachten sloot ze voorlopig uit en ik denk ook niet dat het dat is
    de mogelijke oorzaak hebben we waarschijnlijk ook al gevonden
    de boosdoener is onze nieuwe ontbijthoek, waar nog geen bijpassende hoge barkruk bij
    staat en ik vorige week een paar keer langdurig op een gewone kruk heb gezeten
    in een enigszins scheve houding
    dus die ontbijthoek vermijd ik nu, al was het heerlijk om mijn dingetjes in de keuken
    te kunnen doen
    maar eerst maar een fatsoenlijke barkruk of stoel
    tijdens het fietsen had ik van mijn bekken (want dat was het volgens de arts)
    geen last, wel van mijn knie, want die was afgelopen week nogal overbelast

  22. @dianne
    ja, ik ben een veteraan
    mag ook wel na 35 jaar op mijn tweewieler
    hagelstenen? brrrr…
    zoals mijn zoon placht te zeggen:
    Ik hááák hagelstenen!!!

  23. @Rene louman
    meen je dat?
    dank je wel!
    maar ik dacht dat photoshoppen toch
    wel taboe was?

  24. Als jouw batterijtje op is, doe je het nog wel in zwart-wit dan, Assyke?
    Ceesgegroetje

  25. @Cees
    nog geen koffie gehad, geloof ik
    lees eens goed: De Blokker is een soort van hema, maar dan in het klein. Ze verkopen daar
    broodtrommeltjes, kaarsjes en…batterijen!

  26. Ik herken de derde foto, mooi is het daar, ook om zomaar wat te slenteren trouwens.

  27. Ha, Assyke, je avatar is zichzelf weer.
    Zijn jullie Bart ook tegengekomen? Die had het ook al over meerkoeten.

  28. @zelfstandig_journalist
    yep
    @meebenotty
    ja en zwemmen in het water een paar meter
    verderop
    bedoel je soms daar?
    @verbaast
    nee hoor niet moedig
    dank je voor de mooie foto
    @Ingrid
    ik heb niets met meerkoeten
    dus in een verplicht bezoek had ik al helemaal geen zin
    ik geloof dat Bart een heel andere ontmoeting had
    met zijn koetjes

Geef een reactie

