lelijke organen

"Je lijkt op nefertite."
 
Rapperdepap werd er een encyclopedie tevoorschijn gehaald zodat het ultieme bewijs kon worden geleverd. Ondertussen keek ik (15, 17, en 19 jaar oud) knarsentandend naar de archivarische foto’s.
Dat was lullig, want de encyclopediebezitter bedoelde het complimenteus. Nefertite was tenslotte een farao en wie wil er nu niet met een farao vergeleken worden?
Ik.
Had madame nefertite een aaibaar wipneusje gehad dan was het natuurlijk een heel ander verhaal..
 
 
Want…
 
-Hoezo dan? Wou je soms beweren dat ik net zo’n grote neus heb als dat mens?
Is dat soms wat je me probeert duidelijk te maken?
 
-Nondeju, daarvoor hoef je je toch niet archeologisch uit te sloven!
Simpel nederlands volstaat.
 
 
 
 
                          
                              Jouw neus is van een majesteitelijke grootheid, zo mooi!
                                                            bijvoorbeeld
 
 
 
 
 
 
 
                                         foto: 19 oktober 2008
een beetje weggemoffeld door middel van photobucket, maar afmetingen zijn nog altijd goed te zien
een scherpe blik is wel vereist
over hoe een neus een lagere schooltijd kan verpesten, daarover later meer
 
 
 
 
 
 
                                     

51 thoughts on “lelijke organen

  1. Ja! of bijvoorbeeld:
    Je hebt een uitstekende neus…..(wel een beetje oppassen met de klemtoon…:-)

  2. Eh, maar ik mis de foto, Assyke. Zo kan ik toch niet vergelijken?
    Ceesgegroetje

  3. Op jou verzoek om eens stevig bij de neus te worden genomen ontbreekt mij nu helaas even de goeie inval.
    Dan maar weer een advies:
    Voor goeie neushumor: Cyrano de Bergerac ( Let op geen nederlandse bill van dijk bewerkingen uiteraard)
    Andere lees- of kijktips: De Neus van Gogol , en alles over Willem Holleeder natuurlijk.
    O ja, en misschien: Al draagt een aap kopjes op zijn oren, een grote neus gaat nooit verloren ?
    Slaperige groet,
    Simen Vrederat

  4. Cleopatra heeft de grote spitse neus. Nefertiti heeft vooral een lange nek, maar is erg knap.

  5. @Ate
    dat bedoel ik!
    met dat klemtoontje waag je je overigens wel enigszins op glad ijs, ate!
    @Verbaas
    ik ben nog niet in mijn mailbox geweest
    maar je maakt me wel nieuwsgierig

  6. @Cees
    op de avatar met de hoofddoek was mijn uitstekende neus (zonder klemtoon alsjeblieft)
    goed te zien
    ik lees net dat het juist cleopatra was met de lange neus
    maar ik herinner me geen cleopatra, maar nefertite
    ik zal me maar weer eens aan het googelen wagen

  7. @Simen
    sorry, ik kan me alleen vinden in de aap met de kopjes
    met holleeder heb ik niets, dat is een nare crimineel
    cyrano is veel te pijnlijk
    als je niet slaperig bent ben je veel spitser, simen

  8. @kitty
    dat hoop ik toch niet
    cleopatra was volgens mij geen sympathiek figuur
    er is weinig bekend over nefertite
    dat alleen al schept de verwachting dat het misschien
    wel een leuk mens was

  9. Als de kunstenaar de boel niet heeft geflest had Nefertiti een mooi hoofd en een prachtige hals.
    Assyke is koningin van de vertelkunst.

  10. Hm, je hebt gelijk zo in de ochtend ziet het er niet best uit.
    Ik hoop dat je er een niet al te grote kater aan over houdt.
    Nu is het kiezen van een onderwerp dat geillustreerd is met een afbeelding ter grootte van een zuid-afrikaanse olifantsmier ook niet zo inspirerend. Mocht jou idee kloppen een te grote neus te bezitten
    dan moffel je dat niet weg door het inkrimpen van het aantal pixels. De rest van je goddelijke aanblik wordt dan immers ook onzichtbaar.
    Als jij zorgt voor een groter exemplaar dan beloof ik je een grotere reactie.
    Holleeder is een crimineel die ik jou slechts aanbied omdat het leerzaam is te lezen hoe een mens tot een dergelijke leven kan vervallen louter door de psychische druk van het bezit van een te groot reukorgaan.
    Ochtendgroet,
    Simen Vrederat

  11. Je wenkbrauwen lijken op die in het beeld van The_Saint 28-03-2010 09:07.
    En daar zou ik maar verguld mee zijn.

  12. Assyke
    Ik weet welke avatar je bedoeld
    Maar een grote neus?
    Dat is niet wat ik herinner
    Hoe hard ik ook mijn best doe
    Ik zie kleurtjes
    Iets op je hoofd
    Een vrolijk gezicht
    Maar een neus
    dat zag ik niet
    Of neem je ons bij de neus

  13. @the Saint
    dat deed ik toen niet en dat is best jammer
    maar in de tijd dat ik jong was, viel mijn neus dus erg op
    tussen alle mooie hollandse kleine meidenneusjes
    op de lagere school ben ik er erg mee gepest
    pas rond mijn twintigste kwam de ommekeer
    dat ik dacht, hij is van mij, het is wat ik ben
    en ik ben er trots op!
    nu ik oud en wijs ben
    denk ik juist dat alles ons uniek maakt
    of het nou klein of groot is
    blauw of groen…

  14. @k.Reintje
    de afbeeldingen die ik heb gezien toentertijd was niet dit mooie beeld
    ze waren en profiel en ja…ik herinner me toch iets groots;))
    @zelfstandig_journalist
    en toch zou ik niet graag haar leven hebben geleid
    volgens mij kon ze niemand vertrouwen in haar hofhouding
    dat lijkt me toch een vrij eenzaam en koud bestaan

  15. @paco
    echte liefde?
    ik dacht het niet
    @simen
    ik mag mezelf dan wel gelukkig prijzen dat ik niet assyke holleedster ben
    geworden, gewapend met pistolen en een zak onversneden cocaine
    en toch lijkt het me voor een man een grote neus niet zo erg, staat
    wel interessant
    hoewel mijn broer, ook een drager van,
    er zelf ook nooit zo gecharmeerd van was
    maar ja, hollandse boezemvriendjes met bleke neusjes
    des te opvallender je arabische Neus-Neus

  16. @sLimme Juf
    ik denk niet dat dat een reeel beeld van haar is
    @hoi Ingrid:-)))
    @simen
    vandaag zijn de winkels dicht
    pech
    ik ontsla je van je reactieplicht

  17. @PiratePete
    de volgende keer je zonnebril afzetten
    daar downunder lopen jullie daar natuurlijk de hele dag mee
    er komt zo bezoek
    als het bezoek weg is, dan zal ik mijn neus eens opmeten

  18. Prachtige foto, ik begrijp dat je een beetje gerommeld hebt aan de neus, niet doen, ik zie een schoonheid en een beetje meer neus mag best, niet de ogen van een ander bepalen, maar de innerlijke schoonheid van de bezitter. Ik heb een man met een klompvoet gekend, niemand zag zijn voet en zijn beetje hinkende loop, hij "droeg" zijn voet waardig. Volgens mij was die Nefertite en schoonheid en jij ook!

  19. Allereerst is het hier koopzondag.
    Ten tweede heb ik geen termijn afgesproken. Ik moet nog even tot mijzelf komen.
    Ten derde kun je een dichter niet ontslaan, en zeker niet van inspiratie.
    Ten vierde wil ik wel graag weten of dit een actuele foto is. Want niks is erger dan wat mij ooit eens overkwam:
    Ik linkte door via verschillende pagina’s, vertelde iemand wat ik vond van wat hij had geschreven, en ontdekte na verzending dat ik zat te reageren op een log van een paar jaar eerder.
    Ik stel het daarom wel op prijs te weten of je ons niet het beeld onthoudt waaruit blijkt hoeveel mooier je misschien later na deze foto nog bent geworden.

  20. Mooie neus dacht ik zo. En prachtige foto! Met op Nefertite te lijken zou ik persoonlijk, geen probleem hebben. Maar ieder zijn ding natuurlijk. Het gaat er om hoe je iets draagt, zoals Zilver al zei. Mensen letten niet zo snel ergens op…

  21. Mooi hoe je in de reactieruimte ook vertelt over hoe je een ommekeer meemaakte. Maar dat je als kind of puber onzeker bent of wordt door opmerkingen van anderen, ja, daar hebben we allemaal volgens mij wel ervaringen mee. Op gegeven moment wòrd je dan nog alleen maar die neus, volgens mij. Dat gaat een eigen leven leiden en lijden…. Ik vind het overigens een prachtige foto.
    Hartelijke groet, Coby

  22. Ik bewonder je dat je de foto publiceert.
    Een avatar meer dan waardig.
    Nefertiti is uit steen.
    Het hart van Assyke maakt me gelukkig.

  23. @zilver
    ik heb met de neus niet gerommeld, maar wel de foto van kleur ontdaan
    of je een "gebrek" waardig weet te dragen, heeft ook veel te maken met de wijze
    waarop je ouders reageren op dat "gebrek" .
    Die man met de klompvoet, zo zou iedereen zich zelf moeten kunnen accepteren.
    Want we hebben allemaal een klompvoet, soms duidelijk zichtbaar
    soms verstopt voor de ogen van anderen

  24. @Simen
    ohhh men kan je niet ontslaan
    wat is dat voor een verschrikkelijk beroep, dat dichterschap!
    wat is actueel, hij is van onze vakantie op ameland, een jaar geleden
    alleen tijdens die vakantie zijn er eindeloos veel foto’s van mij gemaakt
    omdat ik plotseling tot het besef kwam dat er in huis
    nauwelijks foto’s van de moeder van mijn kinderen te vinden waren
    daar schrok ik van
    maar de meest actuele foto is die van de aap

  25. @Floortje
    dat viel bitter tegen in mijn schooltijd
    ik vond een oud mailtje van jou
    over het hoofd gezien
    ik zal je zo snel mogelijk antwoord geven
    sorry!!!

  26. @Draver
    gelukkig blijven we niet stilstaan, daar weet jij alles van als wielrenner
    dus ik ben er maar wat trots op
    en iedereen die hem lelijk vind
    daar steek ik mijn tong naar uit;-)))
    @Coby
    het is wel een lange weg geweest
    mijn vader vond eigenlijk ook dat ik naar de plastische chirurg moest
    want dit was in zijn ogen geen damesneus
    gelukkig was in die tijd juist Barbra Streisand mijn geliefde zangeres
    en aanbad ik haar…ik denk dat die aanbidding mij een gang naar
    de chirurg heeft bespaard

  27. Assyke, wist je overigens dat Barbra Streisand niets aan hààr neus wilde en durfde te doen omdat het risico op nadelige consequenties voor haar stemgeluid te groot was? Ongewild was ze wel een rolmodel voor anderen, ja. Films, musicals, ze was gewild en veel mensen vonden haar aantrekkelijk. Kan me voorstellen dat je daar wat aan had.

  28. @coby
    Barbra haar linkerenkel is origineel. Zij is het levende bewijs dat er geen externe vrouwelijke lichaamsdelen bestaan die van invloed zijn op het stemgeluid.
    Dacht ik.

  29. Ik zie geen lelijke neus, de photobucket heeft waarschijnlijk goed zijn werk gedaan. En mooie foto.

  30. @Verbaas
    nu weet je in elk geval waar je op moet letten
    als ik weer eens een fotootje plaats
    @dianne
    dit beeld heb ik ook pas ontdekt en het is een mooi beeld
    maar de foto die ik ooit van haar heb gezien, misschien een oude muntafbeelding
    was minder flatteus
    maar volgens mij is er weinig over haar bekend

  31. Wat een schoonheid was je. Ik zou weggesmolten zijn
    van zulke ogen en lippen en niets meer hebben durven
    zeggen. Nu ben ik ouder en wijzer.

  32. @Martin Broek
    we waren vroeger als adolescent allemaal mooi
    konden het alleen niet zelf zien en er van genieten
    teveel complexen – teveel hechten aan andermans blikken
    maar deze foto is redelijk recent
    vraagje: wat levert ouder en wijzer op?

  33. prachtneus, niks mis mee!
    alhoewel je als adolescent behoorlijk van de wijs kan raken..van alles wat anderen over je zeggen denken..het is heel wat als je als volwassenen dat weten te ontkoppelen..
    grt
    koen

  34. De zin was vooral bedoeld om de voorgaande een beetje
    hun ruimte te ontnemen. Vroeger zou ik zoiets niet hebben
    durven zeggen en nu denk ik na over wat ik zeg of het wel is
    wat ik bedoel en niet meer dan dat. En plak er een zin aan
    die nog blijkt te kloppen ook. Er valt wel meer over te zeggen
    maar nu even niet.

  35. Kijken jullie zo naar mij
    donkere prinsesseogen,
    lokt je mondje mijn verlangen
    zoek je mijn streling op je wangen.
    Voel je mijn adem langs je hals
    wil je mijn vingertoppen
    zwart omkrullen
    met het zacht satijnen haar
    de zetting ook waaruit ze keken,
    langs de lengte van je neus
    waarvan nog niets mij was gebleken.
    Van alles wat ik denk
    dat jij zou kunnen schenken,
    kan ik , k’heb ook een neus
    de geur en kleur bedenken.
    Hartelijke groet,
    Simen Vrederat

  36. @simen
    voor een oud wijfje als ik
    is dit gedicht wel miraculeus complimenteus
    bijna niet te bevatten
    afgezien van een serenade onder mijn raam
    in mijn jonge jaren
    heeft nog nooit iemand
    een gedicht voor mij geschreven
    Ps:
    dit gedicht paste
    toch wel op je oude schrijfblokje?

  37. @koen
    één van de complexen waarvan me ik heb weten te
    bevrijden…daarom leven we ook honderd jaar
    hebben we tijd om af te rekenen met onze oude spoken

  38. @ineke
    natuurlijk is er niets mis mee
    een neus is om mee te ruiken
    en er adem mee te halen
    ga je er meer betekenis aan hechten
    dan loop je al snel het risico onderscheid te maken
    tussen mensen

Geef een reactie

