moderne agenda's

Morgen zie ik mijn taalmaatje weer.
Taalmaatje is turks en is in oktober verlaat gestart met een inburgeringscursus.
Het is nu zo lang geleden dat we elkaar voor het laatst gezien en gesproken hebben, dat het voelt alsof we weer een beetje over nieuw moeten beginnen.
Ergens in november zijn we gestart met het project. Nadat we de agenda’s bij elkaar hadden gehouden, kwamen we tot de conclusie dat we eigenlijk alleen op maandagochtend allebei tegelijk konden. De rest van de week zat zij op school en of had ik geen oppas.
 
De ontmoetingen vinden in principe bij haar thuis plaats. Zo heeft de organisatie het het liefst. We hebben nu ontdekt dat dat in ons geval helemaal niet gunstig is.
Afgelopen maanden zijn mijn beide kinderen afwisselend ziek geweest, belde zij een aantal keer af wegens benauwdheid van haar zoon en zelf heeft ze een keer migraine gehad.
Als zij verhinderd is, dan houdt het op. Maar als ik het huis niet uit kan vanwege ziekte van de kinderen, zou onze afspraak in principe gewoon door kunnen gaan.
Alleen dan wel bij mij thuis.
Ik heb dat met onze contactpersoon besproken en die zei dat als ik daar vertrouwen in had, dat zij dan ook geen bezwaar hadden.
 
Morgen komt ze voor het eerst bij mij thuis.
Want vorige week belde ze me om te zeggen dat haar lesrooster is veranderd en dat  ze maandagochtend naar school moet.
Het komt mij eigenlijk helemaal niet goed uit, op vrijdagochtend, maar het was haar enige vrije moment.
 
We zullen zien. Hopelijk werkt morgen niet alles tegen en kan ik haar in een redelijk opgeruimd huis ontvangen.
 
 
Hopelijk heeft Sas morgen ook zijn decibellenkastje onder controle en kunnen wij een beetje normaal converseren.
 
 
 
 
 
 
 
 

17 thoughts on “moderne agenda's

  1. Vandaag ben ik in een klem van een bisamrat getrapt. Ik heb besloten om niet naar een dokter te gaan. Mijn verbandtrommel is in een keer leeg.
    Vanavond erwtjes en worteltjes met de pinups gegeten. Zojuist een slaappil genomen. Ik denk dat ik er nog eentje bijneem.
    De internetverbinding stoort. Bij het uittrekken van de kapotte schoen tegen de dongel getrapt. Wat een ellende.
    Maar het is nu of nooit.
    Welterusten voor straks.

  2. ik heb geen tijd er een blogje aan te wijden
    maar toch wil ik even stilstaan bij de dood van Hans van Mierlo.
    Nog geen week geleden heb ik ergens op een blog gezegd dat ik hem vroeger een aantrekkelijke man vond. En nu is hij dood.
    Wat hem aantrekkelijk maakte? Lichte ironie? Ik weet het niet. Ik ga vanmiddag met belangstelling de blogs die over hem gaan lezen, in de hoop hier antwoord op te krijgen.
    Hans van Mierlo, je was een grote persoonlijkheid!

  3. Leer jij haar Nederlands of helpen jullie elkaar? Hoe moet ik dat zien?

  4. En is het al gelukt? Of lukt het nog 🙂
    Van Mierlo maakt op filmpjes van toen hij jong was een wat ‘verlegen’ indruk. Is dat het?

  5. @reintje.Ik gebruik hier voor dergelijke incideneten eerst iets om schoonte maken; daarna een zalf met prednison erin.
    Gegarandeerd : infecties geen kans,en open wond dicht binnen een week.
    (had een verbrande brandwond)

  6. Mooi, leuk, sereen, invoelbaar verslag. Wens je veel succes met bloggen en met je werken aan een mooi ideaal .
    groet

  7. P.H.M. Dank je wel voor het advies.
    Mijn vader heeft me vannacht liefdevol toegesproken
    Ik ben vanmorgen toch naar de poli gegaan. Mijn hol verlaten. Met de pinups naar huis.
    Ik haal de agenda van mijn vader uit mijn zak en sla een mooie pagina open.

  8. @k.Reintje
    hoe gaat het nu met je voet?
    Ik las net op wiki dat muskusratten nogal groot kunnen worden tot wel halve meter en tot bijna twee kilo kunnen wegen.
    Dus die val zal wel behoorlijk zijn geweest.
    Was je even een frisse neus gaan halen bij de rivier?
    Nou beterschap!

  9. @Navelpluis
    dat is waar
    het helpt wel als je met de juiste been uit bed stapt;-)
    @k.Reintje
    bij ongelukjes waarbij diepe wonden ontstaan,
    is het raadzaam altijd naar een huisarts te gaan.
    maar ik las al dat je vanochtend gegaan bent

  10. @zelfstandig_journalist
    ik leer haar niet echt nederlands, daarvoor zit ze de hele week op school
    maar het gaat meer om het converseren, op school is er te weinig tijd voor
    conversatielessen.
    en op een bepaalde manier helpt ze mij ook: even van huis weg,
    even iets anders dan luiers en snotneuzen;-)

  11. @Suiker
    ze is rond kwart voor elf weggegaan
    dat Sas erbij was, vond ze niet geweldig, maar het is nu even niet anders
    ik heb al gezegd, dat ik bereid ben om een uurtje vrij te maken in het weekend
    maar ja, zij heeft het in de weekends natuurlijk ook te druk met haar gezin
    dus…even roeien met de riemen die we hebben
    wat Hans van Mierlo betreft, sommige mensen hebben iets, iets authentieks
    wat ze krachtig uitstralen, ik heb er geen woorden voor
    ik ben blij voor hem en zijn vrouw dat ze toch nog een paar maandjes samen hadden
    in het echt

  12. @chimor
    opzij…opzij..opzij!
    wij hebben een ongelooflijke haast!
    modern times;-)))
    @Paco
    ;-))

  13. @P.H.M. van der Kletersteeg
    brandwonden kunnen ook verschrikkelijk gaan infecteren
    en zijn nog pijnlijk ook
    ik ben blij dat k.Reintje gewoon naar de dokter is, is altijd het beste
    @thrammy
    als ik aan je artikel denk van vandaag
    plooit mijn gezicht zich als vanzelf weer in een glimlach
    politiek komt soms mijn strot uit
    maar sommigen weten het toch weer verteerbaar te maken;-)))

  14. Lieve Assyke,
    Mijn dank voor je beterschapswensen.
    Uiteindelijk valt het allemaal wel mee met dat been.
    Dom en eigenwijs spookt het door mijn hoofd. Met de pest in je lijf in zo’n hol gaan leven en struinen door grienden en natuurlijke oevers.
    Ik ben gestraft voor mijn dwarse gedrag.
    Ik lees hier in de laatste agenda van mijn vader dat het bijgelegd moet worden met de buren.
    Nu kan het nog.

Geef een reactie

