Moppie komt in actie

Frits.
 
Ze miste hem. Vanochtend had ze zelfs nog een poging gedaan met hem te vrijen, maar de wekker ging nog niet af of hij stond al naast het bed.
Sorry hoor, grinnikte hij, toen haar arm als een zielig afgewezen ledemaat terugviel op het dekbed.
Maar ik moet nog zoveel doen moppie! Tot zo, ik zet alvast koffie.
 
Ze was zeker van plan geweest op te staan, maar zoals wel vaker gebeurde viel ze toch weer in slaap.. Hij zal haar geroepen hebben dat de koffie klaar was, maar ze had het niet gehoord.
Dit ging helemaal niet goed. Frits en zij groeiden uit elkaar. En het was allemaal haar schuld.
Ze maakte een lijstje van telefoonnummers die ze gebeld moest hebben voor Frits weer thuis was. Het waren er vier. Aan het eind van de ochtend liep ze naar boven. Voor het eerst van haar leven trots op zichzelf.
 
Ze liep fluitend naar de badkamer en stapte onder de douche. Heerlijk…zuchtte ze. Dat zou ik vaker moeten doen. Nog beter dan een kopje sterke koffie.
Terwijl ze zich afdroogde vroeg ze zich af of het niet te laat was. Zou hij haar opofferingen wel weten te waarderen? Wat was ze stom geweest…O luister…hij is weer thuis.
Ze deed snel wat oogpotlood op, poetste haar tanden en trok een schoon rokje aan.
 
-Schat…?
 
Frits keek geergerd op van wat hij aan het doen was.
 
-Hé, je bent aangekleed, wat goed Moppie!
 
-Ik moet je wat vertellen…op mijn verzoek wordt vandaag de stroom af gesloten en de internetverbinding opgeheven. En Najram komt over een uur de laptop ophalen. Goed hé?
 
-Anne…Anne…Anne…ik verdraag dit niet meer…denk je nou écht dat ik hier in de kou ga zitten, omdat jij je niet kunt beheersen?
 
-Ik ben weg…Anne, ik heb het gehad.
 
 
 
 
 
#Geschreven als opdracht: precies 300 woorden en het thema moest Overgang zijn#
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

13 thoughts on “Moppie komt in actie

  1. @Coby
    Kruip maar lekker dicht bij de verwarming dan;-)
    @zelfstandig_journalist
    Wat zou een goede tactiek zijn geweest?

  2. Ja, ja, dat krijg je er van. De een die denkt dat de ander denkt enz… Wel mooi beschreven…;o)

  3. @Marjelle
    En ik vind het heel leuk dat je mijn blog bezoekt, dank je wel!
    @De Stripman
    Helaas gaat het in veel relaties zo. Je denkt op een gegeven moment te weten wat de ander wil. Je zou er ook naar kunnen vragen. Misschien is dat teveel moeite geworden dan?

  4. Mooi, eindelijk het voorbeeld dat jezelf "mooi" maken geen enkele invloed heeft als het te laat is.
    Opvallend dat men denkt dat men denkt uit elkaar te groeien als de sex niet meer belangrijk is. Soms zijn er zoveel andere dingen belangrijker.
    Bij "ons" raakte er de klad in wegens ziekte, "we" hebben het er nooit over gehad, soms kun je ook téveel praten.
    "Wij" kwamen juist veel dichter bij elkaar, zonder woorden.
    Maar die kilheid die jij beschrijft komt misschien wel alleen uit de ik persoon en is de ander echt met heel andere dingen bezig die ook heel belangrijk zijn.
    Ik kan er niet genoeg uit opmaken, waarom de verwarming en internet afgesloten worden.

  5. @appelvrouw
    ik denk dat ze stroom en internet met elkaar verbindt, zonder stroom geen internet. En het lijkt erop dat ze nogal verslaafd was aan de pc.
    Dat door het afsluiten van de stroom de kachel dan ook niet meer aanslaat, daar had ze misschien in haar enthousiasme niet bij stilgestaan;-(

  6. Maar ik moet nog zoveel doen moppie! Tot zo, ik zet alvast koffie. "
    O wat erg.
    Weer genoten

  7. misschien moet je iets duidelijker zijn, maar niet te duidelijk.
    ik zat bijvoorbeeld even raar te kijken, toen hij zei: hé, je bent aangekleed, wat goed. Dan ga je je afvragen, waarom goed? Ik zie in de tags waarom en begrijp ogenblikkelijk maar misschien moet dat nog iets meer in het begin van het verhaal. Want ik begrijp het pas echt door de tags en door je reactie. Maar het is vlot en goed geschreven en intrigeert omdat het nog genoeg open laat. Moppie komt in actie is een voortvarende titel en die voortvarendheid komt uit 🙂

  8. @dianne
    Ik krijg wel vaker te horen dat ik wat onduidelijk ben, of dat mensen iets niet snappen. Ik vraag me dan wel eens af, of ik dan ook zo praat. Het is namelijk niet opzettelijk. Wat ik plaats zijn meestal origineel en klad tegelijk. Ik schrijf alles meteen achterelkaar op. In een half uur of minder staat een verhaal of vers. Dan publiceer ik hem meteen, nadat ik nog wel de moeite neem om een geschikt lettertype en lettergrootte te kiezen. Maar dan wil ik er van af.
    Ik probeer mezelf soms wijs te maken dat het met tijdgebrek te maken heeft, maar volgens mij zit er meer achter. Ongeduld. Als eerste. Maar ook te weinig adem om lang met één taak bezig te zijn. Nu ik hetzelfde bij mijn oudste zie, word ik me eigenlijk pas bewust van hoe dat mij werkt.
    Ik neem je opmerkingen zeer serieus en ik zal zien of ik de volgende keer een adempauze kan nemen, gas terug, teruglezen wat ik tot nog toe geschreven heb, dingen durven herschrijven en pas als ik helemaal tevreden ben het te plaatsen.
    Dat zal niet één twee drie gaan, vrees ik. Het is voor jezelf ook lastig om met vreemde ogen te lezen.

  9. Even tussendoor: nee hoor, herkenbaar. Omdat jij weet welk beeld je wilt neerzetten, voor jezelf is het duidelijk.
    Ik zie/heb dat ook met mijn gedichten maar dat vind ik wel prima als iemand anders er iets anders in ziet. Mocht het echt totaal onbegrepen zijn, dan moet ik er naar gaan kijken. Ik vind kritiek ook prettig.
    Gewoon plaatsen, kijken of het aankomt en na een tijdje weer eens oppakken. De tijd daarna laat je namelijk met vreemde ogen lezen. En dat helpt. Zeker als je ermee verder wilt, bijvoorbeeld. Ik doe dat zelf met enige regelmaat, zie dan beter waar het anders kan.
    Ik lees je overigens heel graag, maar dat zal je intussen wel duidelijk zijn 🙂
    Dus, niet te streng zijn voor jezelf. Het moet ook leuk blijven en je schrijft goed!
    groetje

Geef een reactie

