tunnelvisie of kokerzien

 

bron: ikzelf, droomliefjes kliedertjes

50 thoughts on “tunnelvisie of kokerzien

  1. *Tunnelvisie en kokerzien
    *
    Waarschijnlijk had ik gisterenavond op jouw blog van beide last.
    Lastig dat ik daar pas achteraf achter kom,
    maar ja, dat hoort dan ook wel weer bij tunnelvisie…
    *
    Mijn excuses voor mijn aandeel in die knokpartij gisteren op jouw blog en bedankt dat ik nog steeds mag reageren hiero! Ik had me enigszins voorgenomen om me voortaan voor de lieve vrede te beperken tot het lezen van jouw schrijfsels zodat je mij niet hoeft te bannen als iemand mij aanvalt, maar inmiddels begrijp ik dat ik door die tunnelvisie van gisteravond dingen over het hoofd zag, met name dus mijn eigen aandeel (elders, niet op jouw blog!) over het hoofd zag. Ja, en éénmaal in die knokpartij terechtgekomen, toen was er helemaal sprake van tunnelvisie bij mij. Of moete ik het dan weer kokerzien noemen? Tenslotte zag ik alleen nog de aanval en nam ik eigenlijk niet eens meer de omgeving waar… Ja, dat is dan denk ik wel kokerzien.
    *
    Ik weet (helaas…) uit ervaring dat beide, tunnelvisie zowel als kokerzien, veroorzaakt kunnen worden door alcohol en/of bepaalde drugs, maar dat excuus kan ik (gelukkig! niet aanvoeren want ik sta al jaren droog.
    *
    Ik heb de titel van jouw blog maar benaderd vanuit de actualiteit en vanuit mijn bloemmentaliteit (narcistische trekjes), op die manier valt het me wat makkelijker om het boetekleed aan te trekken… 😉 . Triestig dat het is gebeurd, ik schaam me toch wel beetje, vooral omdat jij vervolgens terecht jouw blog afsloot, waardoor anderen die misschien ook nog wel hadden willen reageren op jouw pareltje, dat niet meer konden. Sorry allemaal!
    *
    Maar ik heb al iets bedacht waardoor ik me eventueel toch kan verdedigen als iemand me hiero voor mijn gevoel onheus bejegend, zonder dat ik jou (en anderen!) daar mee lastig val op jouw blog! Daar hoef jij je in ieder geval niet bezorgd over te maken!
    *
    Groetjes,
    GayaH
    *

  2. Ja leuk…ik had vroeger een boek
    met van die oogneppers:)
    Ik leerde veel uit die boeken
    (het was een serie)……
    Misschien begon daarmee toen
    mijn ontdekkingsreis…..
    Intussen speur ik naar de naam
    van die schrijver……
    Moi! 🙂

  3. Over het blog van gisteren.
    Ik ben behoorlijk geschrokken
    En vergeef ons onze schulden gelijk wij ook onze schuldenaren vergeven.
    Liefde is op afstand het belangrijkst (H. Krutzlo)

  4. @Antoinette
    Mooi!
    @dominic
    niet in mij hopelijk:)
    daarom: kijk om je heen…anders raak je jezelf nog kwijt!

  5. @the saint
    wat gebeurt er dan?
    @smokey
    dat is fijn
    ♥ééntjevoorsmokeynietomopteeten♥

  6. @gayah
    ben je gek?
    kom lekker lezen
    reageer of niet…voel je vrij
    liever geen persoonlijke vetes uitgevochten op mijn blog
    dat is alles
    dank je wel voor je eerlijke reactie, ben ik blij mee!

  7. Probeer je ons te hypnotiseren? Draai, draai. Het is maar goed dat het geen filmpje is!

  8. @Assyke,
    Wat de liefde of de rechtvaardigheid toch zo in haar beloop kan hinderen. Sluit aan op gisteren 🙂
    @Reintje, je kan bij mij komen zingen als je stem je vandaag niet in de steek heeft gelaten. Heb ook met jou in mijn achterhoofd een blog geopend.
    @GayaH, sympatiek van je!

  9. Hahahaha…grappig!
    Wat een tweedelig plaatje en een tweedelige titel wel niet kan doen……
    Lovely; )))))
    Vriendelijke middaggroet!

  10. =……@the saint
    wat gebeurt er dan?….
    Dan kom ik weer in een wereld terecht waar ik al eens was.
    Duister ,donker en vol demomen.

  11. @zelfstandig_journalist
    wat een griezelige vraag!
    ik weet het niet…
    @k.Reintje
    oei…brand maar liever een kaarsje voor mij

  12. @Verbaas
    het kon erger hoor
    dit was de gulden middenweg:)
    @Z. (Zelf) Reflectie
    misschien was het wel een natuurlijk beloop?
    het blogje werd ook wat te groot

  13. @Isis
    het leven kan zo simpel zijn:)
    @Koen
    pas op…voor dat eindvlak!
    @Cor 3306
    je hebt gelijk
    aan het eind van de tunnel zou er een wit vlak moeten zijn
    maar dan is het in mijn ogen geen tunnelvisie meer

  14. @Robert Kruzdlo
    wat een originele kijk op dit plaatje
    zo was hij niet bedoeld
    des te verrassender vind ik je commentaar
    als liefde blijft plakken, is het dan wel liefde?

  15. @The Saint
    dat is niet zo leuk
    kijk er maar niet naar
    lees maar iets anders bij mij
    of ga een vrolijker blog zoeken
    refereer je aan de tijd die je nu beschrijft in
    je serie?
    of aan daarvoor?

  16. @Kitty
    doe een beetje rustig aan hé met je laptop!
    ik probeer het maar niet, want die van mij is nogal sensitief:)

  17. Ik was al om 9.00 uur bij het hol.
    Het been voelt nog stijf aan maar dagenlang bij de kachel zitten doet mijn stemming niet goed.
    Ter compensatie de vele gedichten en frasen over liefde en andere lieve dingen.
    Maar gisteren barstte dus de bom.
    De hele nacht liggen woelen, krabben, transpireren en vooral prakkezeren. Na een bakje warme pap om 4.00 uur toch nog in slaap gevallen. Gelukkig.
    Met mijn snoeizaag neem ik de wilgen onderhanden. Af reageren. En als ik om twee uur tevreden vaststel dat de knotten er weer keurig geschoren bijstaan ga ik toch nog enigszins voldaan naar huis.
    Met de geschoren knotten kan ik de zondag weer in.
    Er branden 2 kaarsjes op mijn bureau. De knotten zullen weer uitlopen. Als de wilg niet geregeld wordt geknot zal hij zeker sneuvelen.

  18. Nee, niet met de laptop maar met de muis.
    Ik heb geen laptop ook.
    Het grappige is dat de horizontale streepjes met schokjes gaan en de vertikale blijven stil staan.
    Alsof er gehamerd wordt. 🙂

  19. @k.Reintje
    de wilgen hebben het dus aan gister te danken
    dat ze vandaag geschoren werden?
    het kan raar lopen:)))
    wees voorzichtig met de kaarsjes!

  20. @Kitty
    en ik heb geen muis
    die is ziek
    grappig dat mijn tekening
    vibreert
    al is het dan enkel horizontaal

  21. @k.Reintje 20-03-2010 21:08
    Mooie proza Reintje. Visfuik de vorige keer, nu wilgen snoeien. Een echt natuurmens.
    @Assyke
    Ook gisteren, "liefde maakt blind"! Zegt men!
    Blindheid, jouw tunnel?
    Liefde verhindert de kennis en kennis (vooroordelen) verhindert de liefde.
    Toch wederzijdse vijanden? In dat geval, hoe beiden met elkaar te harmonieren?

  22. @Z. (Zelf) Reflectie
    dit plaatje zou vroeger mijn tunnel zijn geweest
    met name vanwege de zwarte uitkomst
    gelukkig is er nu licht…
    ik voel te weinig dankbaarheid
    tezeer in beslag genomen door de veeleisendheid
    van elke nieuwe dag
    of het elkaars vijanden zijn?
    weet ik niet,
    ik zal er eens over nadenken,
    mijn gevoel zegt van niet

  23. ^
    Als liefde blijft plakken…, bedoel ik, hetzelfde als jij…dat het geen liefde is. Maar ej hebt mannen die aldoor terug komen met hun verliefdheden…kan van alles zijn.
    Groet Robert

  24. Robert kruzdlo 21-03-2010 07:29,
    Heb je problemen dat je al "plakkende" plakt over het "geplak"?
    Het is jouw beleving, jouw interpretatie, jouw "kennis", jouw "waarheid". Laat dat vooral niet jouw liefde en zeker niet dat van derden smoren. Word je cynisch van 🙂
    Ik zie het anders dan jij en mogelijk Assyke ook.

  25. assyke 21-03-2010 07:04
    "ik voel te weinig dankbaarheid
    tezeer in beslag genomen door de veeleisendheid
    van elke nieuwe dag"
    Lijkt mij een goede verklaring. Over je eigen dankbaarheidservaring kan ik natuurlijk niets zeggen.
    Je zegt het ook zo mooi. Ja, het is "dankbaarheid" voor wat is.
    "Veeleisendheid van elke nieuwe dag", zeker als huismus (jouw woorden), doet de schoonheid van het bestaan vergeten. Een druk gezinsleven staat daar bekend om. Veel jonge vrouwen, gezin + werk, lopen dan ook het risico van een burnout. Reflecteren, tijd nemen en temporiseren naar jouw mogelijkheden, brengt de dankbaarheid en het besef van overal liefde weer terug. Liefde is energie en als je dat niet meer voelt dan zit je gevangen in de "waan van de dag". Door het hef in eigen handen te nemen komt de energie en dankbaarheid terug. Je uitstapje van laatst wees je er al op 🙂

  26. 00.29 Ik schrijf over de dingen die me boeien. Over de dingen waar ik van houd.
    Liefde, mijn katten, de rivier, mijn landje, mooie proza, de aansprekelijkheid van Assyke,
    liefde,
    De dingen waar ik niet over schrijf beschrijf ik wel als het me in beslag neemt.
    Maar dat lijkt me toch heel menselijk, uniek als de mens is.

  27. k.Reintje 21-03-2010 08:30
    "Ik schrijf over de dingen die me boeien. Over de dingen waar ik van houd."
    Iets anders zou mij niet boeien 🙂

  28. Als liefde zich opdringt in woorden, in zalvende woorden is het geen liefde meer. Dat kun je het klats zien.

  29. R. Kruzdlo 21-03-2010 09:26,
    "…..zalvende woorden is het geen liefde meer…"
    Jouw woorden, jouw beleving, jouw "kennis", jouw "wijsheid", jouw verwijt.
    Jij mag dichten en "zalvend" vertellen zoals het jou goeddunk, jij gaat een ander vervolgens jouw maat opleggen. Jij gaat bepalen wat een ander eventueel zou kunnen voelen. Kan jij dat wel, kruipen in de ander? Dat vereist liefde voor die ander en dus ook empathie met die ander.
    Daarom liefdeloze woorden, daarom ook een dubbele moraal.
    Ik ben klaar met de discussie, hopelijk jij ook. :-).

  30. Wat bedoel je nou allemaal Robert?
    Heb je het over echte liefde?
    Daar zijn geen woorden voor.
    Slechts de slagen van het hart.

  31. k.Reintje 21-03-2010 09:35
    "Heb je het over echte liefde?
    Daar zijn geen woorden voor."
    Maar je mag het toch bezingen? Dan beschrijf je het niet maar ben je het aan het uiten, ben je daarbij een instrument van de liefde. Die tokkelt dan op jouw snaren, niet jezelf.
    Zoals de vogeltjes iedere morgen doen? Allemaal muziekinstrumenten die door de liefde getokkelt worden. En ieder vogeltje zingt daarbij zoals het gebekt is. Luister maar eens ……. luister maar eens.
    De een zingt dan ook met "zalvende" woorden, de ander in weinig woorden die veel vragen achterlaten. Ieder zoals het gebekt is.
    En natuurlijk valt ook het kloppen van je hart onder muziek en zingen 🙂

  32. @ Z. (Zelf) Reflectie
    vaker op zoek naar ottomaans geluk

    @the Saint
    je hebt heel wat meegemaakt
    het geeft je ook stof tot schrijven
    zoals je nu doet met het Hotel

  33. @jeetjemina
    leuk die ogen!
    in die zin zou hij passen bij "structuur"
    daar zagen mensen ook ogen in

Geef een reactie

