Over truttebollen en hun beschimpers

Aan Laila en anderen die mij een truttebol vinden,

Is het Vk blog een ideale plek om eelt op je ziel te krijgen?
Daar begint het wel op te lijken.

Hoe geschrokken ik ook was van de onverhoedse en ziekelijke aanval van Bas. En hoe vervelend ik sommige reacties van Ria de Witte ook vind.

Toch is niets zo erg als persoonlijke aanvallen van medebloggers. Want als er iets is wat je niet verwacht is het dat.

Nu weet ik ook wel dat je nooit iedereen blij kunt maken en dat er altijd mensen blijven die wantrouwen als eerste en zelfs al laatste impuls hebben. 
Zodra ik hier mijn neus liet zien werd ik onbeleefd bejegend ten aanzien van mijn avatar.
Niets zo persoonlijk als smaak. En niemand hoeft mijn keuze voor een avatar ook mooi te vinden. Daar gaat het mij ook niet om.

Maar om mijn avatar, waar mijn gezicht op staat voortdurend met Bah! te laten beschimpen…ik vind het grof en ik vind sommige medebloggers dan ook ronduit onbeleefd.

Dat er hier bannen worden uitgedeeld aan mensen zonder blog die ongevraagd van alles spuien…ik vraag me af in hoeverre de onbeleefdheid van sommige bloggers daar van afwijkt.

Ik ben niet van plan eelt op mijn ziel te krijgen. Dus de reactie van jou, Laila heeft me zeker gekwetst. Ben ik een truttebol?

Misschien. So what?
Maar wat zegt het over jou dat jij mij zo noemt? Dat vraag ik me af.

Omdat ik me duidelijk ongewenst voelde na die opmerking reageer ik hier op mijn eigen blog.

Wat  Vk  nodig heeft is misschien wel wat meer vriendelijkheid, meer humor, meer relativeringsvermogen en vooral meer tolerantie.

Steek de hand in eigen boezem en het zou zo maar kunnen dat ook ongewenste extreemrechtse geluiden op een gegeven moment verstommen.

Ik kan er naast zitten, maar het lijkt me niet ver gezocht dat het misschien wel de arrogantie van sommige bloggers is,  die het Vkblog momenteel de nek omdoet.
 

groet,
assyke    

46 thoughts on “Over truttebollen en hun beschimpers

  1. Het is op het moment inderdaad zeer erg hier.
    Laat je niet gek maken, doe ik ook niet.
    Terugvechten heeft geen zin, de redactie meet nogal eens met twee maten.
    Dat wil zeggen, de persoon die begonnen is wint meestal……….
    😉

  2. Dat ze zo reageert op een leuk koppie (of koppies eigenlijk) zegt waarschijnlijk wel wat over die van haar.
    Er is een hoop rotzooi op het blog, maar, wie je niet bevalt kan je negeren, degenen die jou lastig vallen kan je een ban geven. (weet je hoe dat moet?)
    Dan blijven vanzelf de leuke bloggers over, en die zijn er zat.
    Vond die met die kopjes leuker…..:-((maar deze is ook wel aardig hoor :-))

  3. Ik vind één kopje ook mooier dan drie kopjes.
    Maar je gaat je tijd toch niet verdoen met dit soort zaken.
    Truttebol is een liefkozende benaming.
    Truttebol !

  4. Assyke, trek je niets van aan, schrijf wat jij leuk vind en negeer kreten als libelle verhaaltjes, gezeur over kwaliteitsblogs enz. Ik vind devariatie op het blog juist heel leuk. Alleen politiek en actualiteit, nu dat kunnen ze op de Opinipagina vinden.
    En de foto’s zijn leuk

  5. Beste Assyke…..o, ja…je zal wel eelt op je ziel moeten krijgen…als je het hier lang wilt volhouden….er sluipt hier allerlei gespuis rond…. liegbeesten…
    relmuizen….
    ellenbogenwerkers…
    racisten…..
    oneerlijken….
    …….o,o,o,o,…breek me den bek niet open…..
    huilend achter de pc zitten is me niet vreemd……
    Nu…na jaren gepest…..en zelfs onterecht geband (redactie werd beinvloed door de liegbeesten…)
    heb ik een eeltlaag kunnen ontwikkelen op het vkblog……na jaren….
    Dus…please…wat Ate zegt…..te kwetsende reacties i.p. bannen….en vooral je eigen dingen doen…en goed onthouden dat de meerderheid van de bloggers okay is……
    Daar kun je van op aan en kun je je aan hen ‘vasthouden’
    p.s.
    Je hebt een speelse grappige vrolijke avatar!
    Prachtig!
    Zoals de mens is…op vrolijke dagen; )))))
    Het verbaasd me trouwens…dat een psycholoog….zo’n opmerking (dat je avatar niet leuk is….) kan plaatsen….dat is nu net geen interactie die je van een psycholoog zal/mag verwachten….en ik kan het weten daar ik zelf eens een afgestudeerde beeldende therapeut ben geweest…..
    Vriendelijke groet!

  6. Jij bent geheel eigen baas in eigen reactieruimte.
    Laat je plezier niet vergallen. Ze zijn het niet waard.
    Als je van iemand helemaal tabak hebt, dan kun je altijd nog reacties verwijderen, en/of mensen blokkeren.
    Denk aan je olifant!! 😉

  7. Er zijn dagen dat ik helemaal niet op het VKblog ben of kan zijn en soms bevalt me dat eigenlijk wel. Hoewel ik dan ook het nodige mis, vind/denk ik. Jouw nieuwe avatar was me dus ontgaan, ik vind je foto leuk. Het is een persoonlijke avatar. Ik zou er trots op zijn als ik jou was.
    Hartelijke groet, Coby

  8. Verwijder reacties van iedereen die niet is ingelogd, tenzij je hem/haar kent en vertrouwt. Je hoeft dat tegenover niemand te verantwoorden, want jij bent de beheerder van jouw blog. Verwijder reacties die je niet aanstaan en laat een reactie achter waarin je zegt dat je van [naam afzender + IP-nummer] een ongewenste reactie hebt ontvangen.
    En verder doe je gewoon wat je vind dat je moet doen…
    Sterkte!

  9. Truttebol is echt geen negatieve kwalificatie hoor Assyke. Het wordt veelal gebruikt als plagerige liefkozing. Mijn moeder zei vaak tegen mij: "Wat ben je toch een lekkere truttebol". Het scheldwoord "trut" is van een heel andere orde, dat verschil hoor je ook in de uitspraak. Leuke nieuwe avatar! Vond de ouwe ook leuk hoor. liefs van Annemarie

  10. Assyke, je bent betrekkelijk nieuw op het VKBlog.
    Ik geniet van de meeste van je blogs (poezie en poesjes hoeven van mij niet zo).,
    Je krijgt veel aandacht en reacties en dat roept ook tegenkrachten op.
    Valse vooral.
    Trek je er niet al te veel van aan.
    DOORGAAN !!!

  11. Ook van mijn kant een bemoedigend woord: gewoon doorgaan! Zowel je vorige als nieuwe avatar is leuk.

  12. @the saint
    kort maar krachtig
    maar de boodschap is overgekomen
    dank je wel
    @off topic
    ik vind het hier ook erg
    en dan met name het wantrouwen en de grofheid
    ik begrijp wel dat zoiets een geschiedenis zal hebben,
    dat van Bas is mij ook niet in de kouwe kleren gaan zitten…maar toch lijkt het me goed als je er alert op blijft niet te gaan lijken op de vijand die je verafschuwt…
    de kans dat ik over een jaar net zo wantrouwend ben, is heel groot, als de sfeer hier zo blijft
    en dat is toch ontzettend jammer.

  13. @Ate
    ik wil een persoonlijke avatar, maar ik heb niet zoveel foto’s van mezelf
    deze met de kopjes is gemaakt tijdens onze vakantie afgelopen zomer op Ameland.
    de kinderen en ik hadden een dolle bui en man liep de hele vakantie met zijn samsung in de hand;-)
    deze die ik nu geplaatst heb vind ik zelf niet zo geweldig, maar bloggen is meer dan alleen je avatar, dus…voorlopig hou ik deze even aan tot ik weer iets tegen kom wat mij echt bevalt (zoals de kopjes;-))))

  14. @Simen
    wat je zegt ben je zelf
    ~beheerster steekt haar tong uit~
    @Antoinette
    ik zou het een hele eer vinden om columns te mogen schrijven voor de libelle;-)
    @grutte pier
    ja
    @Isis
    dank je wel isis
    toch wil ik mijzelf uitdagen geen eelt op mijn ziel te krijgen,
    want dat zou ik als een overwinning zien van de "Ander"
    ik ga je mailen als dat mag, want ik vind je reacties erg warm
    en wil je daar persoonlijk voor bedanken

  15. @Aad Verbaast
    dat baas zijn in eigen reactieruimte is nog even wennen
    iemand zijn reactie verwijderen is immers geen kattepis
    en wat te denken van iemand bannen?
    ik heb vandaag op de 28ste dag, een maand nadat ik gestart ben, mijn eerste ban uitgedeeld
    en het voelt niet echt goed, maar helaas wel noodzakelijk
    dank je wel voor je olifantwijze woorden;-)

  16. @Coby
    bloggen is ook geen levensnoodzaak;-)
    mijn kopjesavatar is ook persoonlijk, ben ik immers zelf
    @blew
    dank je wel,
    ik begin het ook al te leren:-)
    zie mijn antwoord aan Aad Verbaast

  17. @annemarie f.
    alles kan een scheldwoord worden, het ligt er maar aan wat de intentie van de uitspreker is
    ook trut kan liefkozend gebruikt worden, wordt veel onder vriendinnen tegen elkaar gezegd en er wordt niets kwaads mee bedoeld.
    Je voelt haarfijn aan als iets wel kwaad bedoeld wordt.
    Dank je wel voor je warme reactie, Annemarie
    @Theo
    WE ZULLEN DOORGAAN!
    Misschien plaats ik morgen wel een gedichtje over katten, om jou een plezier te doen;-)))

  18. @Laila
    ik ben geen faker
    jammer dat je dat niet eerst gecontroleerd had
    maar zoals ik al zei, snap ik wel dat zulke dingen een voorgeschiedenis hebben
    Zand er over.
    Ik waardeer het dat je dat nog even hier komt zeggen. Dank je wel.
    @laila
    assyke is een verbastering van assyma
    mijn ouders zeiden vroeger dat ik genoemd ben naar de dochter van de profeet
    als je het opzoekt in de woordenboek betekent het of mv. van naam, dus "namen"
    niet echt poetisch dus,
    of met een beetje fantasie, want schijnt niet helemaal correct te zijn: de lucht, de hemel
    als kind vond ik mijn naam verschrikkelijk, maar nu koester ik hem, want het is wie ik ben

  19. @zelfstandig-journalist
    dank je wel
    ik ga ze misschien om en om gebruiken
    om mijn antibewonderaars een beetje te pesten;-))))

  20. Aan alle medebloggers en niet medebloggers:
    Zand er over.
    Na de reactie van Laila is het voor mij klaar.
    Ik waardeer al jullie bijdragen en vooral die van Laila, want dat van haar vergt ook moed.
    Maar nu wil ik er liever geen woord meer over vuil maken.
    Ik ga nu een poezelig gedichtje zoeken in mijn archief om hem te plaatsen;-)))

  21. Ow gelukkig komt alles weer goed.
    Gewoon doorgaan en realiseren dat 10% – 20% van de reacties wat zurig of negatief is of van trollen afkomstig is. Bij mij is dat percentage minder maar dat komt omdat ik dit soort mensen zelf ook meestal links laat liggen.

  22. Mooi, dat je weer het geruzie op het blog aan de orde stelt. Dat is al 4 jaar aan de orde. Je hebt bekende lezers:-)
    Je doet verder ook leuke dingen, zie ik.
    Groet en ga door, Oliphant.

  23. eens met O
    what does not kill you makes you stronger
    en bannen die mensen die je pijn doen
    liefs Moon

  24. Ik zou je een ding willen zeggen, niet iedereen die hier reageert heeft een wit zieltje…. Ik noem geen namen maar houd je ogen en oren open. Wens je verder sukses.
    Groet Robert

  25. Hallo Assyke, welkom!
    Ik heb je komst gemist, te druk met gezin en eigen bloggen, maar ik had je wel vanuit mijn ooghoek gezien en je leuke plaatje, valt zo goed op ( die andere dan )
    Is er ook het probleem van: komt er een nieuwe blogger, heet je die welkom, biecht hij of zij later op, dat het een oude bekende is. Sommige oude bekende zijn niet aardig, dus ik wacht soms af.
    Maar ik ga je wel lezen!
    Lees ik dat je last hebt van nare bloggers, nou daar weten veel van ons over mee te praten en je zegt er rake dingen over.
    Zie het als eer als ze over je schrijven, hoe gemener ze schrijven, hoe jaloerser ze zijn. Ze weten ook dat ze reacties trekken door zo te schrijven, op het literaire of inventieve vlak slaan ze geen deuk in een pakje boter, dus doen ze het zo, ze ergeren zich en willen graag hoog op de lijst komen. Zijn er ook de reactieruimtevervuilers, gewoon bannen!
    Kan alleen maar zeggen, blijf jezelf en heb maling aan die nare bloggers ( is moeilijk ) sommige slijmen je regelrecht het graf in, dat zijn de ergste want later grijpen ze je. Maar toch is het hier leuk!
    Nou heel veel succes !

  26. @Assyke,
    Niets van aantrekken joh. Er zijn nu eenmaal een paar bloggers die graag reacties achterlaten met PH-waarden van om en nabij de nul. En Frans Mutherd is een beste vent- hij had zeker z’n dag niet.
    Als iedereen zich laat wegpesten -was het dat eigenlijk?- blijven er alleen trollen over, die, net als kakkerlakkken, onuitroeibaar zijn. Een gegeven uit het leven 😉
    groet,
    cor

  27. Vriendelijkheid en humor is nooit weg maar als bogger MOET je een dik vel hebben anders kan je beter stoppen.

  28. Een klein beetje eelt op je ziel is nooit weg als afweer in onze mooie samenleving. Het internet als afspiegeling daarvan is nu eenmaal een open riool en dan valt ’t VKblog nog best mee.
    Als blogger moet je persoonlijke aanvallen naast je neer kunnen leggen anders ontwikkel je een overgevoeligheid die je voor het bloggen ongeschikt maakt.
    Je schouders erover kunnen ophalen is een goede eigenschap in Blogland 😉

  29. Je hebt van die momenten dat je je ook als gast echt thuis voelt! Da’s erg plezierig. De betekenis van jouw naam is zo ‘hemel’, Assyke! Houen zo!

  30. Hi, ik vind je avatar erg grappig! En verder, negeren, verwijderen, bannen, vergeten en doorploeteren. Die mensen zijn je energie niet waard.

  31. *
    @ assyke
    *
    Een trut is volgens de Dikke van Dale een ‘ongehuwde moeder’
    Wat is een truttebol dan nog?
    Het kupke van een alleenstaand moederke?
    *
    Of jouw kupke het kupke van een alleenstaand moederke is weet ik niet,
    maar ik weet wel dat het een mooi kupke is wat gezien mag worden!
    *
    Groetjes,
    GayaH.
    *

  32. Zoals de situatie hier geschetst wordt,zo is het niet gegaan.
    I.N.je mag geen overtredingen van het reglement billijken.
    Ik wil dat je duidelijk stelt,wat eraan schort.
    Niet preken voor eigen parochie.
    Ook jij bent een leugenaar,zeker wat betreft je vermeende affaire met F de F.
    Tast diep in eigen namaak boezem.
    Misselijk makend fenomeen.

  33. @Maria-Trepp
    Ik snap wel wat je bedoelt,
    maar het is wel de omgekeerde wereld
    en ik ben niet van plan te stoppen hoe vaak ik ook op mijn bek ga
    Ik vind het dan ook een slecht advies.
    waarom perse een dikke huid, misschien zijn er andere manieren
    om toch nog moed te houden?

  34. *
    @ assyke
    *
    Andere manieren kunnen zijn:
    Beschouw jouw blog als jouw virtuele huiskamer.
    Wie vrij zijn mening wil uiten, kan dat op het eigen blog!Jouw virtuele huiskamer: jouw regels!
    Net als in jouw eigenste concrete huiskamer (hoop ik toch voor je!)
    *
    Het is maar een idee, ieder beslist dat zelf natuurlijk…
    Groetjes,
    GayaH.
    *

  35. @GayaH
    Je hebt zeker een punt;-))
    In mijn concrete huiskamer komen zeker geen ongewenste gasten.
    Dus waarom zou ik hier van alles moeten tolereren?
    Maar een beginner is natuurlijk makkelijk te intimideren. Maar ook mijn nieuwigheid gaat er al snel af, zeker na deze grondige ontgroening. Dus hopelijk verdwijnt de interesse van mogelijke pesters in het zelfde tempo.

  36. Assyke, ik houd mij altijd verre van vechtblogs!!! ;-))
    Je blog is je eigen plekje.
    Daar hoef je je niet te laten beledigen en je hoeft zeker niet alles pikken.

  37. *
    @ assyke
    === hopelijk verdwijnt de interesse van mogelijke pesters in het zelfde tempo.
    *
    Pesters en stalkers zijn vaak ongeneeslijke projecteerders
    en denken graag: "She’s playing hard to catch…"
    Trollen evenzo, hun aller voedsel is aandacht en negatieva energie,
    Je weet wat er gebeurt als je paarlen voor die zwijnen werpt?
    *
    Stoppen met voeren is de beste remedie,
    laat het voeren maar aan de zwijnenhoeders,
    en als ze op jouw blogje komen knorren:
    Gewoon meteen naar buiten porren!
    *
    Ik weet dat het vervelend is,
    maar ook als gasten binnen kotsen,
    moeten we toch zelf ff kuisen.
    Trollen genieten niet zozeer van hun eigenste verbale diarea,
    maar veel meer van de vervolgens onstane heisa.
    *
    Dus trolreacties niet laten sudderen en alles aan laten steken,
    rotte appeltjes moeten snel uit de mand,
    dus net als met kots en diarea:
    ff kuisen en niet meer over praten.
    *
    Gasten brengen altijd vreugde aan,
    Ist niet bij het komen, dan ist wel bij het gaan!
    *
    Groetjes,
    GayaH
    *

Geef een reactie

